oorthermometer of de nieuwe speen thermometer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door krulliewullie12, 20 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hebben jullie ook n oorthermometer of n gewone?
    en kennen jullie de nieuwe speen thermometer?

ik hoor t graag
    groetjes krulliewullie :)

2. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik heb een oorthermometer!
    heerlijk ding en super gemakkelijk.

maar wil je er wel even op attenderen dat je
    evengeod een digitale hermometr moet hebben in de kraamperiode
    zowiezo voor je kindje!

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Het schijnt dat de oorthermometer iets te groot is voor pasgeboren babyoortjes, dus ik zou voor een gewone digitale gaan ;) Voor mezelf gebruik ik wel een oorthermometer.

4. twijfelaartje

twijfelaartje Actief lid

6 jun 2006
    220
    0
    0
    Ik heb inderdaad ook die speen thermometer gezien maar niemand kon mij vertellen of het goed werkt. Ze raden ook mij aan om een gewone te kopen.

5. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    ik heb toen voor mijn jongste dochter ook een speen thermometer gehad hij is wel makkelijk dat wel, maar Ć” ze wilde niet altijd op de speen sabbelen en b ik vond toch best het verschil te groot omdat ze er minimaal een minuut op moest sabbelen, ik weet niet hoe dat nu is natuurlijk.
    nu heb ik natuurlijk de digitale en de oorthermometer van de kruitvat die is iets smaller voor de gehoorgang.

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja die speenthermometer raadde ze mij toen af... Ik ben ook blij dat ik die niet gekocht heb, want Iman wil pas sinds kort de speen en idd wat Mandy zegt; ze willen de speen niet altijd en dan ook nog 1 minuut erop sabbelen... Nee ik gebruik voor Iman 'ouderwets' een digitale en ook op de 'ouderwetse' manier :)

7. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Wij hebben met een actie van kijkshop een thermometerset gekocht. Zat een digitale waterthermometer, gewone thermometer en een speenthermometer in (van philips dacht ik). Mijn zoontje heeft tot 4,5 maanden speen gebruikt en begon daarna spontaan te duimen. Hij wilde dus ook niet idd het speen in zijn mond houden, laat staan een minuut. een paar keer trouwens toch gelukt en zagen toen dat er best wat verschil zat in temp.
    Ik dacht dat de oorthermometer ook niet mocht omdat die ook afwijking had dacht ik? Maar ik vind dat ook raar als de huisarts weer wel oorthermometer gebruikt. Ook voor de allerkleinsten.
    We hebben wel laatst een hema thermometer gekocht. Omdat die "snel" (binnen 20 seconden) waarde laten zien.

8. oke bedankt iedereen ben in iedergeval weer wat wijzer geworden!

succes iedereen
    groetjes krulliewullie :)

9. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    aangeraden word de gewone thermometer.
    Oorthermometer is niet helemaal betrouwbaar en komt idd niet helemaal goed in het oor bij de kleintjes

10. Niet meer actief

Ik werkte in een verpleeghuis die een oortermometer gebruikte maar was er niet tevreden mee.
    Oor links en rechts zaten soms enorme verschillen in.
    Ik ben dus van de ouderwetse thermometers ;)

11. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Idd ik werk dus ook in de zorg en het verschilt met de oorthermometer behoorlijk als je allebei de oren eens tempt.
    Wij moeten nu ook de gewone gebruiken.

12. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ik heb ook de speen thermometer en die werkt voor geen meter er zit veel te veel verschil ik gebruik ook de gewone ouderwetse thermometer en ook op de ouderwetse manier ;)

13. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Ik heb ook zo'n speenthermometer, maar helaas wil mijn meid geen speen. Dus die ligt hier maar te liggen, geef mij maar lekker zo'n 'ouderwetse' thermometer, die vind ik nog altijd het meest betrouwbaar.

14. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    voor de baby moet je toch een gewone thermo hebben.
    en dan voor je zelf nog een.

maar ik heb navraag gedaan bij de vk, en die vond een oorthermometer voor mij ook goed. de baby moet wel een billenexemplaar

15. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik zou voor de gewone thermometer gaan. ook ik werk in een verpleeghuis en wij hadden eerst ook oorthermometers, en er kan per oor behoorlijk verschil zijn, door bijv een oorprop of iets dergelijks. speenthermometer kan ik niks over zeggen.

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik zou lekker voor een oorthermometer gaan, heb je ook wat aan als je kindje wat ouder is.

17. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    weet niet bij wat voor verzekering je zit, maar bij OZ zit er een thermometer in je kraampakket.
    Zo niet dan moet je voor je beebje en jezelf een gewone thermometer aanschaffen..

Een oorthermometer schijnt ook heel goed te zijn, maar die zou ik pas later gebruiken..

Deel Deze Pagina