Wel of geen kid sit?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Snowtje, Dec 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat hebben jullie gedaan.. Onze 2e zal komen als de oudste straks 2,5 jaar is. Hebben jullie wel of niet iets dergelijks als een kid sit genomen en hoe beviel dit? De oudste zit nu al namelijk bijna nooit in de wagen en heb geen idee of het echt nut heeft. Behalve dan als we echt een hele dag op pad zullen gaan, maar dat gebeurd maar echt sporadisch. En dan zijn we vaak met z'n 2'en dus kunnen we natuurlijk ook een losse buggy meenemen..
    Eerst afwachten en kijken hoe het gaat zonder zoiets? Of toch al bij voorbaat kopen?

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Ik zou eerst even afwachten hoe het gaat (daar je zelf schrijft dat de oudste amper in de wagen zit). Ze zijn (vind ik) vrij prijzig in aanschaf, en op marktplaats weten een aantal ook hun prijs.

Zelf heb ik hem aangeschaft daar onze kinderen net geen 2 jaar schelen. Vind hem zelf erg prettig in gebruik, en onze dochter maakt er ook nog regelmatig gebruik van (hoewel ze steeds vaker het grootste gedeelte loopt, maar wel lopen ook regelmatig naar de stad toe. Toch al gauw een half uur heen en weer terug). Ook al is het "even" zitten.

3. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,827
    19,158
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon is van dezelfde leeftijd als die van jullie en we gebruiken al maanden geen kinderwagen meer. Ik zou dus absoluut niks kopen. Voor die ene keer dat je wel een hele dag op stap gaa en het wel nodig is, zijn er andere oplossing. In grotere steden kun je vaak wel buggy's huren, bijvoorbeeld bij de fietsenstalling. Bij dierentuinen en pretparken kun je vaak ook wel karretjes huren. Vakantieparken idem.

4. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Ik zou het ook niet doen. Ze schelen hier 21 maanden..
    Hij heeft er een enkele keer op gestaan, als hij erg moe was.
    Maar hij was ook geen zitter. Liep al met 11 maanden en met 1,5 wilde hij eigenlijk alleen maar lopen.
    Doen we ook veel, dus kan echt wel lang zelf lopen..

We hebben wel eens 2 wagens meegenomen, maar misschien 2 keer gebruikt...

5. kimke77

kimke77 Bekend lid

Feb 24, 2009
    526
    0
    0
    als jij denkt dat je kind ook als hij moe is prima een langer stuk kan lopen, dan hoef je hem niet aan te schaffen. zelf heb ik het wel gedaan, onze jongens schelen ook 2,5 jaar. maar mijn oudste is als hij moe is al gauw klaar met lopen. die heeft dan ookk heel veel op de kid sit gezeten het afgelopen half jaar. moet zeggen dat we hem nu nauwelijks meer gebruiken. maar ik khad hem niet moeten missen. maar goed, dat is mijn situatie. jouw situatie klinkt als een waarin je hem niet noidg hebt. En mocht het toch handig zijn, heb je hem zo gekocht, ja toch.

6. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! denk dat ik dan inderdaad maar even wacht. ze loopt graag en voor grote stukken bedenk ik wel wat anders ;)

7. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    onze dochter was 20 maanden. Wij hebben hem wel gehad maar alleen op vakanties gebruikt.

8. Aude

Aude Bekend lid

Jan 8, 2009
    776
    0
    0
    Mijn dochter is bijna 3 maar zit er nog wel altijd op... ze loopt ook weleens maar ze is gauw moe en heeft weinig energie. Zelf vind ik het ook wel makkelijk want ze loopt zoooo langzaam :)

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Ik zou het nioet doen als je kind goed loopt. Wij gebruikten met lange stukken lopen een loopfiets, echt super! En met uitje in een dierentuin nemen we daar een bolderkar.

10. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is ook een goed idee, een bolderkar! Ze loopt al sinds ze 10 maanden is, dat is echt haar 'ding'. Met de normale dagelijkse dingen zit ze ook nooit meer in de wagen, alleen dus als we naar de dierentuin gaan ofzo. Maar een bolderkar is echt een super idee! Want daar kan je ook nog wat spullen indoen. daar gebruik ik momenteel de wagen dan weer wel voor: als pakezel :p
    loopfiets gebruiken we hier inderdaad ook wel eens!

11. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Wij hebben er veel plezier van gehad, maar wij moeten ook ver lopen (30 min) voor de supermarkt.

12. Het ligt er ook een beetje aan waar je woont. Wij wonen midden in een drukke stad en ik ben doodbang dat mijn zoontje een keer van t zitje af stapt als we stil staan en onder een auto komt.

Ik heb zelfs een duowagen gekocht hiervoor. Plankje vind ik ook niet handig omdat je dan zelf zover naar achteren moet lopen. Ik krijg dan gegarandeerd rugklachten.

Share This Page