kortere cyclus door IUI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klaasje, 22 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klaasje

klaasje Actief lid

21 feb 2008
    200
    0
    16
    Hai Allemaal,

Ik heb net mijn eerste IUI behandeling achter de rug en werd geheel onverwacht al na 9 dagen (na IUI) ongesteld. Ik dacht eerst dat het innestelbloed was, maar de extreme buikpijn die volgde nam alle hoop weg..

Normaal heb ik een cyclus van ong. 28 dagen, nu dus maar 23 dagen! Heeft iemand ook gehad dat door de hormonen (50 IE Puregon) de cyclus korter werd?

Groetjes, Klaasje

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    hoi
    Ik heb dit niet met puregon, maar wel door decapeptyl.Is erg balen, maar je weet wel waar je aan toe bent.

3. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Het komt door de pregnyl dat je 2e cyclushelft korter wordt :( bij mij is het door pregnyl 10 of 11 dagen, normaal 14 dagen, en met alleen puregon ook 14 dagen, het komt echt dus door de pregnyl.

4. klaasje

klaasje Actief lid

21 feb 2008
    200
    0
    16
    Ik heb idd Pregnyl gespoten om de iesprong op te wekken..
    Is dat niet slecht, zo,n korte cyclus?
    Heeft een evt eitje zo wel tijd om te nestelen?
    ik ga het de volgende keer ook in het zh vragen..

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Doordat je lichaam aan de hormonen moet wennen, kan het zijn dat je luteale fase wat korter is dan normaal. Het kan zichzelf herstellen, als je wat langer bezig bent. Negen dagen is wel wat kort, het moet minimaal 10 dagen zijn. Als de fase zo kort blijft, kun je extra progesteron toegediend krijgen.

6. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Tijdens mijn IUI behandelingen had ik dit ook, ik heb toen een 2e pregnyl prik gehaald ong 4 dagen na de inseminatie. Dit is ook om de innesteling te bevorderen. Toen werd het weer 12-14 dagen, zoals het hoort. Misschien een idee?? Succes

7. klaasje

klaasje Actief lid

21 feb 2008
    200
    0
    16
    Dankjewel!
    Ik ga er zeker naar vragen als we weer in het zh zijn voor de volgende poging!

Deel Deze Pagina