Beer Mohammed

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door missyb, 26 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Maar wel toevallig in DIE gebieden...

2. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ehm.. maar zou een moslim een dergelijke straf in jouw ogen dan wel verdienen? (zweepslagen, zes maanden gevangenis) Ik vind een dergelijke straf op z'n zachtst gezegd nogal barbaars.

Hoe je het ook wendt of keert, de meeste kinderen hebben een positieve associatie met een teddybeer. Ik denk dus niet dat het de bedoeling is geweest om er de spot mee te drijven.

Overigens is in datzelfde Sudan verkrachting en moord van vrouwen en kinderen dagelijks schering en inslag. Misschien zouden ze zich daar eens wat drukker om moeten maken, in plaats van om dit soort zaken.

3. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :rolleyes: ehm dat niemand antwoord geeft bedoel je?

Najaa vind ik gewoon jammer...weet je als je dan hoort dat er onbegrip is omdat mensen onwetend zijn...dan denk ik leg het me dan uit.
    Dan heb ik de info en kan ik dan kijken of ik het al dan niet snap.... :(

Ik heb laatst aan iemand gevraagd wat Insallah (hopelijk heb ik het goed geschreven) betekende en daar heb ik heel veel uitleg over gehad. Vond ik zo fijn, ik bedoel zo leer je nog eens wat. :D

4. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Dat soort dingen gebeuren niet alleen in gebieden waar moslims wonen.
    In bijvoorbeeld Thailand, China en Noord Korea heb je ook leuke straffen.

5. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Klopt...ook nog steeds lijfstraffen enzo..

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ja dat weet ik, maar we hebben het nu over deze gebieden.

7. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ja als je het alleen over gebieden hebt, waar moslims wonen, is het niet zo gek dat het dan moslims zijn die in het nieuws komen als daar iets gebeurt.
    Maar ik zie ook genoeg nieuwsberichten over andere landen waar geen moslims wonen waar ook gruweldaden plaatsvinden.

8. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Heb je helemaal gelijk in, en in elk gebied waar zulke gruwelijke dingen geburen "in naam van God" is een schande. Maar toevallig dan in dit topic hebben we het over het beertje mohammed ;)

9. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Oké oké ik ben al weg! :p (ik kan er ook geen opheldering over geven want ik ben geen moslim)

10. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :) ;) :)

11. iris73

iris73 Lid

5 dec 2007
    87
    0
    0
    aalsmeer
    Om een NAAM!

BE-LACH_E_LIJK

12. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ze zijn ook wonderbaarlijk nergens te bekennen....

13. missyb

missyb Niet meer actief

Volgens mij zijn ze het er wel mee eens :D

of mischien volgen ze he subforum niet dat kan ook..

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ben moslim ja, maar op een gegeven moment ben je wel klaar met zulke berichten en dat eeuwige gezeur erover, en ook de manier waarop mensen hier op het forum hierop reageren Ik voel me ook totaal niet aangesproken voor wat deze mensen in die landen doen, ik kan ook wel aan de christenen hier op het forum vragen hoe het toch zit dat bepaalde volwassen mannen in afrikaanse landen trouwen met piepjonge meisjes, maar ik ga ze hier niet op aankijken omdat ik wel beter weet.

Deze mensen uit het krantenstuk blijven vasthouden aan straffen die in Mohammed (saw) werden gegeven, toen was dat heel normaal. Alleen valt dat in deze situatie (en vast ook andere) nogal rot uit, omdat deze vrouw het niet slecht bedoelde (aan de andere kant wist ze ook naar wat voor land ze vertrok, ik zou er iig nooit naartoe gaan) . Aan de ene kant kunnen deze straffen ook wel goed zijn aangezien je hier in nl maar een aantal jaar cel krijgt voor het verkrachten van een kind, van mij mogen deze mensen meteen de doodstraf krijgen. Maar ja dat is dan mijn mening en die zal dan wel weer barbaars/agressief/extremistisch zijn omdat ik een moslim ben.

