@Lucia: het is natuurlijk een online test die ik 123 heb gevonden. Er zijn zoveel varianten van autisme en vaak is het helaas een beladen woord.
Heb m ook even gedaan, mijn score was 13. 11-22 is een gemiddelde score U hebt een gemiddelde score. De meeste vrouwen scoren rond de 15. De meeste mannen scoren rond de 17
@NatasjaM: Waarschijnlijk zijn veel autisten beelddenkers maar niet alle beelddenkers autistisch... Diepzinnig huh?!
Weet ik wel. Ik moet zeggen dat ik dit soort testen geregeld doe (ook IQ testen, vind ik gewoon leuk ) en heb eigenlijk altijd een vrij hoge score. Ik voel me ook altijd 'anders' als ik eerlijk ben...
Nu was ik heel benieuwd of het een goede autismetest was Ik heb asperger en heb hem ook even gemaakt om te kijken wat er bij mij zou uitkomen Test autisme - Psychologie Magazine 47 van de 50 Ik denk idd ook beeldend, maar veel mensen zonder autisme doen dat ook en hoeft dus niet bij autisme te horen
Ohh! Dat beelden denken is echt zoooo herkenbaar! Mannetjelief heeft het ook, we maken er altijd grapjes over dat we zo lekker visualiseren... Vaak wel erg grappig, vooral omdat we dat allebei doen, maar af en toe ook heel vervelend omdat dit ook iets is dat me dus wakker kan houden en/of me een rotgevoel kan geven..
Oja, volgens mij is het ook zo dat je hersenen in beelden 'denken', dus niet in woorden.. Maar hoe dat precies zit, durf ik niet te zeggen. Heb het eens ergens gelezen en vond dat op de een of andere manier ook helemaal logisch! Liefs
hoe moet je anders denken dan in beelden? Het is toch normaal dat je het voor je ziet? Als je een boek leest bijvoorbeeld dan zie je dat toch ook voor je? Ik denk ook wel eens woorden maar dat is meer als ik ergens diep over nadenk (en daar komen vaak toch beelden bij)
Tja, geen idee! Ik weet niet beter dan in beelden te denken.. Dus voor mij heel normaal, maar of dat ook 'normaal' is?? Haha
hier iq 130, score test 21.. Vriendje zegt wel vaak dat ik net een autist lijkt, haha.. Schijnbaar toch wat trekjes, ook al laat de test het niet zien, hihi
beelden denken heb ik heel af en toe fotografich geheugen: heel sterk aanwezig. Ik heb jaren geleden een meisje op de dansschool gezien en ik wist meteen al dat ik met haar in de kleuterklas heb gezeten. ik wist ook precies nog hoe ze heette.