Ik heb zo'n 12 jaar Diane-35 geslikt, 28 januari heb ik m'n laatste pil ingenomen. Daarna nog 1 keer een (nep-)menstruatie gehad. M'n lichaam komt dus nog niet echt terug op gang, wat in principe ook logisch is na langdurig pil gebruik. Mijn man en ik willen vanaf augustus voor het echie gaan proberen, voor ons eerste kindje. Tot die tijd vrijen we met condoom. Ik zit met wat vragen: 1) ik slik visolie capsules (omega-3), vitaminepillen (total30) en nu ook foliumzuur (kruidvat). Kan ik (homeopatische) medicijnen innemen om de cyclus / eisprong op gang te helpen? Ik wil dus niet alleen een 'nep'-menstruatie opwekken. 2) Is het daarnaast slim om mijn huidige vitamientjes te vervangen door bijvoorbeeld Etos zwanger worden? 3) Wanneer kun je het beste contact opnemen met de huisarts? Is dat bijvoorbeeld waneer je menstruatie langer dan 6 maanden wegblijft? 4) ik heb bijna continue 'last' van witte afscheiding. Is dit normaal? Voordat ik stopte met de pil had ik dat slechts af en toe. Heeft dit iets te maken met het feit dat je lichaam aan 't werken is om je cyclus weer op gang te krijgen? Alvast bedankt voor de reactie!
HOihoi, Je mag inderdaad als de menstruatie 6mnd of langer uitblijft naar je huisarts gaan voor advies. Je kan ook homeopathie gebruiken maar daar kan ik je niet in adviseren, ben daar niet in thuis. Je mag de totall 30 nog blijven gebruiken of het moment dat je voor het echie gaat kan je overgaan op de specialen zwangerschapsvitamine. Daar zit ook foliumzuur in. Witte afscheiding is normaal, de een heeft meer dan een ander maar het hoort er bij en hoeft niets met je cyclus te maken te hebben. Imke