Hi all, Hopelijk kan een van jullie mijn vraag beantwoorden. De situatie: Ik werk op een buitenschoolse opvang, ik werk 4 dagen in de week, van ma t/m do en ik heb een contract van 27 uur. Ik wil graag gebruik maken van de 9 weken betaalde ouderschapsverlof. 9 weken x 27 uur = 243 uur in totaal. Nou is het volgende punt de breinbreker: In de schoolweken werk ik minimaal 21 uur (ik moet er contractueel gezien 23,3 per schoolweek werken om aan mijn contracturen te komen). Mijn vaste groepsuren zijn: ma 5 uur, di 4,5 uur, woe 6,5 uur, do 4,5 uur. In de vakantieweken werk ik elke dag 9 uur, dus 36 uur in totaal. Nou wil ik ouderschapsverlof opnemen op maandag en woensdag vanaf 1 juli t/m 1 november, zodat ik maandag 4 november weer volledig aan het werk ga. Ik werk in regio Midden Nederland dus de zomervakantie is van 15 juli t/m 23 augustus en de herfstvakantie is van 28 oktober t/m 1 november. Hoeveel uur kost dit volgens jullie en hoe heb je dit berekend?
Gewoon rekenen met de uren die je normaliter ook werkt. Dus in zomervakantie en herfstvakantie de 9 uur op die maandag en woensdag (18u/week) en overige weken 11,5u week. Dus 7 weken vakantie = 7x18 = 126 uur En 9 weken geen vakantie = 9x11,5 = 103,5 totaal 126+103,5 = 229,5 Komt mooi uit dus je rekent het verlof wat je moet pakken tov normale uren die je werkt. Alleen als het heel onregelmatig is met min Max contracten etc ga je met gemiddelden werken