@ kache, Ja dat is vreemd en zo raar dat ze dat niet van te voren gezegd hebben. Zeker als ze al verwachten dat het een grote baby zal worden. Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap. @Kitty, 4100 gr is toch een mooi gewicht voor 41 weken? Succes met deze zwangerschap
Mijn dochter is bij 41+5 wkn geboren en woog 4520 gram. Protocol van zkh (dat VK dus ook volgde) zei dat alle babies boven de 4500 gram minstens 24 uur gecontroleerd moesten worden . Omdat ze zo op het randje zat, heeft VK de keus bij mij gelaten, maar ja... het gaat toch om de gezondheid van je kind en ik durfde geen risico te nemen. Dat protocol zal toch ergens op gebaseerd zijn! Dus zodra ik gewassen/gehecht was, kleren aan en in eigen auto naar zkh... Echt niet leuk! (extra zuur: 1 van de voornaamste redenen waarom ik thuis wilde bevallen, het leek me zo prettig om gewoon in eigen bed te kunnen blijven liggen . Nou ja, jammer maar helaas dus) Schiet me wel te binnen dat ik tzt eens moet informeren of dat protocol veranderd is de laatste 4 jaar...
@Kache: Nou, ik denk het eigenlijk niet. Toen ze vorig jaar dachten dat mijn zoontje dus zeker wel 4500 gram zou wegen bij de bevalling waarschuwden ze me al dat hij dan minimaal 24 uur in het ziekenhuis zou moeten blijven... Denk dus niet dat er iets in protocol veranderd is. @ Flashyfly: Ik vond dat ook best een mooi gewicht voor die termijn hoor! Denk dat ik gewoon onder de 4 kilo was gebleven als ik niet over tijd was gegaan.... Jij ook veel succes verder, hoop dat het allemaal voorspoedig zal verlopen en je ook geen ks nodig zal hebben!
Ons zoontje liep 2 weken voor en werd ruim 9 pond geschat nooit gesproken over eerder inleiden ik.ben met 41.1 bevallen en.hij woog 3665 gram viel alles mee dus