maxi cosi familyfix of maxi cosi 2wayfix ervaringen??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Miekiej88, 27 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Ik kom er niet uit welke van deze 2 te kiezen. Vind het prijsverschil best groot maar wil natuurlijk wel het meest veiligste.
    Maar rij je een kindje van +- 1 tot 4 jaar nog achterste voren als ze over gaan op een groter stoeltje?? (Pearl). Graag ervaringen gevraagd.

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Onze dochter heeft brede schouders en ligt al bijna vast in de maxi cosi (pebble). Ze is nu 8 maanden oud en groeit volgens de gemiddeldes. Bij mijn vriend in de auto hebben we de 2 way pearl nu zitten en ze zit er echt goed in. Voorlopig gebruik ik nog even de pebble zodat we niet steeds die grote stoel hoeven te wisselen. Vanaf 1 januari 2016 wordt overigens achterwaarts vervoeren tot 15 maanden ingevoerd. De maxi cosi kun je alleen bij een klein smal kind zolang gebruiken. Wij hebben bewust voor de 2way fix met pebble (was een aanbieding, cabriofix is ook prima) gekozen zodat we geen nieuw onderstel voor het vervolgstoeltje hoefden te halen.

Overigens hebben we in beide auto's een 2way fix zitten. Ondanks de prijs, maar het geeft zoveel gemak! En je gebruikt het onderstel tot 3,5 a 4 jaar, dus op jaarbasis valt het wel mee.
    Ik ga, zodra ze voorwaarts kan, wel op zoek naar een goedkope Pearl zodat we niet steeds de stoel hoeven te verwisselen. Hopelijk gaan ze dan goedkoper weg ivm de nieuwe wetgeving

3. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Kijk Twinkle81 daar heb ik wat aan. Bedankt voor je reactie. Zoals het er nu naar uit ziet gaan we voor 2wayfix. Is het dan ook dat alleen de pebble plus erop pas of alle maxi cosi's vd lijn pebble. Die kosten liggen ook nogal uiteen van +-150 tot +-250. Het wordt je niet makkelijk gemaakt met de vele keuzes die er zijn.

4. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb de gewone pebble. Alle pebble en nieuwere cabriofix passen erop. Houd ook de aanbiedingen in gaten. Ik heb de pebble voor 119 euro bij babypark gekocht (folderaanbieding vorig jaar). De 2 way pearl heb ik voor 205 euro bij Halfords gehaald. Die deden als van maxi cosi eruit en wat nog in de winkel stond ging met 30% korting weg. De 2 way fix heb ik helaas nog nooit in de aanbieding gezien (ik ben best wel een koopjesjager).

5. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Dank je. Nu kan ik weer verder. Ik ben ook dol op koopjes en ben inderdaad de 2wayfix ook nog niet tegengekomen. Hou het goed in de gaten.

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Het is niet verplicht om tot 15 maanden achterwaarts te vervoeren, maar het is wel de nieuwe norm.. Het is uiteraard het meest veilig en heeft daarom ook de voorkeur. Er komen steeds meer achterwaartse stoelen op de markt en de 'gewone' zullen langzamerhand gaan verdwijnen denk ik..

Waar je goed op moet letten is of het allemaal goed in je auto past. De 2wayfix neemt nogal wat ruimte in beslag, met stoel nog meer. Dus ik zou zeker gaan passen in de winkel, ookal staat op de site van mc dat het past. Er wordt namelijk niet naar gekeken hoe veel ruimte de bijrijder nog heeft. In onze auto moest de stoel flink ver naar voren en dan kon je niet meer lekker zitten. Terwijl wij een gewoon gemiddelde auto hebben.
    Daarom hebben wij gekozen voor de gewone familyfix..

Als vervolgstoel zijn we nog een beetje aan het rondkijken. Of we voor achterwaarts gaan weet ik nog niet. Maar ik wil in elk geval wel een stoel die met Isofix wordt bevestigd. We willen de familyfix voor een eventuele 2e bewaren, dus we gaan niet de pearl gebruiken.

Ik heb nu een romer duo plus op het oog. Maar zl is smal gebouwd en past nog prima in de mc. Dus ik wil hem daar nog zo lang mogelijk in laten, zodat ie toch nog achterwaarts vervoerd wordt.

7. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    In mijn daihatsu sirion2 moet de stoel inderdaad ook een stuk naar voren. Voor iemand met lange benen misschien niet ideaal.
    Voor in de auto bij mijn schoonouders hebben we een Kids river Aster gehaald. Is wel isofix, maar voorwaarts. Het gaat om 1x per week een boodschappenritje en voor noodgevallen dus we wilden ook geen extreem duur stoeltje daarin. Voor onze auto's stellen we veel meer eisen, ook omdat we regelmatig 200 km rijden (en weer terug) om naar mijn ouders te gaan. Vastzetten met een gordel vinden mijn schoonouders moeilijk, bovendien is isofix bewezen veiliger.

