Valentino had ook heupdysplasie, en ook hier dus geen getrek aan de beentjes.. Het is wel degelijk slecht, en inderdaad heel veel kinderen houden er niks aan over, maar in mijn geval had ik het echt veel erger gemaakt.. Dus ik vind, beter voorkomen dan genezen!
nooit van gehoord. Ik pak altijd met 1 hand de 2 enkeltjes beet en vervang dan snel de luier (Sofie plast graag als ze geen luier aan heeft dus hebben we er echt een bliksemactie van gemaakt )
Deze methode wordt ook wel roterend handelen genoemd! Wij kregen deze methode inderdaad ook mee van de kraamhulp... Ik moet zeggen dat ik het nog wel een heel gedoe vindt, en ik dat ik het mezelf niet aan kan wennen Hier dus ook gewoon enkeltjes vast en de lucht in
Mijn kereltje is ook een stuitkindje,maar zowel de kraamhulp thuis, als de kraamverpleegkundigen in het ziekenhuis pakten hem gewoon bij de enkels.... vreemd dat ik dit nog nooit gehoord heb, ga proberen er nu op te letten. Ik ga het toch eens navragen bij het CB, hebben ze trouwens vorige week ook niets gezegd, terwijl je toch voor hun neus de luier verwisseld. Zo zie je maar, waar een forum al niet goed voor is
nou mijn dochter lag ook in stuit en die tilde ze 4 dagen gewoon aan de enkels omhoog in het ziekenhuis ze vertelde zelfs nog dat je een vinger tussen de voetjes moet houden, mijn kraamhulp tilde haar ook zo op. bij de heupcontrole (standaartd bij stuiter baby's) bij de kinderarts tilde hij ook haar beentjes op om de luier weer aan te doen.
Hier ook nog nooit van gehoord. Sam heeft toch 12 weken in het ziekenhuis gelegen en niemand die het met de hand onder de billen deed. En ook de kraamverpleegkundige (couveuse nazorg) die deed het gewoon met de beentje omhoog. En Sam heeft een erfelijk risico om asymetrische heupjes omdat ik die dus ook had. (hier nog niets over bekend omdat ze maar geen beslissing nemen om uberhaubt de echo/foto te maken van de heupjes) Groetjes Daphne
Bij mij op het CB deden ze het zelfs toen hij zijn spreidbroek al had. Naar mijn idee weten ze daar dus helemaal niks over wat wel en niet goed is voor de heupjes. Ik moest ze zelfs vertellen dat kinderen die in de risicogroep zitten op heupdysplasie te hebben absoluut niet ingebakerd mogen worden, terwijl ze me dat toch echt aanraadde. Hier dus niet zoveel vertrouwen in het CB.