Hallo, Ik weet soms niet waar ik goed aan doe. Moet mijn kleine man nou een dekentje over zich heen hebben of niet? Moet de trui nou aan of uit? Hij slaapt in een dikkere slaapzak momenteel. Heb er sinds een aantal nachten toch een dekentje overheen gelegd omdat onze slaapkamer soms zo koud is! Zonder dekentje wordt hij wakker met koude handjes, maar koude handjes zeggen niets heb ik begrepen. Maar toch....En te warm aankleden is weer gevaarlijk, maar ik wil ook niet dat hij het koud heeft. Pfff. Bovendien heeft mijn man het altijd warm en zegt dat onze zoon dit van hem overgenomen heeft, maar daar ben ik niet zo zeker van. Mijn moeder zegt ook altijd weer warm aankleden en mijn schoonouders zeggen weer hetzelfde als mijn man. En ik zit er tussenin. Herkenbaar?
Hoe oud is hij? Onze dochter slaapt ook in een winterslaapzak, zonder mouwen eraan en haar nekje is lekker warm. Handjes altijd ijskoud maar dat zegt inderdaad niks. Een dekentje heb ik wel eens aan gedacht maar ze woelt en draait zo in bed dat ze zich er toch onder vandaan wurmt dus dat heeft geen zin Het wordt s nachts zo'n 16 graden op haar kamertje
Koude handjes zijn niet erg. Je kan het beste aan het nekje voelen of een baby het niet te warm of koud heeft. Mij dochter is 8 maanden en slaapt in een winterslaapzak met alleen een romper met lange mouwen aan.
Hij is 7 maanden oud. Nu slaapt hij in zijn pyjama in een dikkere slaapzak met lange mouwen. 16 graden? Dat is ook niet warm inderdaad. Zijn nekje voelt wel warm aan, niet te warm, gewoon warm. Dus zal het wel goed gaan dan met zijn temperatuur.
Het ene kind is het andere niet! Mijn dochter is heel warm en slaapt nu nog onder zomerdekbed met hemd en zoon draagt trico pyama met winterdekbed! Het nek voelen is idd een graadmeter en als ze in de nacht veel wakker zijn!