Ik kreeg straks de vraag van iemand, wat we nou eigenlijk met de honden (we hebben er 2) gingen doen als de baby er is. Dus ik zei hoezo wat we ermee gaan doen? Nou zei ze hou je ze gewoon of doe je ze weg? Ik was best gepikeerd!! Ik zei ik doe mijn honden nooit weg want die zijn een deel van het gezin en ik ben altijd met honden opgegroeid en ik vond dat heerlijk. Natuurlijk is het een ander verhaal als ze echt niet goed zijn voor je kindje, maar ik denk dat dat wel helemaal goed zal komen. Vind het zo'n rare opmerking hou je ze of doe je ze weg haha grrrrrr.
En wat is je vraag nu precies ? Zo'n opmerkingen zijn idd vervelend, maar ach hier erin-daar eruit toch! Gelukkig is onze Bull súper met kinderen dus daar hoef ik me ook geen zorgen over te maken. Zolang je een beetje gezond verstand hebt, kennis van het gedrag van de hond moet het goed komen. Extreme gevallen zijn er natuurlijk altijd, maar ook daar is een oplossing voor.
ik doe me hond ook echt niet weg! ik verwacht totaal geen problemen hij is zo lief voor kinderen! Maar als me kleintje allergisch zou zijn is t natuurlijk een ander verhaal maar dan nog zou ik alles proberen om m te kunnen houden. Dus ik vind t ook echt een rare vraag!
Die opmerkingen zijn idd niet leuk! erg harteloos eigenlijk van die persoon. ik ben wel hondenliefhebber maar heb momenteel geen hond, wel 4 katten. ik kreeg die zelfde vraag ook al meerdere keren van mensen, die heb ik ook op een erg bitchy manier duidelijk gemaakt, dat mijn katten net zo goed bij het gezin horen als wie dan ook die bij mij in huis woont. en mensen vonden dat raar. maar andere begrepen het volkomen
Hier nog een hondenliefhebster! Die van ons gaat echt niet weg! Zou me niets verbazen als de vraag van iemand kwam die nooit een hond heeft gehad en er niet van houdt. Je snapt volgens mij pas wat een hond voor je betekent als je er een (of meer ) hebt (gehad). Lekker negeren dus zo'n vraag!
Ik doe mijn hond ook niet weg!! Wij hebben een Rottweiler en daar krijgen we nu ook heel veel opmerkingen over ook omdat we niet zo'n heel groot huis hebben. Ze is echt heel lief en heel leuk met kinderen! Ze past zich aan aan de grote van het kind en is veel rustiger als bij grote mensen. Maar ze is wel heel druk en heel erg entousiast. Wij hebben besloten om een Bench in de woon kamer te zetten zodat ze heel duidelijk haar eigen plekje heeft in huis. De bench staat gewoon de hele dag open alleen als er mensen binnen komen moet ze er heel even in tot ze rustig is en dan mag ze de visite begroeten. En zo heeft zelf ook meer rust. Maar weg doen is nog helemaal niet in ons opgekomen en het moet wel heel gek lopen willen we hier over nagaan denken! En als iemand het vraagt word ik echt heel boos! Jolie is ons eerste kind!
Ja mensen die zelf niet met dieren zijn opgegroeid of ze zelf hebben snappen dat niet! Ik heb zelf een mechelse herder vrij fanatiek diertje maar ontzettend lief. Dat is ook net een kind van mij. Ik heb die vraag ook wel eens gehad . Nou toen moest ik ook wel aardig op me wang bijten om niet kwaad te worden. Kijk het blijven wel dieren je weet nooit hoe het zal gaan als de baby er is. Maar je gaat uit van het goede. Mijn baby zal ik nooit alleen laten met mijn hond zelfs niet met een chiwawah. Kinderen en dieren blijven toch onvoorspelbaar.
