beenmerg laten testen voor duitsland?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 24 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

misschien een hele stomme vraag maar ik lees net via fb dat ze voor een jongen in duitsland (bij frankfurt) een been merg donor zoeken ivm leukemie.

nu kunnen ze geen geschikte donor vinden. en roepen ze iedereen op om zich te testen. Ik wil dit opzich best wel doen maar hoe gaat dat in zijn werk. Kan ik mij in nl laten testen of moet dat in dld?

2. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik neem aan dat ze gewoon bedoelen dat je moet aanmelden om beenmergdonor te worden.
    Moet je even googlen op internet. Ik ben ook aangemeld. Je moet dan met wattenstaafjes in je mond wat slijm schrapen, en dat opsturen, en dan kom je in een bestand. En als ze dan een match hebben word je uitgenodigd, krijg je onderzoek e.d.
    Dus ja hoe meer mensen er aanmelden, hoe meer kans dat er een match komt.

3. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Oh die match kan dus ook uit het buitenland komen.

4. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
  5. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik dacht dat dat via bloedbank gaat.... Dat je dan in databank terecht kan komen.... Weet niet of dit internationaal is....

Hele kleine kans hoor, dat je net voor hem matched.... En of het daarna helpt... (Spreek uit evaring)
    Maar wellicht dat je iemand kan helpen.... Goed van je!

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou het gaat nu om een 25 jarige brandweerman ;) daar kan geen geschikte donor voor gevonden worden en daarom roepen de collegas van de brandweer op om je te laten testen of je een geschikte donor bent.

dus zo doende het is dus nu echt voor spoed zeg maar in dld.
    dus zo doende dat ik mijn vraag stel. ik woon op maar 4 uurtjes van frankfurt dus daarheen gaan is ook een optie eventueel maar als ik hier die test kan doen of net over de grens dat zou mooi mee genomen zijn

7. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik moest daar toch echt een buisje bloed voor afstaan.
    In een contract, dat ik moest ondertekenen, staat dat je in eerste instantie in de nationale database terecht komt, maar dat elk ander land daar ook toegang toe kan krijgen. Dus kun je wereldwijd donor zijn.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb me aangemeld via Europdonor. Krijg je buisjes met een wattenstaafje opgestuurd. Ik geloof dat er tussen de tijd van het aanvragen en de definitieve inschrijving 1,5 week zat (heb het toen het binnenkwam meteen gedaan en opgestuurd). Je gegevens staan dan in een internationale database.

Deel Deze Pagina