Bewegen voelt 'anders' normaal.....?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Juffie26, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Meiden,

Ik ben momenteel 31 weken zwanger en merk sinds gisteren dat de bewegingen 'anders' zijn. Ik voel haar nog wel maar minder 'sterk' als 'normaal' gesproken. Eerst voelde ik echt een duidelijke trap of stoot maar dat is niet meer zo heftig, ik voel haar wel, maar anders weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen. Maandag bij de gyneacoloog was alles perfect in orde 'volop foetale bewegingen' schreef ze op.
    Dat ik ze nu anders voel is sinds gisteren, hoort dat zo? Ik maak me niet echt zorgen omdat ik ze wel nog voel maar anders dus....

Hartstikke bedankt voor jullie reacties alvast :)
    Juffie

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Is normaal hoor.
    Ze krijgt steeds minder plaats dus dan kan ze ook minder bewegen;)

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    In die richting was ik het ook al aan het zoeken inderdaad!
    Thanks!

4. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier worden debewegingen ook anders. Gooide het ook op minder ruimte.
    Zolang je de kleine nog maar voelt.

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Kijk bij elke zwangerschapskalender op internet bij 30/31 weken en er staat dat je de kleine nu minder sterk gaat voelen ivm het minder plek hebben in de buik

6. Sinaasappeltje

Sinaasappeltje Actief lid

17 nov 2010
    282
    0
    16
    Zeeland
    De bewegingen worden rond de 30/31 weken meer schuiven dan schoppen. Inderdaad door ruimtegebrek. Ik had dit ook rond die termijn. Als je haar nog maar voelt; is er geen reden tot directe ongerustheid. Voor de zekerheid zou je het volgende consult bij de vk aan kunnen geven dat de bewegingen anders zijn.

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja dat klopt, in plaats van een trap voelt het meer als een wanhoopspoging een been te strekken, wat niet lekker meer lukt. En je ziet opeens een voet langs je buikwand schuiven bijvoorbeeld. Is normaal, als je nog maar met regelmaat je baby voelt is er niets aan de hand.

8. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Bij mij is dit sinds deze week ook het geval! :)
    Voel de kleine nog regelmatig maar idd "anders"...
    En als dat rond 30/31 weken normaal zou zijn kan dat heel goed kloppen want onze kleine loopt ongeveer een weekje voor...

Geen zorgen dus, dit had ik bij m'n zoontje ook!
    Zolang je de baby voelt (op wat voor manier dan ook) is er niets aan de hand!

9. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Niet alleen door minder ruimte, maar ook door indaling kan het gevoel anders zijn... kon de kleine eerst nog een buiteling maken, kan het nu alleen nog maar om de as draaien.

Deel Deze Pagina