beestjes op eieren

Discussie in 'De lounge' gestart door Emama, 1 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    @merah Het was toegevoegd aan een natuurlijk bestrijdingsmiddel, dus vandaar dat het ook door biologische boeren gebruikt kan zijn. De aansprakelijke is of Chickfriend (het bestrijdingsbedrijf) of de naar hun zeggen Belgische leverancier. De toegevoegde stof, fipronil is verboden te gebruiken bij dieren bedoeld voor consumptie of bij dieren die consumptie artikelen (zoals eieren) produceren.

Dit staat in alle artikelen duidelijk vermeld die ik heb gelezen, dus waarom biologisch ineens doorgestoken kaart moet zijn :rolleyes:

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Omdat bij bio helemaal geen chemische bestrijdingsmiddelen mogen worden gebruikt. Niet dit middel, maar ook geen andere.
    Dan gebruik je bv tabakstengels tegen mijt.

3. meiklokje

meiklokje Actief lid

19 sep 2016
    496
    72
    28
    3 weken op kamertemperatuur? Zijn die eieren überhaupt nog wel goed dan?

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Heb je het bericht van Mamavanlieverd wel goed gelezen? De boeren dáchten ook een natuurlijk
    middel te gebruiken. De producent van het middel heeft nagelaten om te melden dat deze stof er ook in zat. Dat is pas aan het licht gekomen na controles door de NVWA. Dus dit heeft niks te maken met bio of niet bio.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik ben de term 'natuurlijk' middel idd nog nergens tegen gekomen. Denk ook niet dat dit in de reguliere industrie veel gebruikt worden eigenlijk, ondat die doorgaans veel minder goed werken en/of duurder zijn. Maar als dat echt zo is, dan neem ik m'n woorden terug.

6. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ook bij bioboeren staan gewoon flessen bestrijdingsmiddelen. Alleen dan natuurlijke bestrijdingsmiddelen ipv chemische.
    Jouw bio groente bijvoorbeeld hoeft dus niet onbespoten te zijn wat men vaak denkt.
    Ook natuurlijke bestrijdingsmiddelen kunnen gewoon giftig zijn. Er is immers genoeg in de natuur te vinden wat giftig is.
    In dit geval gaat het om wat anders. Er is nu een chemisch middel in terecht gekomen wat er niet in hoort.

7. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik vraag me dan alleen af, hoezo zou het voor kinderen dan wel schadelijk zijn en voor volwassenen niet. Ongeacht de hoeveelheid, je krijgt het toch binnen.

Ik at ongeveer 5 keer per week een ei sinds de zwangerschap, ik denk dat ik heel wat besmette eieren opgegeten heb. Vraag me ook heel erg af wat dat dan kan doen met het ongeboren kindje...
    Wat goed dat je gebeld hebt, op internet staat -geloof ik- nergens hoelang het duurt voordat het echt slecht is voor je gezondheid. Wel vraag ik me af hoelang deze eieren al in omloop waren. Ik neem aan dat dat niet pas ander halve week is.

8. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    @Ysabella omdat kinderen lichter zijn en zo'n klein lijfje meer moeite heeft om te verwerken. Hetzelfde idee als paracetamol : dat gaat op gewicht .

9. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ja dat begrijp ik:p. Alleen ongeacht hoe zwaar je bent etc je krijgt het toch allemaal in je lichaam gepropt. Wat ik probeerde te zeggen was dat ik sowieso denk dat hoeveel je ook binnen krijgt het gewoon ontzettend slecht is. Persoonlijk zou ik dan ook niet de eieren eten die kinderen ook niet mogen. Er zit namelijk alsnog een percentage in die wij als volwassen mens ook moet "verwerken" in het lichaam.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier zijn het juist de bio eieren bij de AH die er allemaal uit zijn gehaald. En ook alle witte eieren.
    Nu eten wij die niet en hebben altijd de scharrel eieren en die zijn tot nu toe veilig gebleken.

Deel Deze Pagina