Ik weet dat het theoretisch gezien 36-40 uur is. Maar het volgende gebeurde: donderdag een eitje van 16mm vrijdag 18mm Dus zaterdagavond de spuit om 21.00 Maandag zou ik de IUI krijgen. Maar zondag was mijn temp hoog en heb ik zeker te weten mijn eisprong na de pregnyl gehad ( zaterdag op zondag nacht. Ik temp ook altijd 's avonds). Ik kreeg dus pas een uur of 30 later de inseminatie. ( helaas voor Jan Joker dus ) Mijn vraag dus: hoe snel reageer je op de pregnyl. Kan dat echt door de pregnyl gekomen zijn? Zou ik een volgende keer pas de pregnyl de avond voor de IUI moeten zetten ipv 1,5 dag eerder? Wie heeft hier ook ervaring mee?
Hoi kabouter, Altijd moeilijk he? als je niet in je buik kan kijken. Wat ik weet dat het niet echt betrouwbaar is om te temperaturen als je hormonen gebruikt. Zeker in de avond heeft het weinig zin. In de ochtend als je wakker wordt is ie het meest " betrouwbaar". Het ziet er toch naar uit dat je er op moeten vertrouwen dat het goed gegaan is. Je follikel was ook nog onder de 2 cm . Het enige wat kan is dat je lichaam eerder een seintje(lh piek) heeft gegeven om hem te laten springen. De pregnyl geeft altijd nog een groeispurtje om je ei te laten groeien..en houdt echt een eisprong tegen. En als het goed is leeft je ei na de eisprong ook nog wat uurtjes..dus in mijn optiek ging ie ok. Succes
Ik gebruik eigenlijk dus alleen 1x een pregnyl spuit. De avondtemp is bij mij ook altijd constant ( doe het al een aantal jaren zo, erg he). Ik merk nu ook geen verschil in temp tov de rondes hiervoor ( toen ik nog niet spoot). Maar is het zo dat pregnyl een natuurlijke eisprong tegen houdt? En hoelang leeft je eitje nog na de sprong. Vast geen 30 uur
Las net op andere sites, dat pregnyl niet je eisprong tegen houd. Dus helaas deze IUI voor niets geweest.