Hallo, ik loop bij een gyneacoloog in het ziekenhuis en zal daar ook de hele zwangerschap moeten blijven. nu is mijn vraag als je daar dus bij loopt, moet je dan in het ziekenhuis bevallen? ze hebben het nog geen 1 keer gevraagd of ik thuis of in het ziekenhuis wil bevallen. Weet iemand hier misschien een antwoord op? Liefs Marianne
normaal gesproken als je bij de gyn bent en er moet blijven heb je geen keuze en moet je in het ziekenhuis bevallen.
Ik ben daar ten eerste omdat ik 2 miskramen heb gehad, maar normaal mag je dan na de 1e 3maanden naar een vk, maar dat mocht niet omdat mijn bloeddruk vaak net iets te hoog was.
Hihihi, ik liep ook al tijden met dezelfde vraag rond. Heb het dus ook maar es gevraagd, en bij mij was het antwoord: in het ziekenhuis. Maar dat is omdat ik diabeet ben dus. Misschien is voor jou de reden anders. Of misschien mag je toch wel thuis bevallen. Maar wees niet bang voor een ziekenhuisbevalling hoor. Ik kreeg er eentje daar en eentje thuis, maar 't is me allebei goed bevallen.
Idd. Als je onder controle bent bij een verloskundige kun je eigenlijk zelf kiezen waar je wil bevallen (tenzij je verloskundige tijdens de bevalling verteld dat je naar het ziekenhuis moet. Wanneer je bij de gynaecoloog onder controle bent heeft dit een oorzaak. Er is iets met jezelf, met de baby, je verwacht een meerling, of je hebt bijv complicaties gehad tijdens je vorige bevalling/zwangerschap. Wanneer je onder controle bent bij de gynaecoloog beval je dus altijd (onder toezicht van de gynaecolooog) in het ziekenhuis. Hoop dat je wat aan mn antwoord hebt.
Ik maak me er ook niet echt druk om, het mag van mij wel in het ziekenhuis, maar dan alleen om medische redenen. als je er zelf voor kiest, kost het je geld.
dus ik hoef het eigenlijk niet na te vragen bij de gyneacoloog? dan vraag ik zeg maar naar de bekende weg..........
Ja, m.i. wel tenminste. Je bent waarschijnlijk niet zonder rede onder controle bij de gynaecoloog en niet bij de verloskundige. (maar vragen mag natuurlijk altijd)
In het ziekenhuis . Ik ben bij de eerste 2 begonnen bij verloskundige en kwam altijd bij de gyn in het ziekenhuis terecht .
maar als het dus in het ziekenhuis moet gebeuren, moet je dan ook nog spulletjes kopen, wat je normaal nodig bent bij een thuis bevalling?
Nee dat hoeft niet, is allemaal in het ziekenhuis aanwezig. Je neemt alleen spullen voor jezelf en de baby mee. (toillettas, kleding enz)