De laatste loodjes... (en die zijn best zwaar ;))

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lady1985, 20 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Pff, vandaag 39 weken en 2 dagen zwanger en ik ben toch al wel een beetje aan het eind van mijn latijn. Ik hoop dan ook echt niet dat ik 2 weken overtijd ga, maja, ik hou maar met alles rekening ;)

Krijg langzamerhand steeds meer last van mijn buik en slapen is al helemaal een drama. Ga er iedere nacht wel een keer uit om in de woonkamer even te ZP-en want kan niet meer zo lang achter elkaar in bed liggen. (Laat staan die andere keren dat ik eruit moet om te plassen, haha)

Verder ben ik ontzettend benieuwd wie dat toch is die mij telkens schopt. We hebben geen flauw idee of het een meisje of een jongetje is en ben zoooo nieuwsgierig naar hoe hij/ zij eruit ziet. Ik kan gewoon niet meer wachten om onze kleine in mijn armen te hebben :)

Vroeg me af of er nog anderen zijn die ook bijna zijn uitgerekend en zich herkennen in mijn verhaal?

2. beertje28

beertje28 Actief lid

30 jan 2012
    107
    0
    16
    Ik ben nog lang niet zover maar wil je veel succes wensen, lijkt me zo vervelend als je niet kunt slapen.
    Spannende tijd voor jullie nu.

3. anna6

anna6 Bekend lid

7 jul 2009
    575
    88
    28
    Ja hoor, ik denk dat er héél veel meiden zijn die zich herkennen in jou verhaal, je leeft toch naar die "magische" datum toe.
    Is het je eerste kindje? Dan zit je vaak helemaal zo te wachten; zwangerschapsverlof, het hele huis al schoon, nou mag het wel gebeuren.
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik dat ook héél erg en had ook het gevoel dat ik vast rond de 39 weken bevallen zou. Helaas was dat een klein tegenvallertje toen ik pas beviel met 41.4.
    Ik probeer er nu wel van uit te gaan dat ik weer overtijd loop, al hou je stiekem toch die hoop dat het eerder komt.
    Probeer je er vooral niet te veel op te focussen, het lijkt dan alleen maar langer te duren!

4. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Jup herkenbaar.....zat hier ook weer om 3 uur tadaaaa wakker !
    Zelfs de katten vinden t niet meer de moeite waard om hun mandje uittekomen..

5. woezelenpip

woezelenpip Actief lid

12 jun 2011
    220
    0
    16
    Drenthe
    Ook ik zeg: herkenbaar!
    Nu slaap ik snachts nog redelijk alleen verder ben ik ook gewoon op! Kan niks meer hebben en zit het liefst de hele dag met gordijnen dicht in het hoekje van de bank.. Alles kost teveel moeite!
    Word ook gek van de telefoontjes, smsjes, whatsapp en facebook berichtjes! Weet dat het allemaal lief bedoeld is maar het hoeft van mij niet!
    Morgen weer controle..
    Succes voor jullie allemaal! Hoop dat onze klientjes niet zo lang meer op zich laten wachten..

6. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Nou meis nu ben ik nog niet zover maar herken het helemaal! Ben natuurlijk 2x eerder bevallen en vond de laatste weken ook zo vermoeiend. Het kwam denk ik nog het meeste door het slechtte slapen zoals jij het ook al aangaf.

Nog heel even je bent er bijna doorheen! :)

7. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Pfff...ik dacht dat ik de enige was, maar niet dus.
    ik vind van mezelf dat ik niet mag zeuren. Mijn zwangerschap was niet zwaar maar ik ben er nu wel klaar mee.

En volgens mij heb ik ook nog eens blaasontsteking gekregen. Zometeen ff naar de huisarts.

8. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Neee joh dat is helemaal niet gek! Volgens mij is het zelfs wel een beetje een truukje van moeder natuur. Waar de meesten eerst een beetje opkijken tegen de bevalling willen we op het einde niks liever dan dat! Denk dat dit ook een stukje klaarmaken van je lichaam en je geest is. Geef er maar lekker aan toe en kruip op de bank met een boek..

Hier net zo gehad en twee maal overtijd gelopen. Oh en die dagen na je uitgerekende datum duren zoooo lang, vond het vreselijk. En net toen ik er van overtuigd was dat hij(de jongste) nooit meer spontaan zou komen werd ik wakker met weeën, zo blij! Whahah tot ze doorzette:p Nee dat is flauw. Maar verwen jezelf lekker met een nieuw boek, lekker eten en drinken en bijvoorbeeld een uurtje shoppen. Nu heb je er nog tijd voor en echt, binnen drie weken heb jij je lieve kleine hummel op je borst!

