veel aangekomen met bv :)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door nikkie83, 1 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    Wooow ik ben net met Ise bij t cb geweest , 7 weken geleden kwam ze ter wereld met n gewicht van 2950gram enmat 48cm
    vandaag dus 7 weken later weegt ze 4595 dus 1645gram aangekomen verder ook niet afgevallen in de kraamweek , ja 20gram en dat zat er met 4 dagen weer aan .
    volgens het cb voed ik haar dus toch te veel , zelfde gezeur als met Dani die groeide ook zoveel de eerste weken .
    maar is 1645gram aan komen echt te veel voor haar leeftijd ?
    op de online curve zit ze onder de middenlijn en op t cb zat ze er boven terwijl ik meer gegevens heb van Ise der gewicht dat het cb heeft .

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Nee joh, dat is helemaal niet teveel. Bij bv is een gewichtstoename van 200-300 gram per week goed en zelfs gewenst. Jouw kindje zit rond de 230 gram per week, normaal tot veel, maar zeker niet te veel!

3. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    met bv kan je niet teveel geven hoor!

ons meis groeide met flesvoeding ogeveer 500 gr p/w
    ik kreeg toen te horen dat ik aan kindermishandeling deed en haar overvoede :$ (ze kreeg beetje op verzoek omdat ze t beetje bv wat ik had wel kreeg)

ons manneke direct volledig alleen bv en deed precies t zelfde ongev 500 gr p/w groeien

ik heb ze toen gevraagd waar ze bleven met hun verwijten

lekker van genieten dat ze zo goed groeit!

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier groeide ze in het begin ook veel, zo'n 250 gram per week. Later nam dat langzaam af en vanaf 7 maand groeit ze nog maar langzaam en hebben nu een slank meisje.

5. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    ooooh, wat een gezeur bi het CB, ze begirjpen er werkelijk niets van. hoewel er zijn ook CB's proborstvoeding, maar hier niet en bij jou hebben ze er zo te lezen ook niet veel verstand van. Nee hoor gewoon lekker doorgeven. Rond de 4 maanden krijgen ze meestal even en dipje in het gewicht. Het is toch alleen maar fijn dat ze zo groeit!? En trots op jezelf! Het is van jou melk! Althans dat vond ik zo bijzonder!

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje groeide ruim 300 gram per week. Da's normaal.

7. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik ben er ook trots op hoor maar snap t verschil niet , heb inmiddels wel ontdekt dat een bvcurve anders is als die van t cb :)
    had al wel zo'n idee dat ze goed gegroeid was want zovaak als zij bij me wil drinken is niet eens bij te houden , nu twijfel ik ook niet meer of ze wel genoeg heeft :)

8. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Mijn zoon was bij de geboorte 3160, 5 weken later 5300 en 4 weken daarna 6600. En het CB zegt dat hij hard groeit maar dat het niet gek is met BV. Ze vertelde me dat ze vaak met 4 maanden dan even wat minder hard groeien. Geen zorgen make hoor, vertrouwen op je eigen kind!

9. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Zoals ze bij ons bij het cb zei: een echt bv kind :p

Hier zit onze meid boven in de curve bij het cb en op bv curve zit ze een klein stukje boven de middenlijn, maar heel netjes volgens de curve:).

Ze schijnen met bv in de eerste 3 maanden gewoon flink te groeien, maar dat is juist goed.

10. Mami

Mami Actief lid

8 nov 2010
    148
    0
    0
    ik moet maandag weer naar cb
    zal mij benieuwen hoeveel deze jongeman gegroeid is.
    hij wordt met de dag zwaarder ghehe

alleen jammer dat ik steeds vaker lees dat cb zelf ook niet altijd weet hoe en wat terwijl je er wel heen gaat met al je vragen en zorgen

11. Nyna

Nyna Niet meer actief

Vreemd dat het CB dat zegt, want mijn zoontje stijgt ook flink boven de lijn uit en omdat ik borstvoeding geef, mag het zeggen ze ;)

Deel Deze Pagina