Romer is overigens ook zeer goed. Komt goed uit de testen, maar maxi cosi 2wayfix is goedkoper als basis voor beide stoeltjes (groep 0 en 1/2/3) en kwam in de testen ook zeer goed eruit. Ik denk dat een groot deel ook persoonlijke voorkeur is.
    Voor mij nog een reden om voor maxi cosi te kiezen is de service. Mijn nichtje moet een gipsbroek en maxi cosi stelt gratis een stoel beschikbaar waarin dat kan. Bovendien controleren ze de stoeltjes na een ongeluk een indien nodig worden ze vervangen en hoef je dus geen nieuwe te kopen. Geen idee eigenlijk hoe die service bij andere merken is

8. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Met de 2wayfix kun je idd achterwaarts blijven vervoeren. Dat kan de familyfix niet. Achterwaarts is tot 4 jaar veiliger dan voorwaarts.

9. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113
    Wij hebben een familiyfix, echt super handig, maar eerlijk gezegd heb ik me niet goed genoeg georienteerd op de wetgeving en de 2wayfix. Buiten het feit dat die ook wel heel erg duur was/is. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik wellicht toch voor de 2wayfix zijn gegaan, maar alleen als de financien het zouden toelaten. Ik vind het nl wel erg veel geld (maar goed, alles voor de veiligheid van je kindje natuurlijk, mits nodig en haalbaar).

10. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

21 sep 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    Volgens mij is de 2wayfix in de aanbieding tijdens de mama mazzel dagen van prenatal die zijn vandaag voor het laatst! Online bestellen misschien?

11. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

21 sep 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    Sorry dat is de familyfix zie ik nu..

12. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Ik zou mij persoonlijk goed oriënteren vooraf. Wij hebben een romer trifix als opvolgstoel (achterwaarts was voor ons nog niet verkrijgbaar 2 jaar geleden.) vrienden de voorwaartse pearl.
    Hun 2-jarige kind past er nog amper in. Mijn 3 jarige past nog prima. Onze stoel is veel groter.
    met de komst vd 2e moesten ze of een extra familyfix aanschaffen of een nieuwe stoel voor de 1e. Gevolg die ging eigenlijk te vroeg over naar de volgende stoel.
    Conclusie: ze zouden er nu nooit meer voor kiezen.
    Het is een slimme verkooptruc van maxi cosi. Die geeneens de beste stoelen hebben. Die van romer scoren vaak veel beter. Beetje verdiepen erin en je kijkt er doorheen.

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik lees even mee. Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer...

14. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Ik heb de familyfix verkocht en de 2wayfix gekocht tijdje terug, zodat ik zolang mogelijk mijn kind achterwaarts kan vervoeren. Mijn zoontje is best een dikzak met lange benen en hij past heel goed in de 2waypearl.

15. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Wij hadden al een familyfix toen de 2wayfix uit kwam. Na lang twijfelen hebben we toch besloten het bij de familyfix te houden.
    We kwamen er namelijk al snel op uit dat we graag de stoel van besafe als opvolgstoel wilden hebben. Deze kwam als beste uit verschillende tests. Hij is wel prijzig maar als je bedenkt dat je dan geen 2wayfix nodig hebt scheelt het toch weer.
    Mijn advies is daarom: bedenk vooraf goed welke stoel je hierna denkt te kopen en pas daar je keus op aan.
    De 2wayfix is natuurlijk wel prijzig, maar als je hem straks weer wilt verkopen ben je hem waarschijnlijk ook zo weer kwijt, dat geldt voor de familyfix overigens ook.

16. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Wij hebben beide. Eerst de familyfix gekocht, maar toen zoontje in een grotere stoel moest hebben we maar gelijk de toekomstproof versie genomen. Wij vinden het heel fijn! Zoontje is nu 2 en lang voor zijn leeftijd, maar past er voorlopig nog prima in, ook achterwaarts.Hoofdsteun en gordels zijn ook aan te passen naar de lengte.
    We hadden trouwens eerst de voorkeur voor een romer of cybex, maar daar bleek zoontje helemaal niet lekker in te zitten. Bij het passen was de 2way pearl verreweg het fijnst voor hem.
    Ik kam je trouwens wel aanraden om eerst te passen in de auto voordat je iets koopt. In de winkel mag je meestal gewoon het stoeltje met base in de auto passen, zodat je ziet of het kan in jullie auto.

17. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
  18. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Eens met de berichten hierboven, kijk even naar welke stoel je als opvolgstoel wil kopen. Ik heb zelf in mijn auto een achterwaartse stoel die 9-25kg kan, dus ik hoef veel minder snel een nieuwe stoel.

Overigens is Isofix niet veiliger dan de gordel, mits de stoel correct is geinstalleerd. Dat laatste is vaak het probleem, Isofix kan niet fout gaan en met de gordel kan je een stoel wel fout installeren.

19. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Bedankt voor alle reacties. Wij zijn eruit en gaan voor de 2wayfix👍

Deel Deze Pagina