hallo, Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Renate en ik ben 28 jaar. Ik ben op 1 juli met de pil gestopt. Ik heb er lang op moeten wachten, tot mijn vriend er klaar voor was om zwanger te worden. Nu duurt het voor mijn gevoel eeuwen om zwanger te worden. Ik heb een onregelmatige cyclus van gemiddeld 34 dagen. Ik zit nu op dag 32. Ik heb de afgelopen week constant een hoge temperatuur van 37 graden gehad. Ik heb al ong. 3 weken krampen in mijn buik. Ik voelde 2 weken geleden duidelijk dat mijn baarmoeder in het midden ging zitten. ik heb ook al ong. 3 weken steken in mijn borsten en ze worden groter. vanmorgen was mijn temp. ineens 36.6 dus ik denk dat ik nu toch ongesteld ga worden. Ik baal er stevig van. Omdat de kenmerken van een zwangerschap precies zo voelen als mijn menstrautie-pijnen voel ik ook voor geen meter of ik zwanger ben of niet. Doordat ik zo laat ongest. wordt lijk ik ook steeds overtijd. Ik ben er ook zo mee bezig. Mijn zusje is al 1,5 jaar bezig en ik ben zo bang dat dat mij ook overkomt. Wie heeft tips? Ben ook al aan de Tarwekiem-olie capsules gegaan.
ja meid het is elke maand weer balen als je ongesteld wordt en vooral als je ook nog eens een wat onregelmatige cyclus hebt, je moet wanneer je wilt gaant testen of je wel of niet zwanger bent rekening houden met de langste cyclusduur van het laatste half jaar... en dat jij pijn in je borsten hebt e.d. ook daar kun je jammer genoeg niets aan "aflezen"ik had het zo ineens uit het niets dat ik dacht dat er iets niet goed zat, en heb het 3 mnd lang gehad dat ik vanaf de eisprong zo ontzettend last had van mijn borsten gelukkig de laatste 2 mnd niet meer maar het was echt verschrikkelijk en toen was ik toch al ruim een half jaar gestopt toen mijn lichaam weer zo ineens begon te veranderen... en dat het bij jouw zus wat langer duurt hoeft niets te zeggen over dat het bij jou ook lang zal duren...gewoon zorgen dat je plezier houd met "klussen"en niet al te veel er mee bezig proberen te zijn is meer dan genoeg... heel veel succes in ieder geval met zwanger worden...
Hey renate! Is het niet een beetje vroeg om nu al te gaan doemdenken?Je lichaam is ws nog aan het ontpillen, kan ff duren voor er een beetje regelmaat in zit. Ik zou me pas echt druk gaan maken als het na een jaar ofzo nog niet raak is! groetjes Carmen ps(wat het tempen betreft, dat zou ik pas na een maand of 6,7 doen, legt best wel een druk op je)
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben pas deze maand begonnen met tempen, op aanraden van mijn huisarts, omdat mijn cyclus zo lang duurt. Ik voel mijn eisprong niet, dus nu met tempen maar proberen. Je wordt er inderdaad wel een beetje gestressd van. Helemaal als je temp. steeds zo hoog is. Ik weet ook dat ik er niet teveel mee bezig te zijn, maar dat komt ook vooral omdat ik er niet over kan praten, bijvoorbeeld op mijn werk. Ik ben juf en dan denken mensen meteen al aan inval-problematiek, ook al is er nog niks aan de hand. Mijn vriend is nog erg van "we wachten rustig af", maar ik heb die rust niet. Ook al omdat mijn zusje al zo lang aan het "klussen"is en mijn moeder ook lang op mij heeft moeten wachten. Ik heb niet veel van ze weg, dus dat kan een troost zijn. Nu moet ik dus nog 3 dagen wachten op mijn menstruatie en dan pas kan ik testen. Bij elk druppeltje dat ik voel zit ik nu op de pot, maar er komt nog niks......
het is zoo herkenbaar, als je dan eenmaal hebt besloten om zwanger te wordne dan ook maar het liefste gisteren! maar ja zo werkt het helaas niet. ik mag woensdag testen en ook nu ga ik elk uur naar het toilet om te kijken of er niet toevallig niet al ........ ik heb klachten die kunnen wijzen op een Zw, buikpijn, maagzuur, steken in de onderbuik maar ja, die heb ik ook altijd als ik ongi moet worden alleen lijkt het dan toch weer net ff anders. toch heb ik 1 ding geleerd in die 6 maanden dat we bezig zijn, je lichaam kan je behoorlijk in de maling nemen! en je moet niet naar je zus of moeder kijken, het kan oook aan de sperma van je zus d`r vriend liggen er is zoveel factoren waarmee het te maken heeft en die zijn bij een ander misschien weer heel anders! mijn zus heeft 3 kinderen en alledrie de keren in 1 keer! zwanger, terwijl ze is veel te dik ( haar man ook) en is ook nog is 36! ik ben slank, rook niet, drink niet sport veel en mijn vriend idem, dan zou je toch zeggen dat wij in 1 keer zwanger zouden moeten raken? maar helaas zo werkt het niet! succes meid! en sterkte met zwanger worden en laat je neit gek maken , probeer ik ook niet te doen. ( al is het makkelijker gezegd dan gedaan!)
Ik was het zo zat om elke keer naar de wc te rennen. In mijn vak,juf, is dat ook niet handig natuurlijk. Omdat ik me zo anders voelde dan voor een andere ongi. Toch een Da-test gedaan. Die was negatief. Nu weet ik in ieder geval dat ik ongi ga worden! Op naar de volgende cyclus maar weer. Sorry trouwens dat ik jullie adviezen even in de wind sloeg. Was weer eigenwijs. Maar zie daar, krijg toch weer de kous op mijn kop!