Hoi! Wij hebben ook twee honden (een labrador, oud en versleten en een fanatiek Jack Russel). Tijdens de zwangerschap heb ik me soms wel zorgen gemaakt over de Jack Russel, want hij is wel fanatiek, ook heel leuk met kinderen, maar ja, die waren niet van mij. Als hij dadelijk de aandacht met zo'n kleintje moet delen, dan weet je het natuurlijk nooit. Toen ons kleintje er was, heeft ie hem de eerste dagen niet gezien, omdat wij nog boven verbleven. Als Gijs dan huilde, ging de Jack Russel beneden flink te keer. De eerste keer dat ie hem zag was ie ook erg druk en heel erg nieuwsgierig en keek fel uit zijn ogen. Ik had het er niet zo op, maar de kraamhulp liet de hond gewoon aan het kindje snuffelen en de voetjes likken. Daarna was het helemaal goed. Hij is helemaal niet jaloers, komt er gewoon bij zitten met voeden en gaat soms voor de box zitten alsof hij wil zeggen, ik waak ook voor Gijs! Gelukkig gaat het dus kei goed, maar alleen laten blijft toch altijd opletten. Eerlijk gezegd vind ik het af en toe wel lastig, twee honden, om ze ook uit te moeten laten en zo, maar missen kan ik ze toch ook niet! Groetjes Jollie!
Hier een (bijna) 4-jarige Bullmastiff reu en hij is helemaal gek op kinderen! Zolang jij als baasje er goed mee omgaat, zou het geen problemen moeten geven (uitzonderingen daargelaten) Heb hier gelukkig nog niet de opmerking/vraag gehad wat wij met de hond gaan doen als de baby er is, maar áls de vraag komt heb ik wel al een antwoord klaar: Oh we hebben al een afspraak staan om de hond in te laten slapen als de baby geboren is! En dan er ook lekker dom bij kijken....tja stomme vraag, stom antwoord hoor
Nou ik had dus niet echt een vraag haha titel klopt niet echt zie ik, maar ik was gewoon benieuwd wat jullie ervan vonden, want ik moest echt op mn kiezen bijten en netjes reageren. Maar goed ik accepteer dat er mensen zijn die niet van honden of dieren in het algemeen houden dus ja die opmerking vergeet ik ook maar idd.
raar inderdaad dat mensen dat zo vragen. maar goed je kan ook niet zeggen ik doe de hond nooit weg. wij hebben helaas vorig jaar onze rottweiler weg moeten doen omdat dit echt niet ging. het deed ons echt pijn om dat te doen maar achteraf was het wel beter, ze heeft het heel goed bij haar nieuwe baasje en die is ook van mening dat het beter was. onze hond kon gewoon echt niet met kinderen overweg.
hier kan ik dus heel goed over mee praten!! gister nog opa van mn vriend: wanneer gooi je die beesten nou is de deur uit?! ehh NOOIT!!!! ze horen erbij, ze zijn een deel van het gezin. ik snap echt niet waarom een hond (wij hebben er dan 2) niet samen met een kind kan?? zijn miljoenen gezinnen die honden hebben én kinderen. tuurlijk nemen we wat maatregelen als de kleine er is. voor zekerheid 1ste ontmoeting een klein muilkorfje bij de hond want het blijven dieren, honden niet meer naar de slaapkamer, dat mochten ze hier nog wel eens. ja tuurlijk zijn er kleine aanpassingen maar om nou drastische maatregelen te nemen om bij voorbaat al je honden weg te doen??? flauwekul! ik kan daar zó ongelovelijk boos om worden. heb 1x iemand helemaal uit zitte kafferen omdat ze áltijd over die honden aan het zeiken is. de bom barste gewoon los hier.
Nee Mandy1 daar heb je gelijk in! Als het echt niet gaat dan is de keuze snel gemaakt hoeveel pijn het dan ook doet, maar om bij voorbaat al te zeggen ik doe mn honden weg nee dat snap ik niet
nou heb er ook twee en dat ging echt perfect met ons meisje hoor. de eerste ontmoeting had de oudste dr sokje meteen al uit hihi ze had echt zoietsvan he baasje wat heb je nu weer meegenomen. maar echt nooit ergens last van. de jongste moest er eerst niks van weten maar nu ons meisje drie is zijn ze echt onafscheidelijk zijn altijd samen als ik me meisje zoek hoef ik alleen de hond te roepen want waar die wegkomt is me meisje ook. ehct een gewledig gezicht. mensen die zulke opmerkingen maken zijn ook geen dieren mensen. tis toch belachelijk van ooh hebben altijd een hond gehad voor de gezellig heid maar goed nu komt er een kindje en jah die is veel leuker dus meot de hond maar plaats maken nou niet dus. hond en kind passen zich wel aan. en mocht het echt een ramp zijn kun je altijd nog een oplossong verzinnen maar ook dan is meteen weg doen niet meteen de beste je hebt zelfs cursussen om ze te leren laten lopen naast de wagen.
nee je weet nooit hoe het gaat. waarom inderdaad een hond weg doen zonder dat je ziet hoe het gaat. trouwens de meeste honden accepteren een baby heel snel, zolang je de hond ook maar zijn aandacht blijft geven.
