Inleiden wat meenemen en nog kopen?

Discussion in 'De bevalling' started by roos23, Jul 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. roos23

roos23 Bekend lid

Nov 6, 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Hallo meiden,

Volgende week zal ik ingeleid worden.
    Wat zal ik allemaal meenemen.

Kleding voor mijzelf
    kleding voor de kleine
    camera
    Telefoon

2. jes4

jes4 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,536
    0
    0
    Iets te lezen, wat lekkers om te eten, lippenbalsem, maxicosi, toilletspullen, belangrijke telefoonnummers, iets voor je partner om de eerste tijd (waarin meestal niet zoveel gebeurt) door te komen.

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ik word ook volgende week ingeleid , ik heb bijna een koffer vol vast veel te veel hahaha..oh maar wij moeten even blijven omdat ik zw suiker heb en insuline spuit die niet meer onder controle is:

2 setjes maat 50
    2 setjes maat 56

(das incl alles, romper, broekje, shirtje, sokjes, mutsje)
    Bij mij zeiden ze namelijk dat de beeb 4 weken voor loopt, en nu is hij opeens gemiddeld, dus dan ben ik in elk geval zeker van de goede maat.

Vestje voor de baby maat 56

Wikkeldeken dun
    Wikkeldeken fleece (sja we wonen in ned kan alle kanten op)

Maxicosi

Knuffelpopdoek (achja je wilt er toch wat bijleggen in het wiegje)

4 shirts voor mezelf (zweeet zoveel sinds ik zwanger ben)
    2 lange nachthemden (geen idee of ik doorlek)
    2 broeken
    2 paar sokken
    slippers om te douchen
    voedingsbh

toilettas:shampoo, doucheschuim, tandpasta, borstel, tandenborstel, deo!!, gezichtscreme en mijn bio iol.

Mijn schildklier medicijnen.

Fototoestel incl oplader en lege memory card

Blackberry en oplader

Grote onderbroeken ivm kraamverband

Wat om te lezen

Oh en ik wil wat te eten meenemen, ontbijt koek oid voor als ik wat wil eten tijdens de bevalling ;)) en voor man natuurlijk..

4. Zweden

Zweden Bekend lid

Nov 14, 2011
    711
    79
    28
    op 2 juni ben ik bevallen van onze dochter, ben ook ingeleid. Ik moest onverwacht twee nachten blijven en manlief mocht er ook bij blijven, maar had maar 1 schoon shirt bij zich en geen schone onderbroek...:p
    Dus mijn tip: schone kleren voor je partner.

5. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    1,514
    0
    0
    druivensuiker.
    haar elastiekje.
    vermaak voor je partner het kan namelijk een hele lang zit worden,
    Iets te eten en te drinken zou ik ook zeker doen.
    Opladers van camera,telefoon enz heel belangrijk.

6. pcomiep

pcomiep Actief lid

Mar 22, 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij ons in het ziekenhuis was gratis internet voor patienten, wij hadden dus de laptop meegenomen. hebben 's avonds toen ik een ruggeprik had gehad nog journaal zitten kijken en ik lag te chatten. je moet wat doen om de tijd door te komen :) muziekje of iets dergelijks is ook lekker. kan je misschien wat afleiden of rustig maken. leesvoer, puzzelboekje of iets dergelijks.
    Wij hadden het niet nodig, maar schone kleren voor je partner is wel handig.
    druivensuiker of van die sportdrank met suiker.
    verder heb je buiten de al genoemde dingen niet zo heel veel nodig, je bent na verloop van tijd toch te druk met bevallen zelf.
    Oh ja, telefoonnummers van familie, kraamzorg etc. ook handig om die niet thuis te laten.

7. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

Mar 24, 2011
    717
    0
    0
    Ik heb alleen slippers nog toe te voegen. Vond het fijn dat ik die bij me had voor het lopen naar de wc en onder de douche. Was badjas al genoemd?

8. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,745
    646
    113
    Gelderland
    Als je nu al weet dat je na het inleiden nog een paar dagen moet blijven, zou ik voldoende kleding voor de baby meenemen. Beter mee verlegen dan om verlegen. Onze kleine meid was erg misselijk door de snelle bevalling (ben ook ingeleid) en spuugde de eerste dagen heel veel.

9. Eevie

Eevie Fanatiek lid

Mar 7, 2010
    2,491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Iets van n spelletje! Wij hebben Kolonisten van Catan meegenomen als reiseditie. Was fijn dat de tijd zo sneller leek te gaan.

10. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

Nov 30, 2011
    3,798
    0
    0
    wij hadden de laptop meegenomen en filmpjes gekeken,

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Das echt een goed idee.

Mijn man is nou al ongerust hoe hij de uren door moet komen haha..

Bij ons heb je ook gratis internet.
    Dus kunnen we nog wat surfen..

Of de ipad van mijn pa...
    neemt wat minder in beslag..

Spelletjes lijkt me ook wel wat.

even nog vraagje:

Als je ingeleid wordt (bij mij alleen vliezen nog doorprikken en dan infuus om weeen op te wekken, heb drie cm ontsluiting en bmm is al voor de helft verstreken, dat hoeft dus niet te rijpen nog) lig je dan op zaal bij andere vrouwen voordat je naar de verloskamers gaat? Of lig je op een kamertje alleen?

Lijkt me best heel vervelend om met bv 4 vrouwen op een kamer te liggen puffen voordat je naar de verloskamers gaat.

Dan ben je ook niet zo op je gemak, of ligt dat aan mij?

Oh en vliezen breken, lig je dan op bed? En hoe vangen ze al dat water op?

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ben doorgeleid ( vliezen waren gescheurd, geen weeën ) en mocht direct op de verloskamer. Had al wel 4cm ontsluiting maar geen weeën. Mn vliezen braken goed toen ze de schedel electrode aansloten op hoofdje van de baby. Ze probeerden 't op te vangen met celstof matjes, maar dat werkte niet helemaal ;) 't liep zo van 't bed over de grond. Toen hebben we daar maar handdoeken enzo neergegooid.

13. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    uksoldaatje het echte inleiden gebeurd gewoon in een verloskamer hoor. Daar worden de vliezen gebroken

14. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

Mar 24, 2011
    717
    0
    0
    Ik werd ingeleid met gel (bmm zat nog dicht toen mijn vliezen gebroken waren en de weeën kwamen). Dat gebeurde op de inleidingskamer van het ziekenhuis. Daar konden 4 bedden staan, maar ik was gelukkig alleen. Het lijkt me niet fijn dat te doen met meerderen op een kamer. Uiteindelijk zat er 70 uur tussen het breken van de vliezen (thuis) en geboorte van mijn dochter (ziekenhuis). Waarschijnlijk wilde ze een kerstengeltje zijn! :)

Share This Page