Meid, nog even moed houden, zolang er nog geen zijn is er nog (een beetje) hoop. 't kan ook zijn dat je pas na je nod pos test.... Maarre, niet jezelf gek maken hoor. Succes er mee! Dikke knuf daantje
maar je kan toch pas over drie dagen testen? ik bedoel misschien heb je nog niet genoeg hormomen aangemaakt!? Ik weet echt precies wat je voelt, het liefste zou ik ook nu gaan testen maar ik wacht echt ff af
Bedankt voor jullie lieve woorden. ben blij dat ik het ergens kwijt kan. Mijn vriend luistert ook wel, maar hij is echt de enige tegen wie ik het verder kan zeggen. Morgen maar weer tempen en wachten op de thanks!
ja lastig he, mijn vriend en zus weten ervan maar die wordne ook gek van mij dat ik er ook niet meer over durf te beginnen over wat ik voel en alles. ik heb opzich best veel klachten die lijken op een evenutele zw? maar kan echt net zo goed ongi zijn, het frusterende is dat niemand je antwoord kan geven alleen een test maar daar is het nu weer te vroeg vooor. Ik wil er niet aan denken en teveel mee bezig zijn maar dan zie ik weer een zwangere vrouw op straat op tv op mijn werk in een winkel, dan moet ik naar de wc dan is het weer spannend met "afvegen". dan voel je een steek in je buik dan heb je het een beetje zuur en ben ik nou een beetje misselijk? GEK word ik ervan, ik zou echt willen dat ik het uit mijn hoofd kon bannen en wel een keer zou merken dat ik zw was, maar zo zit ik niet in elkaar helaas gelukkig is deze site hier, kan ik het toch nog ff kwijt maar gelukkig hebben we nog de tijd he positief blijven en hoop houden! het gaat echt een keer lukken, ik heb ergens gelezen dat uiteindelijk 2% van de vrouwen niet zwanger wordt ( na alles geprobeerd te hebben)
Idd, zolang er geen devils zijn, is er nog hoop, maar als je niet zeker bent van je ovulatie (wanneer) dan kun je altijd nog ovulatietesten gaan gebruiken. En een tip van Flip: op Marktplaats worden ze ook veel aangeboden, dus ik zou zeggen: sla je slag!
Hai, Ja, ik heb nog een paar dagen, voordat ik zeker weet dat de er zijn. het is zo moeilijk om niet met zwanger worden bezig te zijn. Jullie herkennen dat allemaal en dat is fijn. Goede tip over de ovulatie-testen! Ik zal eens rond gaan speuren. Morgen weer tempen en dan zien we wel weer. Kom nu pas uit mijn werk en voel me vreselijk k####, dus ga lekker naar bed! Heel veel liefs voor de mensen die gereageerd hebben. Goede nacht iedereen! En voor de klussers: Geniet ervan!
hallo goede morgen, Temp was nog meer naar beneden naar 36.5. Buikpijn voelt nu toch echt als die er aan komt.
36.5 is toch niet zo laag? de mijne is al 2 dagen 36.6 voor mij is dat ebst hoog normaal is het zo 36.2 36.3, dus kom op blijf positief! of tenminste hoop houden want weet je, ik ben echt van mening dat als je negatief denkt ook niks krijgt, ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan hoor! vandaag nog niks bij mij, vanmorgen om 06.00 direct naar de wc gegaan (meestal word ik ongi snachts) maar NIKS geen bloed nog, Ik hoop het zooooooooooooo, maar ja ik heb wel al echt die ongi klachten weet je wel, buikpijn , moe, lichte hoofdpijn dus ik denk zeg maar 60% dat ik ongi wordt maar toch nog wel 40% dat ik misschien wel zwanger ben?! als ik vanmiddag nog niet ongi ben dan ga ik uit mijn werk een test halen en ga ik vanavond al testen! lekker eigenwijs maar ja.. jullie zulllen het wel herkennen. dus duim voor me! dat ik niet ongesteld wordt! jullie succes vandaag met klussen of met niet ongi worden of met testen! fijne dag!
ja hoor de zijn er! Natuurlijk net onder een gymles, waar ik niet naar de wc kan. temp. gaf het dus goed aan, dat geeft hoop. Nu weet ik dus ook ongeveer dat ik een cyclus van rond de 34 heb. Weer wat geleerd. Hopelijk duurt het niet lang, kunnen we weer flink klussen.
Hoi, jammer dat het voor mij dit keer niet raak was, dus ik hoop dat het voor jou wel raak is. Ik heb heel gauw verhoging of koorts. Bij mij is 36.5 laag en 37.1 hoog. Is bij iedereen weer anders denk ik. Sterkte vandaag!
Nou renate, we lopen gelijk... Bij mij zijn de vandaag ( of eigenlijk vannacht) ook weer gekomen. Zucht, op naar de volgende ronde. Heel veel sterkte en hoop dat de voldende ronde raak is [-o< Dikke knuf daantje
balen voor jullie zeg! eigenlijk balen voor ons alledrie Ik heb getest! ik kon het niet meer volhouden en helaas een dikke vette NIET ZWANGER het was een thuistest en ben 1 dag te vroeg en ben nog niet ongesteld dus heb nog 1% hoop dat .........maar ja, ik weet wel beter ben wel erg teleurgesteld maar gelukkig was het niet de laatste kans okee , vol goede moed gaan we er weer tegen aan, jullie ook succes en we houden elkaar op de hoogte he?! ik ga me deze maand niet meer proberen zo gek te maken! fijne avond!