Hoe vermaak ik een kindje van 14 maanden in het vliegtuig?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Liza28, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Begin september gaan wij 10 dagen met ons dochtertje van dan net 14 maanden naar Mallorca... Het is ruim 2,5 uur vliegen, heb wel een eigen stoel voor haar geboekt.. Hoe vermaak ik haar? Naast de benodigde snoepjes en lekkernijen? Alle tips zijn welkom :D

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.181
    4.495
    113
    Een tip die ik zag, balonnen mee, zijn klein en altijd leuk!
    bij een eigen stoel kun je misschien ook de maxicosi meenemen als je kindje ernog in past, dan kan ze nog slapen. 2,5 uur is prima te doen toch, rondje door het gangpad, verschonen, iets eten/drinken. Zelf rustig en relaxed zijn, als je kindje huilt huilt het, pech voor de andere... Als ze even door t gangpad willen lopen/kruipen lekker laten doen! Fijne vakantie

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.876
    113
    Oh, dat is te overzien. Goede tip hierboven van die ballonnen.
    Heb je geen ipad/tablet/telefoon met filmpjes. Doet het ook altijd goed.
    Voorleesboek zou ik ook meenemen. En haar favoknuffel natuurlijk.
    Als je speelgoed met geluid meeneemt, dan zou ik er op letten dat het zacht gezet kan worden.
    Misschien een eigen tasje geven waar ze spulletjes in en uit kan halen.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ballonnen voor in het vliegtuig? Lijkt me op z'n zachtst gezegd bijzonder onhandig.

5. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Ik zou het ontzettend vervelend vinden als er iemand voor me zou zitten met een peuter die met ballonnen zat te spelen... Doe dat maar niet dus :D Voor de rust van de andere passagiers: allerlei dingen zonder geluid (of dus met koptelefoon). iPad/tablet met filmpjes voor kinderen, voorleesboekjes, knuffels, een dekentje (om te gaan slapen), ga even kijken in de 'keuken' van het vliegtuig, dat soort dingen :)

6. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik zou de tablet vol zetten met filmpjes, favo knuffel en speeltje mee, boekje, drinken, koekjes enz. Je bent er zo joh, is amper 2,5 uur vliegen.

7. pientje1

pientje1 Niet meer actief

En stel dat de ballon knalt, je schrikt je een hoedje...

8. koala28

koala28 Niet meer actief

Gewoon tablet of iPad met allerlei filmpjes en apps. Voor de rest nam ik ook een kleurblok, stickers en doosje kleurtjes mee (Action).

9. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Wij gaan ook in September vliegen met onze peuter.
    Ik neem een portable dvd speler met zn favo dvd's, kleurboek met potloodjes, boekjes, autootjes, favo knuffel, drinken en snoepjes mee!
    En dat doe ik zn eigen tasje zodat ie het er zelf uit kan pakken.

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    We hebben lastige meisje ze zit nooit op schot en riemen vind ze vreselijk. Ze beweegt continu. Liefst klimt op stoelen etc.
    Films zijn maximaal 10 min interessant.
    Ze heeft dan geen eigen stoel!

Ik heb het voorbereid omdat we dus nu vliegen met klm 3 uur en in september met transavia 4 uur:
    - stoelen naast gang geboekt
    - ipad met masha en beer film
    - tekebord
    - aquadoodle
    - stickers foam om overaal te plakken
    - kleine eten zoals rozijnen, chips etc
    - bakjes met diverse kleur knijpertjes, kralen en schijven
    - bakje djeco klein
    - bankje kineticzand
    - kleine voorleesboeken bij; wie op de mol gepoept had en raad eens hoeveel ik van he hou
    - kijkzoek boeken
    - kleurpapier vliegtuigen maken
    - boek : ik ga op reis met vliegtuig
    - kleine cadeautjes in inpakpapier

Pff zo was mijn inspiratie klaar mee hihi
    Ik laat haar vooral veel zelf doen en lopen daar.

11. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Neem je dat allemaal mee?!

De beste tip die ik je kan geven is, blijf rustig, relax en maak het samen gezellig.
    Ik had een boekje meegenomen, een (nieuw) speeltje én zijn knuffel (die gaat overal mee naar toe).
    Je kan nog zo veel meenemen, ik zou daar zelf alleen heel onrustig van worden en uiteindelijk mijn zoontje denk ik ook.

12. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Tja dat verschilt per kind he
    Sommige zijn uren met tv tevreden of kunnen slapen.
    Mijn dochter heeft enorme ontwikkelingsvoorsprong dus veel dingen interesseren haar maar kort.
    Ze heeft duidelijke wat ze wil en niet.
    Zoveel is het ook niet.
    Snap niet dat je daar onrustig wordt ik in elk geval niet ik bied wat en als ze niet wil ook prima. Als ze gaat 4 uur naast iemand anders zitten omdat ze dat wil boeit mij ook niet ze mag van ons dat als iemand het niet erg vindt. Als ze gaat 4 uur krijsen ook goed ik ben relaxt altijd ;)

Met boekje en spelletje kom je met mijn dochter de deur niet uit dus als tip voor ons is echt niet :)
    Ze gaat deur uit met eigen rugzakje waar ze zelf uitkiest wat ze meeneemt en het gaat stukje verder als boek en favo knuffel.
    Als je iets instopt of weghaalt wat ze al had gekozen dan krijgt je uren krijsende baby die dan niets meer maar wil.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Buiten dat ik het belachelijk vind om zoveel voor een dreumes mee te nemen (ze moeten maar leren dat ze het soms met een of twee speelgoedjes moeten doen, wij gaan morgen een paar uur in de auto maar meer dan een boekje en een knuffel gaat er gewoon niet mee, punt) zijn bakjes zand en kleine kraaltjes en stickers?? nou ook echt geen geschikt speelgoed voor in een vliegtuig. Je kunt wel overal verkondigen hoe ver je dochter voorloopt en weet ik al niet wat maar je kan ook overdrijven en ik denk dat je op deze manier haar heel erg op een voetstuk plaatst en dat ze ook behoorlijk verwend kan worden zo. Wees een beetje realistisch.

14. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Natuurlijk verschilt dit per kind, ik denk ook niet dat een ontwikkelingsvoorsprong hiermee te maken heeft. Mijn zoontje heeft ook de concentratie van een goudvis en een duidelijke mening maar hij heeft zich maar aan te passen.

Ik krijg alles wat jij opschrijft echt niet in een rugzak/tas en wil met zo veel ook niet sjouwen.

Misschien dat mijn zoontje zich daar wat makkelijker in schikt omdat hij niet altijd zijn zin kan krijgen.

Succes met de vlucht. Wij zullen dit jaar maar 2u en 1,5u in het vliegtuig zitten dus voordat we opgestegen zijn, zijn we alweer aan het landen :).

Deel Deze Pagina