Man keelpijn; weg blijven bij zoon?!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Female, 11 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Mijn man heeft erg last van zn keel. Nu moet hij zeker uit de buurt blijven van ons zoontje toch? Tot het helemaal over is?
    (hij heeft nu al 2 dagen niet met zn zoon geknuffeld, hij vindt t vreselijk :( ;) )

Groetjes!

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zou m idd dan ook niet knuffelen en uitgebreid zoenen ed.. maar meestal heb je al n incubatietijd van minimaal 3 dagen dus dan wisten jullie allen nog van niks maar kan je man m allang 'besmet' hebben hoor..

3. Female

Female Niet meer actief

hij knuffelt en zoent hem nu ook helemaal niet... Maar als hij hem al ongemerkt besmet heeft, hoe erg is dat dan? :(

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Goede vraag.. ik ben geen helderziende ;) . Maar ik weet uit ervaring dat je dit soort dingen nooit helemaal kunt voorkomen. Toen Justin net geboren was, heerste er buikgriep en gewone griep. Hier waren wij uiteraard uiterst voorzichtig mee. Dus iedereen moest van tevoren even hun handen wassen.. Degene die verkouden waren, kwamen niet/andere keer. Maar toch zijn Justin en ik erg verkouden geworden. Je hoeft de infectie/bacterie alleen al bij je te dragen en dat is al genoeg.. :( . Als je uk al wat weerstand heeft, kan t best zo zijn dat ie niet ziek word hoor! Ik hoop t voor jullie.

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Is niet zo'n ramp hoor. Ik heb begrepen dat het helemaal niet zo erg is als een baby verkouden wordt (tenzij ze natuurlijk net pasgeboren zijn).
    Door die verkoudheid bouwen ze ook weer antistoffen op.

Alleen bij neusverkouden kan het nog wel zielig zijn omdat ze dan niet goed adem kunnen halen.
    Maar verkoudheid voorkomen doe je toch niet, ook zonder knuffelen kan je kleine aangestoken worden.
    Dus persoonlijk zou ik gewoon knuffelen ;)

6. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik zou als ik jouw was niet al te voorzichtig zijn. Je kunt je kleine nou eenmaal niet tegen alles beschermen. Ze bouwen er juist een afweersysteem mee op. Ook al knuffelt je man de kleine uk niet, het heerst toch in huis.

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik zou gewoon knuffellen hoor... vind het erg onnatuurlijk om je kind niet te knuffellen. Als je als moeder ziek bent blijf je toch ook niet uit de buurt, ik in ieder geval niet. Tuurlijk was je je handen extra vaak, goed luchten ed. maar meer kan je niet doen.

Tis echt niet gezegt dat je zoontje het krijgt als er wordt geknuffeld en omgekeerd als er niet wordt geknuffeld kan hij het nogsteeds krijgen.

8. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Gewoon knuffelen hoor.
    Straks zijn jullie allebei verkouden, wie zorgt er dan voor de kleine, hoe geef je dan borstvoeding ....

Die bacteriën ( of virus) zwerven toch wel door de lucht.
    en inderdaad in de incubatie tijd is hij ook al geknuffeld.

Niet te voorzichtig doen vind ik ... het is maar een verkoudheid.

9. Female

Female Niet meer actief

bedankt meiden.

Had mam vanmorgen nog aan de telefoon en vroeg wat zij daar vroeger altijd mee deden. Zij hebben ons toen ook gewoon geknuffeld enz. Ze zegt ook, niet te voorzichtig zzijn, ze bouwen antistoffen op en moeten juist imuun worden. dus gewoon alles net als normaal doen.

Mijn gevoel zei dat ook al een beetje, maar wist t niet zeker. had er nog niet zo over na gedacht.

Thanks! ;)

10. sim

sim Niet meer actief

ik weet toevallig in verband met keelontsteking dat dit geen vat op je kindje heeft ik heb het destijds na gevraagd bij mijn huisarts. ze hebben nu nog zoveel antistoffen van jou meegekregen, dat het heel onwaarschijnlijk is dat ze het ook krijgen, wellicht iets verkouden, maar echt keelontsteking niet.

11. Female

Female Niet meer actief

o helemaal super, dankje voor je antwoord! :D

12. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Mijn vriend zoende Mark niet, maar knuffelde hem nog wel.

Mijn zusje had keelpijn, en de dokter vertelde haar dat ze een mondkapje bij de apotheek kon kopen. Ze had er drie gekocht voor een paar eurocentjes.

Ik was verkouden, maar zorgde dat ik niet richting Mark niesde, en waste mijn handen goed als ik hem BV gaf.

Mark was trouwens wel een beetje verkouden geworden; niet van mij maar van iemand anders.
    Hij heeft het overleeft, en was niet erg verkouden. Ik hoorde hem een beetje snotteren. Dit duurde wel bijna twee weekjes. Hij kon ondanks zijn verkoudheid wel door zijn neusje ademen.

13. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Mijn vriend zoende Mark niet, maar knuffelde hem nog wel.

Mijn zusje had keelpijn, en de dokter vertelde haar dat ze een mondkapje bij de apotheek kon kopen. Ze had er drie gekocht voor een paar eurocentjes.

Ik was verkouden, maar zorgde dat ik niet richting Mark niesde, en waste mijn handen goed als ik hem BV gaf.

Mark was trouwens wel een beetje verkouden geworden; niet van mij maar van iemand anders.
    Hij heeft het overleeft, en was niet erg verkouden. Ik hoorde hem een beetje snotteren. Dit duurde wel bijna twee weekjes. Hij kon ondanks zijn verkoudheid wel door zijn neusje ademen.

14. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    En wat denk je als ze naar een kinderdagverblijf gaan? Zou me er maar niet zoveel zorgen om maken hoor, je hoeft ze natuurlijk niet af te lebberen als je verkouden bent, maar gewoon lekker knuffelen kan echt geen kwaad ;)

Deel Deze Pagina