Beenmergdonor

Discussie in 'De lounge' gestart door tupp, 27 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biancah

Biancah Niet meer actief

Dat doen ze pas als het nodig mocht zijn.
    Kregen vandaag te horen dat zn bloedwaarde goed omhoog gaan en morgen naar huis mag. Zegt verder niets over de stamcellen en if hij genezen is hoor.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Maar toch fijn nieuws om te krijgen, denk ik. Het is toch altijd fijner om thuis te zijn. Wanneer krijgen jullie te horen of de behandeling is aangeslagen?

3. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Twee jaar geleden was hier een oproep voor donoren en ik heb het een en ander erover gelezen en me toen aangemeld. Het is inderdaad waar dat ze mensen nu op meerdere manieren kunnen helpen en de kans dat je voor die echte beenmergafname gevraagd wordt is geloof ik minder dan 1%.
    In een contract staat alles nogmaals duidelijk uitgelegd.
    Maar die pijn is tijdelijk en je kunt er een heel leven mee redden.

4. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Tupp. Je bent zeker niet de enige die aan het denken is gezet maar wel de enige die een topic hierover opent. Dank je wel daarvoor want ik durfde niet.

Dames. Doneer aub de navelstreng meteen na de bevalling! Geef dit tijdig aan.
    Daar halen.ze namelijk veel stamcellen uit voor kindjes met leukemie.

Stamceltransplantatie - Algemeen - UMC Utrecht

5. muis26

muis26 Fanatiek lid

Ik heb me ook aangemeld :)

6. Biancah

Biancah Niet meer actief

Oh moon goed dat je dat zegt. Dat wist ik helemaal niet.
    Ik heb vrijdag ook al gesprek met moeders voor moeders.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Waar melden jullie je aan?

8. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    nou ik heb dat ook aangegeven maar bij mijn zoon wilden ze dat toch echt niet doen

9. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Die optie is hier in Portugal helaas nog niet, althans niet in het zuiden. Ik had wel een vaag artikel gelezen over die optie in een ziekenhius in Porto. Wel kon je voor 3000 euro de navelstreng laten bewaren voor 10 jaar, maar dat geld hadden we niet.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Stamceldonatie uit de navelstreng kan helaas maar in een paar ziekenhuizen in NL. Echt jammer, want ik denk dat heel veel ouders echt van harte bereid zijn om de navelstreng voor dit doel af te staan. Maar op dit moment gebeurt dit alleen bij ziekenhuizen die zelf op de juiste manier stamcellen uit het navelstrengbloed kunnen halen en dit goed kunnen opslaan.

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier dacht ik precies hetzelfde en heb me gistermiddag aangemeld.. Orgaandonor was ik overigens al vanaf mijn 18e.

12. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    als ons ukje er is en ik een normaal gewicht heb *zit onder de 50 kilo grens* dan wil ik stamcellen doneren, dat is ietsjes prettiger. heb mijn moeder aan leukemie verloren... een beenmerg puncties zijn gewoon vreselijk rot... dat wil ik echt niet.... maar stamcellen vind ik een ander verhaal :)

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vandaag had ik het setje voor het wangslijmvlies al binnen, heb het meteen gedaan en gaat morgen met de post mee. Ik vind het wel heel snel gaan, echt heel goed. Volgens mij maakt het niet uit waar je je aanmeldt, komt bij dezelfde organisatie terecht lijkt me.

Deel Deze Pagina