Beetje ‘bang’ voor cytotec/misoprostol

Discussie in 'Miskraam' gestart door Hippie89, 26 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hippie89

    Hippie89 Actief lid

    15 okt 2016
    392
    514
    93
    Vrouw
    Hallo,

    ik ben gisteren bij de gynaecoloog geweest omdat het kindje in mijn buik al 3 weken niet meer leeft, maar de miskraam niet op gang wil komen..
    Ik heb mifegyne en cytotec mee gekregen.
    Wie heeft dit ook gebruikt en wat was je ervaring?

    De gyn zei dat je echt krampen krijgt als weeen bij een bevalling en dat er echt heel veel bloedverlies komt, dat ik dus ook niet alleen mag zijn want het kan teveel bloed zijn..
    Ik mag alleen paracetamol als pijnstiller gebruiken ivm andere medicatie die ik gebruik helaas..

    Wie heeft ook op deze manier een miskraam in gang gezet en wat was jouw ervaring?

    liefs
     
  2. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Wat verdrietig nieuws! Het is nogal wat een klap wat je te verwerken krijgt hè?

    ik heb het 2 weken geleden gebruikt. Ik zou wel goed je pijnstilling gebruiken.
    3 uur na het inbrengen van de cytotec begon ik met vloeien. Ik had kippenvel van de kramp. Maar pijnstilling hielp goed.
    Maar de stolsels bleven uit, 2 dagen later de kuur herhaalt. Deed nog minder. Uiteindelijk pas een week na de eerste kuur het vruchtje verloren.

    mijn advies naast de pijnstilling, dik maandverband, op een matje zitten/slapen. En vooral lief zijn voor jezelf. Maak het je zelf gemakkelijk en doe vooral waar jij je goed bij voelt.

    Hopelijk valt het mee voor je... veel liefs van mij!
     
    Hippie89 vindt dit leuk.
  3. Hippie89

    Hippie89 Actief lid

    15 okt 2016
    392
    514
    93
    Vrouw
    Ja het is toch meteen je kindje hè..
    Ik lees zoveel verschillende verhalen over de pillen en hoe het dan gaat, dat maakt het ook wel een beetje spannend. Ik hoop maar dat het goed gaat en dat dit voldoende is..
    Een curettage is echt het laatste wat ik wil, zeker omdat we echt nog opnieuw willen proberen weer..

    dankjewel voor je bericht en ook sterkte voor jou! ♥️
     
  4. SusieFlower

    18 nov 2018
    76
    14
    8
    Ik heb cytotec gebruikt, het is niet fijn en ja het deed pijn, maar het ging absoluut niet zoals alle horrorverhalen op internet.

    Ik had cytotec ingebracht en ben diezelfde dag het vruchtje verloren, helaas bleek bij de nacontrole dat er nog een rest zat en zou de kuur herhaald moeten worden. Toen heb ik gekozen om af te wachten (dat mag dus ook..) Twee weken later verloor ik nog een stolsel en toen was het wel schoon. In totaal heb ik vijf weken bloedverlies gehad, totdat het stolsel er écht uit was. Dat was vervelend maar achteraf ben ik blij dat ik niet nog een keer een kuur hoefde te doen, of een curretage kreeg.

    Hoop voor jou dat het heel erg meevalt, staar jezelf niet teveel blind op alle horrorverhalen, vaak lees je op internet alleen slechte ervaringen. Heel veel sterkte.
     
  5. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Ik heb het helaas 2x moeten gebruiken. De 1e keer vorig jaar mei bij een missed abortion van een tweeling met 9+2 weken. Na inbrengen van de tabletten in slaap gevallen en 8 uur later beginnen de weeën (zo voelde het echt). Een hele hoop verloren inclusief vruchtje. 2 dagen bloedverlies gehad en toen gestopt. Bij controle een week later bleek 1 vruchtzakje nog intact dus nogmaals de tabletten. Wederom veel bloedverlies en een dag later verloor ik alles. 4 weken later weer een mooie cyclus.

    De 2e keer was vorig jaar november bij een missed abortion van 10+4 weken. Tabletten ingebracht maar gebeurde niets. 24 uur later nogmaals 4 tabletten maar buiten wat buikkramp helemaal niets. Echo gehad en vruchtzak nog duidelijk zichtbaar. Nogmaals tabletten meegekregen en deze keer het vruchtje intact verloren. Bij de controle echo bleek ik nog heel veel restweefsel te hebben en werd er gekozen af te wachten. Af en toe wat bloedverlies maar niks spannends. Uiteindelijk bijna 8 weken later een hysteroscopie om eea weg te knippen. Heel veel bloedverlies daarna, liep letterlijk leeg. Bij de controle echo begin januari nog steeds een hoop weefsel. Er werd een waterecho gemaakt. Hierop nog weefsel te zien van ongeveer 7cm. Er werd een curretage ingepland voor 4 dagen later. 3 dagen later hoestte ik en voelde zo iets langs mijn benen lopen. Ben naar het toilet gegaan en echt alles zat onder het bloed. Vergiet in het toilet en uiteindelijk een “poef” geluid. Daar was Het restweefsel. Volgende dag naar de curettage afspraak. Echo gemaakt en al het weefsel was verdwenen en de curettage werd geannuleerd. Deze keer dus een nasleep van 12 weken gehad. Wel netjes 4 weken later een mooie cyclus van 28 dagen.

    Zoals je leest 2 heel verschillende ervaringen met de tabletten.

    Heel veel sterkte met het verlies. Probeer overigens iedere 2 uur paracetamol te slikken, dan bouw je een spiegel op. Ik heb de 1e keer Aleve Feminax geslikt en de 2e keer helemaal niets.
     
  6. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.295
    113
    Ik heb het 2 keer gebruikten 2 keer prima ervaringen mee gehad. Het grootste deel kwam toen meteen binnen een dag los. Ja de krampen waren heel heftig dus ik zou zeker goede pijnstilling gebruiken maar ik vond het te vergelijken met een zware menstruatie
    sterkte!
     

Deel Deze Pagina