komt dit door de aambeien?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door oleander1986, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Hoi hoi,

Ik heb (in tegenstelling tot de eerste zwangerschap) sinds een paar weken erg last van aambeien. Vaak als ik moet poepen komt er behoorlijk veel (helder) bloed mee. Gister zelfs alleen bij het plassen kwam er bloed mee, door de druk.
    Komt dit door de aambeien? Of moet ik de huisarts eens bellen, ben niet zo bekend met aambeien en vraag me af of het wel normaal is als er door het drukken bloed mee komt. Sorry voor de details, moest het even kwijt, maak me een beetje zorgen.
    Alvast bedankt

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dit heb ik zelf met aambeien nooit gehad. Dan heb ik alleen bloed bij het afvegen en misschien dat er met het poepen zelf wat meekomt.
    Maar met plassen? Nee dat zegt me helemaal niks. Weet je zeker dat je niet ergens anders bloed verliest? (bv vaginaal ivm de bevalling in aantocht?)

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Bloedverlies bij het plassen ken ik ook niet van mijn aambeien. Ik zou voor de zekerheid eventjes met de HA of de VK bellen, al is het maar om te bevestigen dat het 'gewoon' van je aambeien komt en niet van iets anders!

4. Meara

Meara Niet meer actief

Kan zijn dat er net een bij de tussen wand van je anus en vagina zit en dat er daardoor wat bloed meekomt

Ellende he die dingen

5. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Nou ga ik echt een lekkere reactie neerzetten.
    Ik heb ook geen ervaring met aambeien maar wel met anale kloofjes.. als die ff goed wordt opengescheurd of wordt opgerekt kan er helder bloed meekomen.

Zeker met je zwangerschap denk ik altijd maar: beter keertje teveel bellen dan te weinig. Misschien kan de assistent je al tips geven of iets dergelijks..

6. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Bloed bij het plassen van aambeien ken ik ook niet...

@FruityPebbles: Hoe weet je dat het anale kloofjes zijn en geen aambeien? Zit daar merkbaar verschil tussen?

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik denk dat de kans groot is dat het van de aambeien komt, zeker omdat je alleen bloedverlies hebt als je naar de wc gaat. Maar als je het niet vertrouwd, of gewoon even extra zekerheid wilt zou ik zeker even een bezoekje aan de ha brengen.

Deel Deze Pagina