Hoi meiden ik heb mn eerste echo gehad bij 7 weken en 5 dagen en zagen hartje kloppen! Hartstikke blij mee natuurlijk. Nu heb ik pas 5 januari mn 2de echo afspraak staan dan ben ik rond de 12 weken dus.. nu moet ik zeggen dat ik de tijd ertussen zo lang vind duren. Wij willen het mn schoonouders met kerst laten weten dat ik zwanger ben maar zou me daar zoveel zekerder bij voelen als ik ook nog daarvoor een echo zou hebben gehad. Klinkt misschien gek.Is er ook een mogelijkheid voor zover jullie weten om daartussen nog een echo te laten doen. wellicht tegen betaling? En hoe moet je dat dan regelen? Nou ben benieuwd naar jullie antwoorden. xnina
ik he met 5 weken een echo gekregen om te kijken hoever ik was. met 8 weken nog een om te kijken of er nu wel een hartje klopte en dat was zo en nu krijgt ik er vanavondnog een en ben dan 11 weken. daarna moet ik wachten tot de 20 weken echo. normaal krijgt je maar 1 termijn echo tussen de 10 en 14 weken dus je mag van van geluk sprkeen dat je er al een hebt gehad en er nog een krijgt. de meeste vrouwen moeten wachten tot 12 weken voor de 1e echo en dan weer tot aan de 20 weken echo een echo kan je altijd gewoon laten maken hoor en een standaard echo zal z'n 35 euro kosten in het ziekenhuis tot 60 euro bij een echocentrum. je kan een afpraak maken bij een echo kliniek en alsje even googled zul je er vast wel in de buurt vinden. www.babyview.nl is een goede en zit door heel nederland eventueel neem je een pakket voor 2echos. 1 voor nu en 1 voor later in de zwangerschap altijd leuk om tussendoor nog is te kijken
Meestal krijg je er maar 2.. termijnecho en dan wachten tot de 20 weken echo. Tenzij je een medische indicatie hebt. Wij hebben er zo elke maand wel eentje, maar had liever een onbezorgde zwangerschap
Hoi, Zoals gezegd is het al best veel dat je 2 echo's krijgt in de eerste 12 weken. Mijn VK doet dat ook standaard, maar de meeste toch echt niet. En bedenk je ook dat het niet veel uitmaakt: het verandert niks aan de situatie: als het goed gaat, gaat het goed, als het niet goed gaat, dan niet. Het klinkt wat cru, maar je moet je er gewoon aan overgeven. Stel dat je over een paar dagen nog een echo krijgt, dan denk je met kerst misschien wel weer dat je er nog één wil. Je kan moeilijk kerstochtend aan het echoapparaat gaan liggen. Er zijn wel centra waar je tegen betaling een echo kan laten maken, maar ik denk eerlijk gezegd dat die dat nog niet doen voor 12 weken. Maar goed, ik heb er geen ervaring mee (vind eerder dat ik teveel echo's krijg dan te weinig), dus dat zou je na kunnen vragen. Maar mijn advies is dus: probeer gewoon te vertrouwen op je lichaam, geniet van je zwangerschap en fixeer je niet teveel op echo's of andere controles.
ik heb babyview gebeld maar kon daar pas 5 januari terecht dat heeft geen zin gezien ik dan mn echo heb. Ik begrijp wat sommigen zeggen maar ik ervaar het gewoon zo, ik hoef heus geen echo elke 2 weken maar zo pril in het begin.. ja daar zou ik me fijn bij voelen. Vond trouwens erg apart bedrijf dat baby view ik vroeg alleen om informatie wilde ze mijn naam hebben.. vroeg waarom ja ik hou bij wie er allemaal gebeld hebben. enfin kwam beetje raar over informatie is vrijblijvend toch? helaas.. nou ja in rotterdam e.o. zit er niet zo veel dus denk dat ik het hou op de echo van 5 jan x
goh ik weet niet hoe het bij jou zit natuurlijk... maar hier in belgië ben ik onder controle van een gyneacoloog... en ik moet elke maand teruggaan voor een echo... dan moet je daar betalen, krijg je zo'n groen briefje mee en kan je naar het ziekenfonds een deel daarvan of soms bijna alles terugtrekken... dus ik heb wel wat echo's verzameld voelde me der ook zekerder bij...