Ik heb een hond en 2 katten.. Die katten negeren kinderen altijd, dus gok dat dat wel goed gaat.. Mijn hond is mijn alles, is dus ook erg jaloers (doet niet lelijk maar gaat janken als ik iemand anders knuffel, of een andere hond aai). Ik heb me voorgenomen hem zoveel mogelijk erbij te betrekken. Dus als ik thuis kom met de kleine hij gelijk even snuffelen en kijken naar t ventje En als ik borstvoeding geef dat ie erbij komt zitten en ik hem ook even aandacht geef. En als ik tijd heb even een balletje gooi in de tuin zodat hij ook weet dat ik hem niet vergeet. En zodra ik in staat ben dat ik hem ook weer gewoon uitlaat. Ik zie hem een beetje als een ander kind van mij, misschien overdreven, maar andere kinderen hebben ook alone time nodig. Zonder de kleine erbij.. En moeten ook bij de kleine betrokken worden. Dus zo ga ik het met hem ook maar benaderen! Hier trouwens nog geen opmerkingen gekregen over het weg doen van de beesten!
onze honden blijven ook gewoon hoor, even als onze 3 katten. hun zijn ook onze kinderen en die worden niet vervangen. als mn vriend zou horen dat de dieren weg zouden moeten als er een kind bij komt dan zou hij helemaal geen kinderen willen. nee hoor hier gaat niemand weg! vind het wel een rare vraag van die gene, die zal zelf vast geen huisdieren hebben dan.
Geen haar die er aan zou denken om de hond weg te doen. Nou hebben we een hele makkelijke hond (kruising whippet/herder) maar ze kan ook erg jaloers zijn. Maar zolang we haar ook maar haar aandacht blijven geven verwacht ik geen problemen. Met kinderen uit de familie gaat het ook altijd prima. Zolang we haar niet dwingen is er geen enkel probleem. Hier word altijd flink met haar gedonderjaagd dus wij zelf kunnen bij haar ook overal gewoon aanzitten (oren, staart oogjes, tandjes) en dan doen ze niks, dus verwacht eerlijk gezegd ook helmaal geen problemen.
onze lieve labrador is een deel van ons gezin!!!en hij krijgt er straks een zusje bij!!ik ben zelf met honden opgegroeid en wil dat mijn meissie ook met beesten opgroeit het is toch iedereens eigen keus!!!gewoon boven staan en lekker je eigen dingetje doen!!
De vraag heb ik nooit gehad, maar ik begrijp ook niet dat je van tevoren je hond al weg zou doen. Zou ook niet bij me opkomen, ik heb een hond genomen met de gedachte dat het beestje een jaar of 13 zou kunnen worden en er in die tijd in mijn leven wel het e.e.a. zou veranderen, zoals het krijgen van kinderen. Dus als pup en later de hond al veel met kinderen om laten gaan. Alles ging en gaat goed hier, ik heb totaal niets bijzonders gedaan, niet meer aandacht, niet minder aandacht, alles gewoon hetzelfde gehouden voor de hond. Het was al vanaf dag 1 alsof we niets anders gewend waren. Helaas overleed onze hond plotseling toen mijn dochtertje 7 maanden was. Toen ze 9 maanden was hebben we weer een pup genomen en ook dat gaat prima, al was het in het begin wel even druk met twee baby's . Ze zijn dol op elkaar, maar we hebben wel regels, voor zowel de hond als mijn dochtertje en ik ben er altijd bij. Als ik zie hoe leuk ze met elkaar omgaan, dan vind ik het juist een verrijking. Ik kreeg laatst wel de opmerking dat mijn dochter de hond geen kusje zou mogen geven, dat zou vies zijn. Ammahoela !