DE tips voor vliegvakantie met 2 kids

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door harlene2014, 6 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Wie heeft er gouden tips wat mee te nemen op vakantie met 2 kids?

Wij gaan eind juni 10 dagen naar Mallorca (all in).

Dames zijn dan 23 maanden en 8 maanden. Wat neem je mee qua:
    *voeding
    *kleding
    *luiers
    *zwemkleding (weggooi zwemluiers? Wasbare zwemluiers? Zwembroekje?)
    *speelgoed
    Geen idee waar ik moet beginnen o_O

Thnx :D

Gaan trouwens naar t Vell Marì resort toe.

2. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wij zijn een tijd terug voor 3 weken naar Curacao geweest, met toen 1 en 3 jarige.
    De oudste had geen luiers meer, de jongste wel en nog af en toe flesvoeding, middagdutjes, speen....

Ik nam mijn eigen zwemluiers en eigen luiers mee. Mijn jongste kreeg heel snel uitslag van alles en nog wat. De “formule” van buitenlandse Pampers kan anders zijn dan die van ons. De laatste paar dagen waren de luiers op en heb ik goddank bij een Albert Heijn op Curacao luiers kunnen vinden. 1 of 2 reserve speentjes, als deze nog gebruikt worden, is ook handig ;)

Verder zou ik ook gewoon eigen voeding meenemen voor de jongste. Uiteraard zwemkleding. Aangezien mijn jongste (nog steeds) overal zo’n beetje uitslag van krijgt, had ik babypoeder, zinkzalf, koelzalf en zijn eigen lotion mee :rolleyes:
    Luiers + warmte kan behoorlijk gaan broeien....

Voor in het vliegtuig wat speelgoed, al zal het qua verveling denk ik wel meevallen aangezien de vlucht vrij kort is. En voor beide iets te drinken voor tijdens het opstijgen. Ook wat speelgoed voor in het resort, voor het geval ze daar weinig vermaak hebben.

Mijn ervaring is dat je enorm veel wilt meenemen en dat het uiteindelijk meevalt.
    Have fun!

3. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Ik neem altijd 1 pak luiers en 1 pak zwemluiers mee. Zeker op Mallorca hebben ze ook gewoon luiers en vind dat zonde van de plek in m’n koffer. Ook 1 pak kunstvoeding en de rest kopen we altijd op locatie. Vaak ook voor de eerste twee dagen potjes fruit en groente. Eigenlijk zodat je niet gelijk op locatie naar de supermarkt hoeft.

Kleding neem ik altijd gewoon mee voor de tijd dat we gaan. Dus in jouw geval met 10 dagen zou ik iets van 12 setjes meenemen. Ze dragen hier wel eens twee dagen hetzelfde shortje, maar wel elke dag een schoon shirt. Minstens 2x badkleding, zodat het andere setje kan drogen.

Qua speelgoed nemen we nooit zoveel mee. Strand setje kopen we meestal daar en laten we ook weer achter. Zwembanden gaan wel mee. Wat favoriete kleine speelgoedjes, stiften en daar houdt het wel mee op.

Voor in het vliegtuig, voor iedereen (ook voor jullie) reserve kleding mee voor t geval er gekotst of gepoept wordt. Lekkere dingetjes (rozijnen, rijstwafeltjes, knijpfruit..) en drinken voor tijdens het opstijgen. In het vliegtuig kijken de kinderen eigenlijk alleen maar filmpjes. Reserveer rijen op de voorste stoelen zodat je meer beenruimte hebt en ze ook op de grond kunnen spelen.

4. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Thnx!
    Hoe doen jullie t in de avond? Kinderen gaan hier tussen 20.00 en 20.30 naar bed. Blijven jullie dan op de kamer of op t balkon? Of gaan jullie wat drinken met de babyfoon mee ofzo. Ik zeg maar wat. Of de stad in en kids slapen in de buggy?
    Laat de kinderen liever niet alleen op de kamer. Lijkt me dood eng. Mn ouders gaan wel mee dus die zullen vast 1 avond oppassen.

