Wie kan mij helpen met deze vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door tinkerbel, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ik kreeg gisteren een brief van de gemeente dat ze de riolering gaan schoonmaken in de straat. En dat ik moet natuurlijk de toilet deksels naar beneden doen als ik het busje zou zien in de straat, maar er staat ook in de brief dat ik toilettafels, douches en afvoerputjes tijdelijk af te sluiten. Hoe doe ik dat? Gewoon iets zwaars op de afvoerputjes zetten ofzo? Iemand ervaring hiermee?

2. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik neem aan de hoofdkraan dicht draaien toch? Staat er niet in de brief dat je het water niet mag gebruiken?

3. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Ik zou de gemeente even bellen wat hun adviseren.
    Ik heb een aantal jaren in een straat gewoond die bij veel regenval volledig overstroomde, echt kniehoog water in de straten en huizen en wat wij daar altijd deden was de stoppen in de wasbakken, wc deksels dicht en daar een zandzak op en in doucheputjes een kurk. Maar dat waren drastische maatregelen ;). Denk dat stoppen dicht en deksel naar beneden genoeg is.

4. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

11 jul 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    In de wastafel zou ik de stop erin doen en anders een steen erop?

5. hoedje

hoedje Lid

19 okt 2012
    93
    0
    0
    Of een boterhamzakje gevuld met water op de putjes leggen. Deden wij toen we in het oude huis last hadden van stankoverlast.

6. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.195
    177
    63
    NULL
    NULL
    Toen ze hier met het riool bezig waren (maar dan echt voor/onder mijn huis) toen heb ik dat ook moeten doen. Ik heb toen gewoon emmers/bakjes omgekeerd op de afvoerputjes gezet en daar wat zwaars opgelegd.

7. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Hier hebben ze pas ook de rioleringen door gespoten. Wij kregen het advies de toiletdeksels ergens mee te verzwaren, bijv een emmer met water en voor de overige putjes af te dekken met een natte/vochtige handdoek.

8. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Je kunt overal de stoppen in doen of er een natte handdoek op leggen. Het gaat erom dat het dicht is en er geen vuil uit kan komen spuiten. Anders krijg je zo'n vieze bende overal. Het kan namelijk voorkomen dat er wat water omhoog komt als ze het riool doorspuiten. Meestal is dat niet het geval hoor, maar het is beter voorkomen dan genezen. hihi

9. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Bedankt dames! Hier kan ik wel wat mee. ik heb geen stoppen, maar dan doe ik wel een bak met iets zwaars.

10. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Een natte handdoek is voldoende op de putjes van de gootsteen enz.

Deel Deze Pagina