Hoi meiden, 4 vragen : ik wil graag een slaapzakje voor de kindjes kopen, ik zag dat de kleinste maat 60 cm is, hebben jullie die gebruikt? indien je het gebruikt, heb je ook een reserve? en nog tips welke? zijn 2 badcapes per kindje genoeg? kan ik gewoon een thermometer bij de hema of etos kopen? hoeveel spuugdoekjes en of slabbetjes heb je nodig? Thnx
-Ik had 2 slaapzakjes maat 50-62 van de hema. 1 in gebruik en 1 in de was. -Ik heb zelf 3 badcape's - Een thermometer van de hema, etos, kruidvat etc is allemaal prima. Zolang het maar een thermometer is die rectaal meet, dus geen oorthermometer. - Ik had zo'n 20 spuugdoekjes, gebruikte er, vooral in het begin elke dag 2 of 3.
Ik had 2 kleine slaapzakjes. Een thermometer is goed zolang hij maar rectaal meet idd maar het is wel handig om er 1 te kopen die binnen 10 sec klaar is. Die verkopen ze bijv bij kruidvat of van braun. Badcapes had ik er 3 van. Spuugdoekjes had ik er 20 van. Ik gebruikte ze veel en zodra er spuug opzat deed ik hem in de was. Maar ik had dat ook een spugertje.
Slaapzakje hadden wij ook van 60 cm we hebben ook 3 badcapes een gewone thermometer is prima Spuugdoekjes had ik er ongeveer 10 maar vanwege reflux gebruikte ik hydrofiele doeken want aan een spuugdoekje hadden we niet genoeg
Bij de Action heb ik een fijne thermometer gekocht met een flexibele punt. Heel handig als ze wat meer gaan draaien en wurmen op de commode.
Ik heb tot op heden nog geen slaapzak gebruikt. Gisteren wel eentje gekocht (70 cm, was de kleinste die ze hadden). Het maakt niet uit welke thermometer je hebt als hij idd maar rectaal meet. MIjn kraamhulp zei zelfs dat mijn eigen rect. thermometer goed was --> na ieder gebruik maak je hem toch schoon met alcohol. Ik heb 2 badcapes maar gebruik er alleen eentje als ik met de kleine naar het consultatiebureau moet, verder vind ik ze niet handig.. Heb ongeveer 15 spuugdoekjes maar vanwege reflux gebruik ik hydrofiel doeken, die kun je niet genoeg in huis hebben trouwens!!!
Ik heb geen slaapzakjes van 60cm gebruikt. Heb er nu wel een aantal in 70cm. Ik heb er 3 voor Naomi omdat ze behoorlijk kan spugen. Termometer kan je gewoon kopen bij de kruitvat of etos of wat dan ook. Zorg wel dat je er twee in huis hebt he. 1 voor jezelf en 1 voor de kleintjes. Ik heb er 1 die binnen 10 seconden klaar is. Heel handig. Geloof dat ik hem bij de kruitvat heb gekocht. Spuugdoekjes daar heb ik er een heleboel van maar eerlijk gezegd gebruik ik liever een hydrofiel doek. Dan weet ik in ieder geval zeker dat mijn kleren beschermd zijn. Koop er daar maar heel veel van want die gebruik ik echt heel veel. Ik heb zelf 4 badcapen. Ik gebruik ze ook voor na het badje. Ik sla die om haar heen en droog haar dan af met een hydrofieldoek.
slaapzakjes: Die gingen we hier pas gebruiken vanaf een maandje of 3 -dus op zich kun je die ook later aanschaffen (of als kraamkadootje vragen) thermometer: Ik sluit me aan bij wat gezegd is, als hij maar snel meet, is het prima. spuugdoekjes: Hier ook heel veel gebruikt de eerste 9 maanden met name. Nu liggen ze te verstoffen in de kast slabbetjes: Pas gebruikt vanaf een maandje of 4, vanaf de eerste hapjes, voor die tijden gebruikte we alleen spuugdoekjes. Ik vind overigens met touwtjes het fijnste , maar dat is persoonlijk. Voordeel van touwtjes is dat je de stand altijd kan verstellen. Met druk knoopjes en met gewoon elastiek zeg maar, die raakte op den duur uitgelebberd en dan viel het eten precies tussen haar kin en de slab.... badcapes: De eerste periode eigenlijk alleen gebruikt op het consultatiebureau als wikkeldoek. En af en toe in het zwembad. Vanaf een maandje of 5 zijn we m'n dochter in bad gaan doen in de badkamer i.p.v op haar kamertje en vanaf toen werden ze gebruikt voor de wandeling van badkamer naar slaapkamer (waar ze wordt aangekleed)
Ik heb een klein slaapzakje, maar tot nu toe maar 1 keer gebruikt. Spuugdoekjes zijn tot nu toe superhandig. Heb er 20 ofzo en heb overal in huis een "voorraadje" liggen voor het geval van ongelukjes. Slabbetjes gebruik ik nog niet. Badcapes: heb ik 3 van. Maar met 2 had ik het ook gered. Thermometer: had de kruidvatthermometer gekocht maar die bleek het niet goed te doen toen de kleine er eenmaal was. Heb een andere gekocht met flexibele punt. Dat laatste is zeer aan te raden.
Thn xvoor al jullie antwoorden! Waar kan je die thermometer kopen met flexibele punt, gewoon bij de etos?
Slaapzakje: toen ie zo klein was niet gebruikt omdat wij inbakerden Badcapes: 2 per kindje vind ik aan de krappe kant. Spuugdoekjes: veel! Slabbetjes: veel! Thermometer: voor baby heb ik die gekocht op de jonge gezinnen beurs, maar zag ze ook gewoon bij een babyzaak, idd met flexibele punt.
ik heb een thermometer van kruitvat eigen merk, ook met flexibele punt en in 10 sec klaar! Ideaal! En werkt heel fijn! 2 badcapes lijkt mij ook weinig, ik heb er 5.... en ik heb heeeeeeeeeeeeeel veel spuugdoekjes, gebruik er nu ook zeker 2 per dag, ivm erg veel borstvoeding...
Ik heb 1 slaapzakje...een badstoffen van isi, erg fijn ding is het. Lekker soepel. In de was en de droger en 's avonds kan hij weer aan. Ik heb twee badcapes en dat is hier genoeg. Jacob gaat elke 2-3 dagen in bad.