En wat een opmerking van: Volgens mij zijn ze het er wel mee eens. Nou haha ontzettend grappig. Ik zou maar oppassen dat je turkse buurman je vanavond niet stenigt omdat je een varkenslapje aan het braden bent.. (haha ook grappig bedoelt :rolleyes: )

15. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    @meryem85
    Ik ben het helemaal met je eens en ik kan me voorstellen dat moslims dat gezeur de hele tijd meer dan zat zijn. Ik denk ook dat verkrachters de doodstraf moet krijgen. Nu ben ik dus een christelijke barbaar ;) .

16. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Je hoeft mij opmerking niet persoonlijk aan te trekken hoor, maar het valt me op dat bij het ene onderwerp ze er boven op duiken en nu hoor je niks, dan gaan je de vraagtekens boven het hoofd zweven, that's all.
    Ach en zat , lieve schat ik weet wat zat zijn is hoor, ik schijn alleen maar jointjes te roken en mn haar nooit te wassen (en ach als ze toch bezig zijn dan was ik me zelfs helemaal nooit lol lol), maar goed, kijk er heerst onbegrip ja, en als niemand zich komt uitleggen dan moet er niet geluld worden van ja, niemand begrijpt ons...

Enne ook ik vind een varkenslap uit den boze (alle vlees trouwens maar goed) :)

17. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Nou ja vind het gewoon erg jammer dat niemand mij een beetje "inside info" wil geven...ik bedoel ik toon interesse, niet alleen op dit gebied maar op meerdere gebieden.

Omdat ikzelf graag wil weten hoe bepaalde dingen in elkaar steken en hoe mensen een bepaald geloof beleven enzo.

Maar goed als dat niet gevraagd mag worden omdat "niet elke moslim zo denkt" (duh dat snap ik ook wel!) (of christen of wat voor gelovige dan ook) dan vraag ik toch niets meer?

Maar dan moeten mensen me ook niets kwalijk nemen als ik een fout geplaatste opmerking maak vanuit onwetendheid :rolleyes:

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ik had het ook niet over jou hoor.. :)

Ik kan zo even precies je vragen niet meer vinden maar zou graag proberen een antwoord erop te geven.

19. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Oh haha ik dacht al.. ehm mn vraag sloeg op het stukje over de straffen en dan ook over een link die ik geplaatst had over een vrouw die verkracht was en daarvoor ook gestraft werd met celstraf en zweepslagen..

En dus vroeg ik me af hoe dat dus zit...ik bedoel die vrouw is iets vreselijks overkomen, maar ze had daar niet heen mogen gaan was de reden waarom zij ook gestraft werd...

Dus ik vroeg me toen gewoon af hoe die wetten werken enzo en waarom er zo naar werd gekeken... dit was de link:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2575817/Zweepslagen_voor_verkrachte_vrouw.html?cid=rss

Kan namelijk niet zo 1,2,3 mn stukje terug vinden hier op de pagina....

groetjessss :D

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Hoi Mili,

Om je een eerlijk antwoord te geven. Ik heb geen idee wat die mensen bezielden om zo'n straf op te leggen aan die vrouw. Ik vind dit ook niet bepaald Islamitisch. Ik zit ook op een Islamitisch forum, en hier zijn ook talloze reacties gegeven op dit krantenbericht, maar daarvan is er niet 1 die begrijpt wat hier is gebeurd of wat de gedachte achter de straf is.

In sommige landen in de wereld is het zo dat er aan de sharia (islamitisch rechtssysteem) word vastgehouden. Dit zijn dan ook straffen uit de tijd van de profeet Mohammed saw of straffen die daarop gebasseerd zijn. Maar over bijvoorbeeld het stenigen tot de dood of het geven van stokslagen zijn ook weer overleveringen dat Mohammed saw hier geen voorstander van was.

Al met al is het erg ingewikkeld, over de sharia zelf weet ik ook niet zoveel verder. Het is in ieder geval een geheel ander rechtsysteem als hier in Nederland. Voor ons komt dit allemaal dan ook erg barbaars over maar zij zullen ons rechtsysteem dan weer een piece of cake vinden.

Deel Deze Pagina