Uiteraard vindt iedere normaal denkende Moslim dit zwaar belachelijk! Kom op zeg alsof die beer gelijk naar de Profeet is genoemd. Vindt het echt te schandalig voor woorden.
wat nou beter moeten weten, hoeveel mensen noemen hun kind Mohammed? moetetn die dan ook maar beter weten.' Mijn man is Moslim en die vindt dit echt zwaar not done hoor! dit zijn gewoon een stel gekken heb er geen andere woorden voor.
Ik hoorde het op het journaal enneh ik kan het echt niet volgen hoor! Was trouwens laatst nog zo iets in het nieuws: http://www.telegraaf.nl/buitenland/2575817/Zweepslagen_voor_verkrachte_vrouw.html?cid=rss Daar snap ik helemaal niets van.... Kan een Moslim mij misschien uitleggen hoe dat nu zit vanuit de Koran etc? Ik bedoel...ik ben er niet in thuis en wellicht is dit "gewoon" qua straffen etc...maar ik volg het niet. Misschien als ik wat achtergrond info heb ik beter snap waarom er zo gehandeld wordt... LET OP is niet aanvallend bedoel maar echt serieus!
e de wereld word maar gekker en gekker en gekker en gekker. Waar moet dat dan toch eindigen. In die landen heet toch min. 1 kind in de familie mohamed dat mag dan wel ik snap het allemaal niet meer hoor maar dat is misschien maar weer goed ook
maar een beer of hond of wat dan wordt toch ook geen jezus genoemd (of ten minste gestimuleerd om hem jezus te noemen) terwijl dat ook een doorgaanse naam is kan best begrijpen mensen er niet van gecharmeerd zijn al vindt ik de straf een beetje heavy
Vind de straf ook vrij heavy, maar om even advocaat van de duivel te spelen; er zijn miljoenen andere namen op de wereld en als westerse lerares in dat soort landen kan je misschien ook de moeite nemen om je te verdiepen in de cultuur van het betreffende land om te weten dat niet iedereen dat waardeert. Is ook een stukje intergratie misschien. Waarom Mohammed ook echt?!?!?
ja idd een beer en een kind is wel een groot verschil vindt ik. je mag niet spotten met de profeet geen idee of dit spottend bedoeld is maar idd als je naar zo een land gaat moet je toch even nadenken voor je zoiets doet... maar dit is gewoon weer eens lekker even negatieve aandacht aan de islam besteden in de media alsof die er nog niet genoeg is....
precies talia en daarom stoort het me ook eigenlijk dat VOORAL ook dit soort berichten ook altijd als eerste op zw pagina te vinden zijn
Ik ben het met je eens Talia. Een niet moslim verdiend in mijn ogen zo'n straf niet, omdat hij/zij niet wist wat dit los zou maken, maar er mag idd niet met de profeet gespot worden en als je een beer in zo'n land Mohammed noemt moet je daar eerst eens even goed over nadenken!
Maar aan de andere kant het ging om hun mascotte...dus is toch eigenlijk niet spottend bedoeld? Ik bedoel je kunt het ook van de positieve kant bekijken... Maar goed ik weet niet of het dan minder erg is hoor. Zit ff te denken hoe er hier op gereageerd zou worden als mensen een mascotte God of Jezus noemen...zweepslagen worden hier niet gegeven etc, maar ik denk dat menigeen ook niet zou staan te springen als mensen dat deden. Is er trouwens niet een Moslim hier die mij antwoord kan geven op m vraag mbt tot de straffen over de beer kwestie en over de link die ik eerder heb geplaatst over de verkrachtte vrouw? Ik ben gewoon erg benieuwd hoe dat zit namelijk Nogmaals is een serieuze vraag en geen aanval of bedoeld om een hoop stof op te doen waaien....
Hallo dames, wat ik best wel jammer vind is dat er met verkeerde ideeen meestal naar Islam gekeken wordt zoals dat alles wat een "moslim" doet gelijk aan Islam gekoppelt wordt want er zijn ook moslims die niet aan het geloof doen en die niet echt weten wat het geloof in houd maar als hun wat doen wordt dat als iets Islamitisch beschoud, kijk ik ben het ook niet eens met wat daar gebeurt maar mensen zijn ook individuen en iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen dingen en daar kan je niet een groep of een religie op aanspreken maar dat is mijn persoonlijk mening hoor en zoals ik die heb heeft iedereen hem. Liefs
Moslim die niet aan het geloof doen? Dat bestaat niet... mos·lim (de ~ (m.), ~s) 1 belijder van de islamitische godsdienst => islamiet, muzelman
ik ga er in teveel op in want zoals iedereen een mening mag geven mag ook ik dat maar het is jammer dat sommige mensen bepaalde dingen niet schijnen te weten. en dat is misschien de ontwetend heid dat mensen elkaar niet kennen en dat betreur ik. maar wie weet liefs
kijk dat mensen geboren als moslim worden dat is duidelijk maar dat hoeft nog niet te zeggen dat hij dat pad volgt?! liefs
Er lopen veel ,met name mannen, rond die zich vunzig gedragen en dan denk ik, nou goed voorbeeld ben je...ik vraag me dan serieus af wat hun geloof voor hun betekent. en zijn hun dan alleen moslim dan omdat ze in een moslim cultuur geboren zijn of moslim omdat ze dat spiritueel, emotioneel zo VOELEN....
Dat snap ik ook, maar dat soort mensen noem ik geen moslims. Echte moslims zijn keurige mensen met respect voor hun medemens. Maar in de media hoor je alleen de negatieve dingen, terwijl dat maar een groepje is die zich moslims noemen en dat niet zijn óf de extreme gevallen, zoals de taliban. Maar dat heb je bij de christenen ook, zoals die sekten waar meisjes op hun 12de worden uitgehuwelijkt aan oudere mannen. Waar vrouwen zich op een bepaalde manier moeten kleden en waar mannen die hun vrouwen slaan de normaalste zaak van de wereld is.
Ja dat weet ik dat er overal dat soort zaken gebeuren, maar ik vraag me toch af waarom staat de islam dan zo in de schijnwerpers steeds... Zou het dan toch misschien een ietsiepietsie mogelijk zijn eventueel, dat het dan toch aan de Islam en hun bizarre gewoontes en manieren van straffen ligt Ik vind het gewoon heel apart en toevallig dan allemaal.