Haha ik heb voor onze zoon een babyfoon gekocht, niet wetende dat je gewoon door t plafond heen je kind hoor huilen...en via de babyfoon de buurkinderen binnenkreeg..ik maar rennen naar boven, lag onze jongen prinsheerlijk te pitten haha.. Nee beeldbabyfoon hoeft echt niet. De baby komt de eerste tijd in de wieg bij ons op de kamer. Ik ga zelf als ik niet hoef te werken ook altijd vroeg naar bed, rond 2100 lig ik meestal wel. Als ik werk werk ik snachts. Dan ligt mijn man naast m. VInd dat nou echt zonde van mijn geld. Maar nou hebben wij wel een oud huisje wat niet zo geisoleerd is als de nieuwbouw van tegenwoordig. Hier hoor je dus alles van boven. En over krakende trappen ed, dat leer ik hem meteen aan, moet niet zo zijn dat ie van elk zucht piep of krak wakker wordt. Onze zoon slaapt ook overal doorheen. Heb ik m aangewend.
Nooit gehad, nooit nodig gehad. Je moet toch leren vertrouwen dat het wel goed is.. anders blijf je aan de gang. Ik zou zo'n ding alleen kopen als ik een spuger of buikslaper zou hebben gehad.
nooit gehad... en onze zoon werd ook een buikslaper. Maar onze babyphone kan zo hard dat ik hem gewoon kan horen ademhalen dus beeld heb ik er niet bij nodig. Overigens zou ik de heel dag zitten te turen op dat ding omdat ik gewoon zo blij ben met mijn kereltje en hem geen minuut kan missen hahaha. Nog steeds als ik naar bed ga, ga ik even bij hem staan kijken, gewoon heerlijk om te zien hoe hij lekker ligt te slapen
We hadden een gewone zonder beeldscherm dus,.....heb ook geen beeldscherm nodig gehad of gemist. wat je niet hebt mis je ook niet. Onze dochter heeft de eerste 4 maanden op onze kamer gelegen dus geen babyfoon nodig gehad en overdag sliep ze de eerste 4 maanden overdag veel in de box. Met 4 maanden ging ze naar haar eigen kamertje en hebben we een babyfoon gekocht voor de nacht want overdag hoorde we haar gewoon. Zie de meerwaarde van een beeldscherm niet, als je kindje huilt huilt het en ga je bij je kindje kijken en toch niet naar een beeldscherm gleuren en dan pas beslissen van wat zullen we doen.
Wij hebben er wel een en ik vind het ideaal. Met name wanneer Jesse ziek is dan vind ik het heel fijn. Even kijken of hij nog rustig ligt te slapen en met de luvion kun je hem zelfs zien en horen ademen. Normaal gesproken hebben we de babyfoon in slaapstand staan, beeld springt dan alleen maar aan wanneer hij geluid opvangt. Dan kunnen we meestal al wel zien of we naar hem toe moeten of dat hij vanzelf weer in slaap valt.
Ik heb er bewust niet voor gekozen (los van de hogere prijs) omdat ik bang was dat ik dan juist té onzeker/bezorgd zou zijn en steeds naar dat scherm zou zitten kijken. Was de eerste tijd nl al overbezorgd (niet qua daden) dus voor mij was een babyfoon zonder beeld ook om erop te vertrouwen dat het wel goed zat... Heeft te maken met gebeurtenis vroeger waardoor dat speelt en ik wilde die gevoelens niet voeden.. Dus heel persoonlijk maar verder lijkt het me best handig
Hier wel een beeld babyfoon, en ik vind het gewoon reuze handig! Ons huis is hartstikke gehorig, maar ik vind het gewoon heel fijn om te kunnen zien wat ons ventje doet. Daarbij wilde ik eerst een babyfoon van rond de 80 euro, de babyfoon die we nu hebben was 120 (voor die 4 tientjes meer vind ik het het echt wel waard!)
Ivm lichamelijke klachten kan ik bijv. niet elke keer de trap op en af, daarom hier wel een babyfoon met beeld gekocht...
