Logisch dat het door Medela wordt afgeraden, Medela wil er zoveel mogelijk verkopen. Vraag het na op het borstvoedingsforum.nl . Daar zullen ze je ook vertellen dat het kan. Oh ja, je had je bericht ook anders kunnen beginnen, niet echt vriendelijk.... Prettige avond en tot morgen!
hier ben ik weer hoor, tijdens het kolven altijd achter computer (handsfree he, met de freestyle van medela ) sorry dat ik gisteren wat onvriendelijk overkwam. ik ben alleen een beetje pissig vanwege dat je misschien mensen op het verkeerde been zet door deze info te verstrekken en dat ze gebruik gaan maken van tweedehands kolven, en dat kan erg gevaarlijk zijn. lees veel en hoor veel van mensen die er niet vanaf weten en elkaars kolven gaan gebruiken. Ik heb deze info trouwens niet van in de eerste instantie van medela, maar van het ziekenhuis. ik begrijp dat je denkt dat het geen kwaad kan, en dat medela zoveel mogelijk wil verkopen, maar aan de andere kant prijzen ze zichzelf hiermee juist uit de markt door te zeggen dat maar 1 iemand het gebruiken kan, en ze het product niet kunnen doorverkopen. groetjes
Excuses aanvaard De PISA is één van de weinige kolven die je dus 2ehands kunt kopen, omdat de melk niet in de motor komt. Bij de minielectric daarentegen kan dit wel gebeuren. Het is te begrijpen waarom Medela dit meldt: iedere fabrikant is bang voor eventuele schadeclaims enzo.
Dat hoorde ik later ook. Echter was er geen dubbelzijdige elektrische kolf beschikbaar bij de thuiszorg op dat moment. Dus dit was dan het enige dat op dit moment kon. Maar ze kolfde na live borstvoeding (net zoals ik heb gedaan na een traag opkomende productie), dus de situatie is dan wel wat anders als je kindje nog niet bij je kan drinken. Maar ook al heb ik de Pump in Style, ik ga ook de Symphony huren de eerste dagen. Ik heb het zelfs al doorgegeven aan het kraamzorgbureau dat de kraamhulp het meteen moet meenemen op kraamdag 1. Heb ik hem maar staan....
Bedankt voor de info meiden. Ik heb zelf de swing en de mini electric erbij om in mijn schooltas te hebben. Het is toch behoorlijk vervelend om op school aan te komen (50 km verderop) en erachter te komen dat ik geen kolf mee heb voor een lange, 10 uur durende dag... Daarnaast huur ik als de productie weer (totaal) niet op gang komt wederom de symfony. Ik vind jouw tip, Appeltje, om hem gelijk mee te laten nemen wel een hele goede tip eigenlijk. Die tip ga ik zeker gebruiken. Mocht ik echt veel te weinig productie hebben heb ik voor mijn gevoel wel alles gelijk eraan gedaan. Morgen wordt ik terug gebeld door de lk, en hoewel ik voor mijn gevoel inmiddels een wandelend bv-woordenboek ben na alle info die ik het afgelopen jaar (anderhalf jaar) verzameld heb is het wel even fijn om alvast contact te leggen met een lk.