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Overal zijn baby's dus ook luiers en potjes voeding. Je eventuele melkvoeding zou ik wel meenemen omdat je kindje daar aan gewend is.

Qua slapen hebben wij op vakantie een kompleet ander ritme. Dus de kindjes ook. Onze sliepen gewoon in de buggy. Beter als in de kamer want daar was het vaak bloedheet. Wij namen ze dus gewoon mee.

6. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Hier gaan ze mee. Wij eten vaak pas om 20.00 ofzo en dan eten de kindjes tijdens ons voorgerecht/borrel. Spelen daarna nog even en vaak slapen ze dan in de kinderwagen of op twee stoelen die tegen elkaar aangeschoven worden.

7. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Je kan daar ook veel kopen dus ik neem 1 pak luiers mee en 1 pak zwemluiers. Wel de flesvoeding genoeg en verder geen speelgoed, ze vermaken zich wel met war er is. (Lege flessen etc:roflmao:) zwemkleding en gewone kleding voor 10 dagen en ik heb wel dubbele slaapkleding mee ivm nachtelijke ongelukjes.
    En qua eten alleen meer dan genoeg voor in het vliegtuig.

8. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Nadat onze dochter tijdens de vorige vlucht 2x nat was, zou ik voldoende reserve kleding en luiers in de handbagage stoppen :p Ook voor jezelf een schoon shirt. Een goedgevulde poedertoren, met het oog op eventuele vertraging. De Pure billendoekjes van Huggies, in de witgele verpakking, kun je ook als snoeten- en handenpoetsers gebruiken. Maar, neem ook niet teveel handbagage mee, want het laatste stukje moet je en je kinderen sjouwen, en de koffers/rugzakken meenemen! Buggy's mogen mee tot aan de gate. De jongste kan dan evt in een draagdoek. Verder neem ik altijd xxl hydrofiel luiers mee! Drogen goed af en zijn snel weer droog, en multifunctioneel (zonnescherm, verschoningsmatje etc). Je kunt de kinderwagen trouwens kosteloos meenemen in een prampack! Deze kun je vooraf huren, wij hebben vorig jaar een gehuurd via kidstravelservice.nl. Zwemluiers kun je vast ook ter plekke kopen. Kleding: niet teveel. Als iets vies is, was je het uit (bakje biotex meenemen :cool:) en een uur later is het droog, bij wijze van. Zorg ervoor dat je alles kunt combineren. Speelgoed: een baby is over het algemeen niet zo kieskeurig. Neem een favo knuffel en een paar kleine speeltjes mee. Daar kun je eventueel een leeg petflesje, doekje oid geven om mee te spelen. Voor de oudste ook een favo knuffeltje, kleurboekje met potloodjes, stickers, magnetisch tekenbordje, playmobil poppetjes, tablet met leuke filmpjes (via netflix te downloaden). Alles inpakken en om het half uur een 'nieuw cadeautje' laten uitpakken. Zoek eens op pinterest op 'busy bags'. Rozijntjes ed doen het hier ook altijd goed. Tip: maak speentjes vast aan een spenenkoord :rolleyes::D

9. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Aah thnx voor de tips!
    Wij hebben een tweelingbuggy en ik overweeg een Tula te kopen. Oudste is nu 21 maanden en loopt nog niet :oops:. Heb een draagdoek maar dat vind ik niet fijn.
    En ja de busy bags heb ik wel eens gezien.

10. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.333
    113
    Vrouw
    Ik deed hetzelfde als Tuttebella. Voor de eerste paar dagen had ik alles bij me. De rest kocht ik daar. Ook luiers en voeding.

Mijn dochter sliep altijd als een roosje overal, dus in de wagen en later in de buggy, dus ze kon overal mee naartoe. Meestal deden we dat om de dag. Dus één dag redelijk op tijd naar bed en de andere dag uit eten of de boulevard ‘s avonds nog over.
    Ik zou haar nooit alleen op de kamer laten, ook niet met een babyfoon.
    Zwemluier nam ik trouwens wel mee, die waren vroeger slecht te koop in Spanje en de eilanden.

Deel Deze Pagina