Hallo vks, Ik ben ruim 6 maanden geleden bevallen. Ik heb de avond voor de bevalling een pethidineinjectie gekregen om eindelijk goed te kunnen slapen voor de keizersnee wegens langdurig gebroken vliezen. Die nacht ben ik spontaan bevallen. Die injectie in mijn linkerbil deed erg zeer, maar dat verwachtte ik ook. Toen ik na een paar dagen thuiskwam merkte ik sterk functieverlies in mijn linkerbeen. In het ziekenhuis was me dat met al die papegaaien niet opgevallen, ik was behoorlijk beurs dus liep sowieso moeilijk. Thuis kon ik weer wat meer lopen en merkte dat ik mijn linkerbeen maar 10 cm kon zwaaien en mijn rechter weer gewoon volop (90 graden). Even bij de kraamafdeling langsgelopen (mijn zoontje lag nog in het ziekenhuis) maar de gynaecoloog zei dat dat vaker voorkwam en dat het gewoon een bloeduitstorting was. Inderdaad nam het functieverlies af. Zes weken later bij de nacontrole bij de gyn had ik nog steeds restklachten. Mijn linkerbeen doet niet helemaal lekker mee met lopen, voelt meer alsof die automatisch meeloopt dan dat ik zelf goed vol waar ik mijn been neerzet. Ook is het bovenbeen nog steeds verdoofd. De gyn gaf toen aan dat dat wel eens kon gebeuren en binnen 6 maanden over zou zijn. Ze deed er erg laconiek over alsof het niets voorstelde en ze me een zeurpiet vond. Inmiddels is mijn zoon al weer bijna 7 maanden en heb ik die klachten nog even sterk. Nu met de winterkou heb ik er meer last van, ik moet extra opletten met gladheid. Ook voelt mijn bovenbeen nog steeds verdoofd aan en als ik op mijn zij lig gaat het been tintelen en doet het som zeer. Mijn vraag aan jullie: komt dit vaker voor? Is dit inderdaad 'normaal' en stel ik me aan?
hoi dit is niet normaal, ik zou even naar de huisarts gaan om het te bespreken. Of het door de injectie komt kan ik niet met zekerheid zeggen, er kan een zenuw geraakt zijn. Maar er kan ook een zenuw beklemd zijn geraakt tijdens de bevalling. In elk geval zou ik het met de huisarts bespreken. Misschien is fysiotherapie een optie. Mirjam
Dank je, zal ik doen! Ik denk zelf echt dat het van de verdoving komt want het is precies vanaf de punt waar de injectie in is gegaan en die plek is ook nog steeds gevoelig. Hopelijk is er wat aan te doen! En anders is het het ook waard geweest hoor