9. isamama

isamama Niet meer actief

Ook van hier even een hart onder de riem... Het is echt heel normaal hoor ;). Ik probeerde gewoon elke dag op te staan met het idee: misschien gebeurt het vandaag. (Dat was uiteindelijk wel nooit het geval, tot ik ook zo kapot was dat ik om een inleiding gevraagd heb :cool:.)

En weet je wat het ergste is? Over een tijdje heb je echt "heimwee" naar deze periode, waarin iedereen die je zegt "geniet nog maar van je buik" een klap voor z'n kop zou willen geven :D. Dus, (je kan me toch niet raken vanachter je computer :p) probeer er nog maar wat van te genieten, je kleintje is echt onderweg :).

Groetjes,

Isamama

10. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    hier ook hetzelfde...als ik 2 uur vol slaap in de nacht is het veel...vannacht ook weer 2 keer in de woonkamer gezeten..Alles doet me zeer..en sinds kort ook nog maagzuur erbij denk ik...vanaf 32 wk al voorweeen die niet te min zijn en nu ng steeds erg aanwezig zijn dus ook snachts...me rug staat op knappen en mijn bekken en heupen werken ook niet mee word tegen de tijd dat we naar bed gaan ook echt sagi omdat ik het liefst niet meer na bed wil gaan..kan toch niet meer liggen alles doet au...ben alleen nog niet zover om te bevallen maar het mag van mij met gemak wel...ben op en moet nog 4/6 weken...morgen weer controle bij Gyn...zo klaag klaag klaag..schaam schaam maar wel ff fijn van je afschrijven

11. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    hier ook hetzelfde... volle nachten kan ik ook echt niet meer maken hoor... maar goed... straks ook niet meer met de nachtvoedingen denk ik dan maar...

bij m'n dochter was ik met 39 +1 bevallen, daar ben ik al voorbij... zat gisteren nog aan te denken.... was wel ff een tegenvaller

m'n man zegt, hier mag je extra lang van genieten, want zal de laatste zwangerschap zijn, en dan is ons gezinnetje compleet..lief dat ie dat zegt, haha, maar genieten van de laatste loodjes zit er niet bij... buikje zit aardig in de weg & voel me niet zo mobiel.

dus idd heel herkenbaar, en trouwens we zijn op dezelfde dag uitgerekend

12. Snowy09

Snowy09 Actief lid

13 aug 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    Herken je gevoel zo. Zit hier een beetje brak te wezen. De nachten zijn zo slecht dat je je overdag nog slechter voelt.

13. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    idd:(

14. Lady1985

Ooh meiden, jullie weten niet hoe blij ik ben met jullie reacties!! Heel fijn te lezen dat ik niet de enige ben met al die ongemakken. Pff... ;) Ik sta ook iedere ochtend op met het de gedachte: misschien kan het vandaag weleens gaan gebeuren... Maar naar mate de dag vordert gebeurt er dan helaas niks, haha.

Hahaha, en wat iemand zei: ik kan me op dit moment ook dood irriteren aan mensen die zeggen dat ik er nu nog maar van moet genieten want straks ga je de zwangerschap nog missen. Dat kan ik me nu nog helemaaaal niet voorstellen!

15. Lady1985

Ik zie het!! Wat toevallig!! :)

16. Lady1985

Ben ik helemaal met je eens! Weet nog dat ik in het begin van mijn zwangerschap erg op zag tegen de bevalling. Wilde er ook helemaal niks over horen wanneer anderen mij wilden vertellen hoe hun bevalling was verlopen. Werd er alleen maar angstig van. En nu kan ik niet meer wachten! Grappig dat dat zo gaat eigenlijk...

17. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Heel herkenbaar!!

Tot ik uitgerekend was hield ik het goed vol maar nu... Ben vanaf zondag al niet te genieten. Ben super sjaggi en ben het echt meer dan beu!
    Manlief vroeg vanmorgen toen hij ging werken... en gaat het vandaag gebeuren? Ik kon weer volmondig nee zeggen, heb nl niet meer het idee dat het ooit nog wel gaat gebeuren :(
    Maar er is er nog nooit 1 blijven zitten dus ja...meer dan afwachten lukt helaas niet!

18. MamiReg

MamiReg Actief lid

25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik sluit me ook aan bij die laatste loodjes. Ik ben over precies 2 weken uitgerekend (banner loopt dag achter) en ben er nu wel klaar mee. Vooral om de misselijkheid en maagzuur, slaap daardoor in sessies van 1,5 uur.
    Verder is het zo saaaaiiii, vriend aan 't werk, vriendinnen natuurlijk ook, en familie woont aan andere kant vh land. We hebben maar 1 auto en die heeft vriendlief mee, en de bushalte is 15 min lopen en dat doe ik dus niet meer. Dus shoppen ofzo zit er ook niet in :(((

Ik ben maar begonnen aan boeken die ik eerst had weggesmeten omdat ze zo slecht geschreven waren. Dat zegt wel wat.

Deel Deze Pagina