Ik ben aan het afbouwen geslagen met de borstvoeding. Ik heb er wel wat moeite mee, omdat het weer een beetje loslaten is. Al met al denk ik dat ik er alleen maar beter van word, maar het is een beetje afscheid nemen van een heel bijzondere tijd.
Is ook heel logisch hoor Minni. Je ziet je kindje al zo groot worden en nu nog bv afbouwen ook... is niet gek dat je dat echt als afscheid nemen ziet!
Ja, kleine babies worden groot. Lijkt me ook raar om het af te moeten bouwen en toch een fase af te sluiten. Ik hoop dat het je mee valt.
zo ik vind het al super dat je het een jaar hebt volgehouden!! Knap hoor, en ik kan me heel goed voorstellen dat het ff slikken is.
Tuurlijk is dat moeilijk!! Het is ook heel intiem en bijzonder. Maar net wat Inky zegt; je hebt 't al een jaar volgehouden!! Super hoor meid! Je mag echt wel trots op jezelf zijn. Suc6 met loslaten, kan me voorstellen dat 't even slikken is...
jeetje...ja...'t is zo'n moment die alleen mama's en kindjes met elkaar kunnen delen....dat afbouwen lijkt me ook niks....geef al geen tijd borstvoeding meer, maar kan nog zo genieten van die momenten dat je kleintje ff ontspannen bij je ligt te drinken....ook al is het maar een flesje.... Sterkte meid...enne ...je doet het voor een goed doel...toch?
ik kan het me helemaal voorstellen! het is ook zo'n lekker moment, vooral als je kind je dan even loslaat en je voldaan met een dikke glimlach aankijkt, hihi.. ik wil met een half jaar gaan stoppen (ivm wisseling medicatie van mij) maar weet nog niet precies hoe en wat. ik geloof dat je elke week een fles vervangt voor flesvoeding? (hij krijgt nu 4 voedingen) enne, minni, petje af hoor! een jaar bv!!
Ik vind het knap dat je het zo lang hebt volgehouden.......er zullen er niet veel zijn die het je na doen.....
Waarom ben je aan het afbouwen als ik vrgen mag? Medicatie of zo? En Wolky: laat een LK kijken of jouw medicatie echt niet samen kan met de bv. Het is zonde als je denkt te moeten afbouwen vanwege medicatie die eigenlijk best samen kan. Of je moet er genoeg van hebben van het bv geven, maar als ik jou zo hoor.
hoi annemarie, de medicijnen die ik straks waarschijnlijk ga gebruiken worden nog maar 5 jaar gebruikt (het zijn heftige medicijnen tegen reuma) dus er is nog onvoldoende bekend hierover. ik neem liever het zekere voor het onzekere en vind het wel fijn dat ik het iig een half jaar heb kunnen geven. maar pepijn heeft ook veel aan een gezonde mama die goed kan bewegen, hihi...
Ik bedoelde er verder niks mee hoor. Ik snap heel goed dat je dan stopt. Ik zou bij zoiets onzekers ook stoppen denk ik.
ik had het ook niet verkeerd opgevat hoor! ik dacht het gewoon even verder toe te lichten, dan is je nieuwschierigheid ook weer tevreden! (ik ben nl altijd heel erg nieuwschierig, haha)
@ Annemarie. Ik heb n chronisch energie tekort en ik verwacht dat ik na het stoppen van de bv een klein beetje extra energie krijg. Daarbij is Giulian nu bijna 1 en ik vind het genant worden. Als ie honger heeft, dan scheurt ie zowat mn kleren open. Hij is een beetje teveel jongen en te weinig baby voor mijn gevoel. Ik denk dat het ook wel goed is, om een klein beetje meer los te laten. Pfff, vandaag de eerste voeding gewoon aangelegd. Ik ben gisteren vroeg naar bed gegaan en Elmar gevraagd of hij voor Giulian zn fles wilde zorgen. Vanochtend om half 6 (tegenwoordig n normale tijd) kon ik eruit en moest ik zelf weer de fles gaan maken. Ik ben de laatste dagen weer doodop, dus ik heb m maar aangelegd. Hij is er tevreden op, dus ik heb nog voldoende, denk ik. Het zijn de kleine dingen die het doen, maar ik kan zo pissig worden als juist die kleine dingen niet gedaan worden! Elmar heeft lekker gelegen, daarna n wassie gedaan en is nu weer aan t hobby'en (kampeerbus moet snel klaar). Ik ben blij dat Giulian met n uurtje even plat gaat.
In principe kost bv niks meer als een extra bruine boterham met kaas. Is er al eens gekeken naar jouw ijzer en schildklier? Is Guilan af te leiden? Aiden deed het namelijk ook rond die leeftijd. En nog stopt hij zo af en toe zijn handjes in mijn shirt. Heel irritant, maar ik probeer maar te onthouden dat hij gewoon niet beter weet. Wat bij mij erg goed heeft geholpen, is gewoon consequent "nee" zeggen en hem iets anders te drinken aan bieden. Guilan is bijna 1, dus dat kan ook prima. Tis soms even doorzetten, maar dat geldt met de meeste dingen toch? Gewoon wat gedachtes van mijjn kant uit.