Wij hebben ook een beeldbabyfoon gekocht, voornamelijk op aanraden van mensen die hem hadden. wat mij hadig lijkt (kindje is er nog niet dus geen ervaring) dat je alleen het beeld aan kan zetten zonder geluid. Als ze eenmaal op hun buik gaan draaien en ze kunnen nog niet terug, weet je gelijk of je er beter heen kan lopen of het nog even aan kan kijken.
Helemaal niet verkeerd bedoelt.....maar dat jij dat ding zo fijn vindt ligt ook aan wat anders of niet? IVM je ziekte toch?
Net de Luvion grand elite besteld Ik kon altijd door het (binnen)raampje van haar kamertje gluren maar sinds ze deze week niet meer in de wieg maar het grote bed ligt kan ik haar niet meer zien, en missen dat ik dat doe! ;D En wil niet elke keer de deur open doen Ook merk ik dat ze beter slaapt met de deur dicht en dan hoor ik haar gewoon minder goed. Wij hebben ook een kat waarvoor de deuren 's nachts dicht moeten en dan vind ik het wel fijner dat ik haar goed hoor. Dat kunnen zien is uiteraard beetje een luxe hoor, maar ach na de reviews te hebben gelezen leek het mij het geld wel waard, we hebben weer op andere dingen bespaard dus ja. En ik geloof dat ik er juist meer rust door krijg dan andersom, maar dat zal voor iedereen anders zijn. En zo'n ding kan ook gewoon uit
Wij hebben een Motorola MBP-35. Beeldkwaliteit is goed, terugspreekfunctie werkt ook goed (gebruiken mijn man en ik zelf wel eens, bij ons hoor je beneden dus echt niets van boven en omgekeerd - tenzij het heel hard is), muziekjes zijn heel standaard, maar voldoen prima. Enige jammere vind ik dat het 'thuisstation' vrij groot is en ik weet niet meer of hij nou zonder snoer kan zijn...maar hij staat bij ons toch op een vaste plek, dus daar kom ik wel overheen.
Hier niet nodig. Baby zal straks de eerste 6 maanden continu in onze buurt zijn en lange tijd bij ons op de kamer in co-sleeper slapen. Hebben een gewone babyfoon maar gebruiken 'm al heel lang niet meer. Dochter hoor ik hier zo wel.
Wij hebben de luvion grand elite. En ik wil echt niet meer zonder het geeft mij juist meer rust dat ik kan zien wat er gaande is in het kamertje maar dat is ieder voor zich...
Ik zeg; doen! Wij hadden er ook een bij onze dochter en vonden het écht geweldig. Hadden hem aangesloten op TV, en vrijwel de hele dag stond de TV aan op dochterkanaal . Ook leuk voor kraamviste als de baby bijv. in bed ligt. Wij hadden besloten dat we de baby niet beneden zouden laten omdat er viste was/kwam, ze had ook gewoon haar rust nodig. Vond het s'nachts ook erg prettig toen ze haar haar eigen kamertje verhuiste. Niet voor elk geluidje naar je baby toe, maar gewoon even kijken of alles nog goed is, als ze een keer kreunt. Die eerste nachten op eigen kamertje zijn toch wel spannend..
Ik zou eerder denken aan een nanny care babymatje. Zeker bij een buikslaper. Voor mij voelt dat veiliger dan een beeld babyfoon. En je hoeft je geen zorgen te maken als je kindje lekker slaapt of het nog ademt. (wiegedood) Het matje word bij sommige verzekeraars vergoed of gedeeltelijk vergoed. NannyCare Het baby sensormatje
Ik heb geen Nannycare matje, maar ze worden door de Stichting Wiegendood afgeraden, omdat ze niet de ademhaling registreren, maar alleen beweging en beweging alleen bij baby's geen betrouwbare indicator zou zijn voor wat betreft de ademhaling. En ze schijnen vaak vals alarm te geven. Zij zeggen dan ook dat het het onverstandig is om er op te vertrouwen. (Ademhalingsdetector, alarmmatje, bewegingssensor - Producten veilig/onveilig deel2) (Maar ik kan me evengoed voorstellen dat je zo'n matje wel neemt, zeker als hij vergoed wordt. Zelf hebben we het om bovenstaande reden niet gedaan. Maar we hebben wel een aerosleep gekocht en daar is de werking ook niet van bewezen. )