Ik ben redelijk inervaren nog vrij jong en vraag me af wat je nu eiglijk voor regelingen moet treffen Vrijdag heb ik positief getest, heeel erg blij! Maar moet ik nu volgende weke meteen de huisarts bellen voor een afspraak?
gefeliciteerd ik zou als ik jou was de verloskundige bellen voor een afspraak dat hoeft namelijk niet meer via de dokter dan krijg je een intakegesprek en dan krijg je een echo en echo krijg je met 11 a 12 week en het intake gesprek ook dan worden er vragen gesteld over jouwn achtergrond en die van je vriend of er bijv ziektes voorkomen etc.
nou meis gefeliciteerd in ieder geval. in het prille begin hoef je nog niet ontzettend veel te regelen. op deze volgorde is het handigst 1.rond de 6 a 7 weken een verloskundige bellen, die mag je in principe zelf uitzoeken als er meerdere in je woonplaats zijn. neem het liefst een die dicht in de buurt is. 2. sommige huisartsen willen het graag weten als je zwanger bent. hiervoor volstaat een telefoontje naar je huisarts. 3. je verzekering opbellen en aangeven dat je zwanger bent, zij zullen je dan vertellen hoe en wat verder. tevens zullen ze je afhankelijk van je verzekering een kraampakket toe laten sturen (in je 7e maand) Vraag ook aan je verzekering bij welke kraambureau's zij een contract hebben. 4.ga je daarna orienteren bij welk kraamzorg bureau je terecht wilt. raadzaam is om kraamzorg voor je 16e week geregeld te hebben, dit ivm drukte. en bij sommige verzekeringsmaatschappijen is het zelfs zo dat je het zelf kiezen tot week 16 mag, en als je later bent krijg je een bureau toegewezen. Als je weet welk kraambureau geef je dit door aan je verzekering en zij regelen het dan verder voor je. meestal gaat alles als een balletje rollen hoor als je eenmaal bezig bent. succes!
en als je aan de studie bent of je werkt alvast eventueel kijken/inschrijven voor creche of gastouderopvang en inderdaad balletje gaat wel rollen als je eenmaal bezig bent
Angel eyes wat lieff ja ik maak me beetje meer druk dan nodig denk dat ik wel maar volgende weke de huisarts bel heb ik een geruststellender gevoel en bedankt voor het stappenplan hihi kus dreams
ja me studie rond ik gelukkig af in mei en erna blijf ik dan thuis of misschien paar uur werken per week x
hey gefeliciteerd hoe zit het trouwens met je ouders en je vriend je vriends z,n ouders?ik heb al een aantal berichtjes van je gezien maar nog niet hoe hun het nou vonden
wat je nu al kunt doen is mee doen aan moeders voor moeders dus je urine afstaan want daar kunnen ze andere vrouwen mee helpen die moeite hebben met zwanger raken dit is de site www.moedersvoormoeders.nl
dankjewel ! ja me vriend vind het geweldig ma zijn ouders hebben we het nog niet verteld maar gaat wel binnenkort gebeuren maar of ik het mijne vertel ben ik nog niet zo zeker van wanneer want me vader had ik februari zoiets meegekregen dat ik het wou via de moeder van een vriendin van mij maar hij was het er absoluut niet mee eens hy vond me te jong blabla en met me moeder kan ik niet bepaald goped overweg ik weet me er dus nog geen raad mee x
die ben ik inderdaad vergeten! wat ook wel leuk om te weten is, is als je je voor de 6 of 8 weken aanmeld je nog een extra kado van ze krijgt. daarbij komen ze bij je thuis en doen nog een test. altijd leuk toch een extra bevestiging tis wel tot week 16 piesen in een kan maarja, het is voor een goed doel namelijk de vrouwen die moeilijk zwanger raken.
Angel eyes haar verhaal is heel duidelijk, alleen zou ik eerder naar de vk bellen. Je eerste afspraak heb je daar nl al met 8 weken ongeveer en sommige praktijken hebben een erg drukke agenda en dan zou bellen in de 6e, 7e week wat aan de late kant zijn. Gewoon bellen bij een positieve test en dan vertellen zij je wel hoe of wat...
een vraagje nog.. hoe kan je weten welke vk je het beste kiezen kunt er zijn er natuurlijk best veel in mn omgeving ?
Het verschilt nogal per vk in de hoeveelste week je er terecht kunt. Bij de een heb je een eerste gesprek in de 8e week ong. en maak je daarna een afspraak voor de echo in de 11/ 12e week. Ik heb eerst de echo en direct daarna de intake, dus op een dag en dat is als ik 11 weken ben. Ik heb gelijk in de 5e week gebeld. Ik zou andere zwangeren/ moeders naar hun ervaringen vragne met bepaalde vk praktijken. Ik heb op internet gekeken naar de dichtstbijzijnde en die had ook een duidelijke website waarin ik me goed kon vinden, dus heb me daar aangemeld. sterkte ermee, groet Sanneke
dankjewel sanneke lief van je daz wel duidelijk uitgelegd ik ga morgen eens even uitzoeken en bellen groetjes
heey allemaal ik ben gister bij de huisarts geweest ik had veel informatie gekregen en boekjes denk wel dat ik mee ga doen aan moeders voor moeders had het er ook met me vriend over en we zijn beiden van mening dat andere mensen ook dat geluk moet worden gegund nu nog wachten tot ik word teruggebeld door de vk groetjes en bedankt x dreams
ik heb gevraagd aan collega's waar zij tevreden over waren. Ik kon op 8 weken al terecht voor en afspraak en een echo.