Ervaringen aankomst midden in de nacht hotel

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mavie92, 8 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mavie92

Mavie92 Nieuw lid

8 jun 2023
    2
    0
    1
    #1 Mavie92, 8 jun 2023
    Laatst bewerkt: 8 jun 2023
    Onze vlucht voor as zomer is verplaatst van de ochtend naar de avond. We vliegen op een tijdstip dat ze normaal gesproken allang op bed liggen. We komen pas rond 01:00 aan, dan moeten we nog wachten op bagage, huurauto ophalen, voordat we in het hotel zijn ingecheckt zal het pas 03:30 zijn.

Uiteraard baal ik hiervan, met 2 kleine kinderen, maar dat hoef ik jullie niet uit te leggen. Ze zullen vast slapen in het vliegtuig dus daar maak ik me geen zorgen over, maar hoe gaat dat daarna bij aankomst in het hotel midden in de nacht? Hoe deden jullie dat? En wilden ze bij jullie überhaupt nog slapen bij aankomst midden in de nacht of zijn ze wakker gebleven? Ze zijn 2.5 en 5. De oudste maak ik me trouwens geen zorgen om, gaat meer om de jongste.

Ik ben een extreme controlefreak, dat is ook de reden dat we voorheen vlucht en hotel altijd los boekten. Grote kans dat het zal het meevallen. Maar zou fijn zijn om wat ervaringen te lezen. We hebben al veel vaker gevlogen met ze, dus dat zijn ze gewend. Alleen niet pas om 21:00 uur in de avond;)

2. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Het zal zeker een gebroken nacht worden. Daar moet je de volgende dag (als je pech hebt 2) rekening mee houden. Dat ligt ook een beetje aan hoe lang de vlucht is en hoeveel ze in het vliegtuig geslapen hebben. Als je naar een warm land gaat zou ik lekker een siësta houden. Dan pakken ze hun rust wel weer. Kinderen zijn flexibel! Probeer daar in mee te gaan dan gaat het makkelijker.

Mavie92 vindt dit leuk.
  3. Lilou

Lilou Actief lid

31 jan 2011
    207
    29
    28
    De eerste keer dat wij vlogen met twee kinderen (toen 3 en net 2) hebben wij uren vertraging met onze heenvlucht gehad. Dat was wel balen natuurlijk. Uiteindelijk vlogen we in de avond en kwamen dus ook pas in de nacht aan, waarna we ook nog eens een lange transfer in een bus hadden én gedoe met de kamersleutel waardoor we midden in de nacht een half uur voor een dichte kamerdeur stonden. Mijn ervaring: als je er zelf rustig onder blijft, gaan de kinderen daar vanzelf in mee en komt het wel goed. Onze kinderen waren geen makkelijke slapers. Dus bij binnenkomst was eerste prioriteit: hun bedjes klaar maken (tip: spullen daarvoor zoals pyjama, slaapknuffel en nachtlampje in je handbagage). Kinderen direct in bed gelegd en dat ging prima. Volgende dag rustig aan doen.

Rizzoli en Mavie92 vinden dit leuk.
  4. Mavie92

Mavie92 Nieuw lid

8 jun 2023
    2
    0
    1
    Hadden ze wel geslapen in het vliegtuig / bus? Ik heb het idee dat als die van mij heeft geslapen in de huurauto, ze wakker wordt bij het hotel en denkt, oke ik heb mijn dutje gedaan, ik kan er weer tegenaan :roflmao: Misschien zal dat ook niet het geval zijn omdat het a) donker is en b) het lichaam natuurlijk toch in een nachtmodus staat.

Goede tip inderdaad om slaapzak etc in de handbagage te doen. Dan hoef je niet je hele koffer door te spitten

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij vliegen niet vaak, 1x wel zoiets als dit gehad, maar toen was onze oudste nog een hele kleine baby. Daar maakte het niet zoveel voor uit, want die had toch geen ritme.

In jullie geval zou ik inderdaad me er maar op instellen dat er hier en daar wat gejammerd zal worden. Bij aankomst zo snel mogelijk weer in bed stoppen, lichten zoveel mogelijk uit laten, de volgende dag zie je wel hoe de kamer eruit ziet, haha. En dan zelf ook gelijk naar bed, zodat het stil is en ze weer gaan slapen. En de volgende dag maar een beetje relaxdagje houden en een beetje bijslapen allemaal. Wel irritant hoor, dit kost je gewoon een hele dag van je vakantie op deze manier...

6. MissXray

MissXray Niet meer actief

Eerste dag gewoon even doorbikkelen en een beetje op tijd hun bed in. Daarna zitten ze snel weer in het juiste ritme is mijn ervaring.

7. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Kindjes meteen hun bed in en de dag erna het ritme weer oppakken.

8. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Wij kwamen na een hele lange dag (vertragingen) rond 1 aan in het hotel. Oudste van bijna 4 heeft niet geslapen onderweg ‘want ik ben al bijna 4’ en jongste van nog geen jaar viel rond normale bedtijd in slaap en heb ik zo goed als slapend uit vliegtuig, via bagage naar bus en hotel gekregen in een draagzak.

Oudste zag zijn bed en vond die super mooi (omdat hij naast ons bed stond haha). Ging liggen en was weg. Volgende dag merkte je wel duidelijk dat hij moe was. Snel huilen en trok prikkels slecht. Dus echt een hele rustige eerste vakantiedag gehouden.

snap dat je baalt en 2,5 is net een rotleeftijd denk ik. Ik zou proberen om rond de normale bedtijd te laten slapen, draagzak als dat nog lukt voor op het vliegtuig en zo prikkelarm mogelijk richting hotel.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Onze dochter had echt niet vanuit bus meteen dr bed in gekund hoor. Die moet eerst even acclimatiseren enzo. Wennen aan nieuw. Is nog steeds zo. Die slaapt ook niet in de auto en als je dan laat thuis bent, slaapt ze echt niet meteen. Wel handig als dat wel lukt.

10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Als wij naar het geboorteland van man op vakantie gaan, kom je altijd midden in de nacht aan6 (

11. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Wat een ontzettende ontijd. zo midden in de nacht, dat is niet fijn nee.
    Maar ik moet bekennen, wij vlogen vaak sochtends 6/7 uur, wat ook betekend dat je dus om 2-3 uur je bed uit moet, en voor dag en dauw al in de auto op weg naar het vliegveld bent, en de kinderen dus ook heel vroeg al wakker zijn. dus ook een gebroken dag. dan ben je smiddag na de vlucht ook helemaal kapot. kinderen oververmoeid, blegh.
    Reizen kost mij ook altijd veel energie, de stress van het goed inpakken van de koffers, wat mee te nemen in de handbagage, de controle laten varen over hoe zo'n hele dag gaat verlopen.

wij kunnen onze ervaringen delen. maar je zult er zelf mee om moeten gaan. in moeten spelen ter plaatse aan de behoeftes van jullie kinderen.
    probeer zo rustig mogelijk te blijven, en niet te veel te stressen, want dan worden je kinderen vaak ook niet relaxter.
    onze kinderen konden afhankelijk van de leeftijd ook moeilijker weer hun slaap vatten. wat betekend dat je de volgende dag misschien nog wat extra moe bent. probeer daar rekening mee te houden, plan dan een rustig zwembad relax dagje.
    een slaapsetje in je handbagage kan makkelijk zijn. wij hebben ze soms gewoon zonder om te kleden lekker in een bedje gelegd, kan voor 1 x ook geen kwaad hoor.
    wij sliepen ook weleens bij een van de kinderen in bed de eerste nacht als het moeilijk was voor ze om alleen te liggen. meestal laten we ze samen op 1 kamer slapen, het liefste in 1 bed. vinden ze bij ons mega fijn. maar jouw kinderen misschien wel helemaal niet.
    sowieso moeten sommige kinderen wennen aan de nieuwe plek, mijn oudste vond het toen hij klein was altijd erg moeilijk wennen op een nieuwe plek, en die had ook van die night terrors toen hij 2,5 jaar was, (kei hard huilen/gillen en niet wakker te krijgen, heel fijn in een stacaravan met flinterdunne wandjes op een camping:cry::cry:) dus dat kan wel een lastige leeftijd zijn.

12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Als we naar het geboorteland van man gaan, zijn aankomst en vertrek daar bijna altijd midden in de nacht. Deur tot deur zijn we zo'n 18 tot 24 uur onderweg, afhankelijk van of we naar tante in de hoofdstad of de familie verderop in het land gaan. En dat hebben we altijd gewoon gedaan: met een 8 maander, zwanger met een dreumes, met kinderen van 2,4,8 jaar. Gewoon nemen zoals het komt, geef ze wat te doen mee en de kans om een beetje lekker te slapen in het vliegtuig of het vliegveld.

In jouw geval zou ik vooral balen dat je effectief een dikke halve vakantiedag door de neus geboord wordt door het veel latere vliegen.

13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.384
    21.762
    113
    Hier ook, vooral wanneer we in de zomer gingen reisden we liever 's nachts juist. Het is een rit van 5 uur van/naar het vliegveld en dan wil je dat liever niet overdag met temperaturen van 45°. Heb iig nooit gemerkt dat de kinderen er last van hadden.

14. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.869
    5.142
    113
    Home
    Wij vlogen en vliegen nog steeds vaak midden in de nacht
    Mijn ervaring is dat kinderen zich snel aanpassen
    Ik liet ze op Schiphol flink lopen zodat ze weer lekker verder sliepen in het vliegtuig

Deel Deze Pagina