hallo, heb deze maand op dag 20 mn eitje gehad en weet nu dat ik zwanger ben... Maar houd ik gewoon de eerste dag van mn menstruatie aan of hoe werkt dat?? Want dan klopt mn banner niet en ben ik morgen al 5 weken zwanger. Ervaring??
De eerste dag van je laatste menstruatie word meestal gevraagd.. Je krijgt dus 2 weken "kado".. voor mij was eerste dag 17 okt. maar eisprong was 31 okt/ 1nov.. Als je je uitgerekende datum gaat berekenen word ook gevraagd naar de eerste dag van je laate mens.. omdat de meeste meiden de eisprong niet voelen of weten waneer die precies geweest is en vaak weet je je laatse mens. wel; te herinneren of t staat ( net als bij mij) gewoon aangekruist in de agenda..
Bij een cyclus van 28 dagen klopt het precies wanneer je de eerste dag van je menstruatie neemt. Zo niet, dan kun je beter rekenen vanaf 14 dagen voor je eisprong. Als je dus precies weet wanneer je eitje was, dan kun je rekenen vanaf 14 dagen daarvoor. Meestal is dat rond de eerste dag van je menstruatie. Bij mij was mijn cyclus wat langer dan gemiddeld, dus de berekening klopte niet helemaal als ik vanaf dag 1 van menstruatie rekende. Vandaar dat mensen gemakkelijker met die 14 voor je eisprong werken, als je je eisprong natuurlijk weet!
Ik had mijn eisprong op dag 18. Ik heb die datum genomen -14. Dan klopt je eerste menstruatiedag wel niet, maar je termijn wel. Bij de termijnecho klopte de termijn precies met mijn banner. Ze gaan toch uit van je echo.. Gefeliciteerd trouwens!