Retro meubels

Discussie in 'De lounge' gestart door Bo20, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi hoi,

    Nou, wij zijn druk aan het klussen in ons nieuwe huis en hebben de kleuren en het type interieur uitgekozen. We doen witte muren en één muur waar het televisiemeubel tegen aankomt te staan oranje. We doen alles een beetje retro, hip en jong. Daar passen we de meubels ook echt op aan. We hebben van Hülstra Now! nr. 8 collectie (www.now.de) alle televisiemeubels besteld en hebben een antreciet/ zwarte hoekbank met metalen framen.. (Tsja, je moet het allemaal even zien.. :rolleyes: :) ) Maar nu, de vraag. We zijn op zoek naar een retro bruine leren stoel! Met metaal erin.. Niet te robuust, maar wel een beetje apart..

    Weet iemand waar je deze, niet al te duur, zou kunnen kopen? En ik ben op zoek naar witte, oranje en zilverkleurige vazen/ potten/ accesoires.. nog tips waar ik deze zou kunnen kopen?
     
  2. lizzie84

    lizzie84 Niet meer actief

  3. niva

    niva Fanatiek lid

    16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Voor de vazen en potten enzo zou ik je toch echt aanraden wat kringloop winkels af te struinen. dan heb je a) échte retro spulletjes en B) heeel veel kans om heel goedkoop de meest leuke vazen tegen te komen.

    ik heb er zelf ook drie vandaan gehaald. Uit de jaren 70 Staat op alle drie nog een sticker onderop van de 'keramiek zaak'waar ze destijds zijn gemaakt. Eentje is aquablauw met wat groenin, de ander is zwart met wit en de laatste is oranje met rood.

    Wij hebben ons huis ook een beetje retro, vandaar!

    Bij de Leen Bakker (tja..sorry) heb ik trouwens een hele gave gouden vaas gehaald en een gifgroene bamboe vaas. Heb ze allemala bij elkaar staan en het staat geweldig! Ik denk dat je beter kan gaan lopen sneupen en de tijd kan nemen voor dat soort dingen dan alles in éen keer bij ikea te halen.

    Over die stoel..Ik weet het niet, maar trendhopper heeft errrug gave retro meubels tegenwoordig (wel duur)

    Succes en veel plezier
     
  4. Ik heb wel een retro staanlamp....

    Een stang met daaraan 2 witte bollen met een lampje er in.

    Verder inderdaad de kringloop winkels.
     
  5. setje

    setje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    volgens mij hebben ze bij trendhopper ook nog wel eens retro spullen.

    Retro is errug mooi 8)

    groetjes Setje
     
  6. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Loods 5 in Zaandam! (of was het nou Loods 4 of Loods 6.. in ieder geval iets met loods!)

    Daar hebben ze wel van alles, ook een heleboel accessoires. Ja ik het het even gecheckt en de website is www.loods5.nl !

    Groetjes...
     
  7. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ja.. ben zelf ook helemaal weg van retro.. maar het moet wel 'modern' zijn.. :) Bij de trendhopper idd.. daar kan ik wel eens kijken. Loods 5 is voor ons zo ver rijden! Maar misschien wel een leuk idee.. en tja, toch maar Marktplaats afstruinen, haha.. :p
     
  8. Lisette28

    Lisette28 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.439
    0
    0
    Delft
  9. Niet meer actief

    bijenkorf
     
  10. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
  11. trutje

    trutje Fanatiek lid

    12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Bo20: ik heb laatst via internet 2 'vintage' stoelen gekocht. Ze zien er op foto super uit maar ik heb echt problemen met het afhalen van de stoelen. Misschien is het iets voor jou? Als je wilt vertel ik je er via PB meer over...
     
  12. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ja, deze Now serie is helemaal nieuw. Je hebt Now in verschillende nr's.. en wij hebben zeg maar één van de nieuwste. Now Nr. 8.. En het begint bij Now Nr. 1.

    Hele leuke tips trouwens! :)
     
  13. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
  14. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hier op de Voorstraat in Utrecht (staat recht op de Neude) zitten wel vier winkels die retro meubelen verkopen. Erg leuk! En vooral heeeel apart.
    Wel een flinke portemonnee meenemen.
     
  15. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.709
    113

Deel Deze Pagina