Woensdag kreeg ik te horen dat me ukkie op t laatste moment in stuit gedraaid is. Me gyn wilde dat ik naar huis ging en na ging denken wat ik wilde, stuitbevalling of een keizersnee. Zo gezegd zo gedaan. Ik moest haar vandaag bellen met me antwoord maar vanmorgen belde ze mij zelf al op om te vragen of ik er al uit was. Ja ik was er allang uit, ik heb gekozen voor de keizersnee. Ik zie het totaal niet zitten om een stuitbevalling te doen. Ik heb 2 nachten onrustig geslapen met me meest rare dromen over een stuitbevalling. Daarbij zitten we midden in een renovatie waardoor mijn zoontje 2 tot 3 keer per nacht wakker word en ik dus al 4 weken met gebroken nachten zit, waardoor ik denk dat ik geen kracht genoeg heb om een stuitbevalling te doen zelf. Nu gaf ik dus mijn antwoord en gaat me gyn ineens zitten zeuren over dat ze het er niet mee eens is, er zitten nogal haken en ogen aan een keizersnee en bla bla bla, en ik moest er ook even aan denken wat ik hun daarmee aandeed. huh hoezo hun aandeed ? Ik ben toch de persoon waarin gesneden gaat worden, ik lig daar op die tafel en als ik hun iets aan zou doen met de keuze voor een keizersnee dan ben ik toch bang dat ze voor het verkeerde vak geleerd hebben .. daar is ze toch voor of zie ik t nou verkeerd ? Het zou bij mij moeilijker zijn om een keizersnee te doen omdat ik met overgewicht zit enzo, en ze begon over de verdoving enz enz. Ik ken vrouwen die veel meer overgewicht dan ik hebben waar niet moeilijk gedaan werd over een keizersnee. Oke de kans op complicaties zijn aanwezig, maar niet alleen bij mensen met overgewicht maar volgens mij bij iedereen die een keizersnee ondergaat. Nu wil ze toch nog een gesprek vanmiddag om 16.00 uur maar ik ga mooi me pootje stijf houden want ik heb gekozen en daar mee uit.
Ik heb er geen ervaring mee, maar het is idd jouw keuze hoor! Jij zal moeten bevallen en niet zij! Is toch ook raar dat ze je eerst voor de keuze stellen en dan blijkt achteraf dat je eigenlijk geen keuzemogelijkheid hebt?
Ik vind het vooral nogal vaag dat ze niet voroaf jou heeft ingelicht over alle risico's enzo en daar pas mee komt na jouw beslissing. Verkijk je overigens niet op de energie die het je gaat kosten om op te knappen van de KS. Na alles wat je gehad hebt, zou dat ook nogal eens tegen kunnen vallen.... Maar ben benieuwd hoe het afgelopen is.
gewoon volhouden hoor! Mijn dochter lag ook in stuit en heb ook overgewicht. De gyneacoloog probeerde mij ook om te praten op het moment dat ik met gebroken vliezen op bed lag. Was ook meer risico blabla, wat voor mij de doorslag gaf is dat een keizersnee voor de kleine minder risico geeft dan een stuitbevalling. Daarbij komt dat er een grote kans is dat een stuitbevalling uitdraait op alsnog een keizersnee. Dan ben je al bekaf van de weeen ed. en dan ook nog eens een operatie erachteraan. Herstel vond ik op zich meevallen. Een gesprek voor die tijd heb ik niet meer gered, ben nl. 3 weken te vroeg bevallen, maar toen probeerden ze me ook al om te praten om de baby te laten draaien en anders gewoon te bevallen. Ben heel blij dat ik voor een keizersnee heb gekozen. Elke operatie heeft risico´s
@leonieb Dank je voor je antwoord, ik heb ook volgehouden en ik sta voor a.s. vrijdagmorgen gepland voor een keizersnee. Donderdagmiddag word ik al opgenomen. Me gyn had ook verteld dat de kans groot was dat het alsnog een keizersnee kon worden als ik toch mee zou gaan in de stuitbevalling. Dus toen ik dat hoorde werd de keus voor mij steeds makkelijker om toch vast te houden aan die keizersnee. Morgen nog 1x op controle en dan gaan ze nog eens kijken of de kleine misschien alsnog gedraaid is maar daar heb ik een hard hoofd in. Maar uiterlijk vrijdag heb ik me kleine in me armen gelukkig
Hoi Danoontje, Ik heb je bericht verplaatst naar het onderdeel De bevalling. Hier vind je zeker nog wel wat verhalen van dames die dezelfde keuze moesten maken. Als jij een goed gevoel hebt over de gemaakte keuze, houd dat gevoel dan vast. Wat anderen ook zeggen. En heel veel succes en sterkte bij je ks vrijdag! Hopelijk mag je je kindje snel in je armen sluiten en herstel je voorspoedig! Groetjes, Wendy
hoi danoontje, goed dat je hebt volgehouden, weet uit eigen ervaring hoe die doktoren kunnen doordrammen. Heel veel succes vrijdag, keizersnee valt reuze mee vond ik. Laat je lekker verwennen in het ziekenhuis!
wat een verhaal meis! het is jou beslissing niet hun! Tuurlijk weet je dat er risico;s aanzitten maar we wilen allemaal minder risico voor de kleine dan voor ons zelf, dus helemaal begrijpelijk meis! Ik heb ook gezegd (omdat de kleine nog steeds draait) mocht ze in een stuit liggen dan maar een keizersnede ik doe echt geen stuitbevalling! Me vk deed er niet moeilijk over, weet natuurlijk niet wat de gyneacoloog zal doen maar goed. ik hoop gewoon dat ze normaal blijft liggen dit keer! Enne hun doe je er niks mee aan, raar mens!
Ik vond het op zich niet zo erg dat ze ook een stuitbevalling bespreekbaar wilde maken maar ik vond het niet bespreken maar opdringen. Maar waar ik eigenlijk nog een meest over verbaasd ben is die opmerking over wat ik hun aan zou doen als ik een ks door zou zetten. Ze heeft zelf voor dit vak gekozen dus ik vind eigenlijk niet dat ze klagen moet, dan had ze in mijn ogen gewoon een ander vak moeten kiezen. Ik kan in ieder geval niet wachten tot het vrijdag is, ik hoop alleen dat een flinke verkoudheid wat gepaard gaat met wat lichte benauwdheid de ks niet in de weg zal staan.
@Danoontje,Ik heb dat 2 jaar gelden hetzelfde geval gehad toen ik zwanger was van Vince.Vince lag al sinds 22 wk in stuit ik ben toen voor een draaipoging gegaan en had voor mezelf besloten dat als dat niet zou lukken ik voor de volle 500% voor een ks zou gaan.Tja dat dacht ik ja maar mijn gyn kwam ook met het bullshit verhaal over overgewicht en een groter risico.Ik heb volgehouden over de ks en kreeg uiteindelijk een andere gyn een vrouwelijke(belgische)deze deed helemaal niet moeilijk en ik heb toch met 39,1 wk een ks gehad.Heb nergens last van gehad. Werd de ok opgereden om 8 uur om 8:10 begonnen ze met de ks en om 8:21 was Vince eral om 8:45 lag ik op de verkouverkamer dus hoezo langere tijd omdat je overgewicht hebt.... Veel succes vrijdag!Voor je het weet heb je je beeb je in je armen! Liefs Claudia