Glassplinters in kindervoeding!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Monika, 15 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Voedingsbedrijf Nutricia haalt een partij kindervoeding van de markt, omdat onder de dekselrand van de potjes kleine glassplinters zijn ontdekt. Het gaat om Olvarit tuingroenten met rijst met houdbaarheidsdatum 3 augustus 2008, zo liet de firma donderdag weten.

    Het gaat om naar schatting 80.000 potjes. Hoeveel exemplaren inmiddels zijn verkocht, is niet bekend. Als consumenten de deksel opsturen, krijgen zij hun geld terug.

    Het terughalen gebeurt naar aanleiding van een klacht van een consument, aldus een woordvoerder van Nutricia donderdag. Deze had glassplinters ontdekt tussen het schroefdraad en de deksel bij enkele van de potjes.

    Nutricia en de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) deden daarop onderzoek. Omdat de uitkomsten volgens de zegsman niet ,,eensluidend'' waren, is gezamenlijk besloten de partij uit de handel te halen.
     
  2. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik had het ook gehoord. Best schrikken zeg, maar gelukkig gebruiken wij die potjes niet meer zo veel. Onze kleine meid eet met de pot mee.. :D
     
  3. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    jeetje zeg wij gebruiken gelukige geen potjes
     
  4. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    en het mooie komt nog, het was vorige week vrijdag al in het nieuws.....toen heeft nutricia er niets aan gedaan....nu een week!! later halen ze er dan toch maar uit...... dat vind ik wel raar hoor..... dat kan toch ook direct!!!!! wat nou als zo'n babytje/kindje glas in zijn of haar mondje krijgt??!?!?
     
  5. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    ja dat vind ik ook,als men het eerder weet dan mag er wel sneller op gereageert worden :) gelukkig kreeg jasper de potjes nog niet hopenlijk komt het niet vaker voor ;)
     
  6. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.124
    2.851
    113
    Zo da's ook wat .. zal je toch gebeuren zeg.
    Zo zie je maar, altijd voorzichtig zijn en blijven opletten.

    Lotte
     
  7. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ow lekker dan
    je zal je kindje zon potje geven ppppfffffff
    bij mij geen potjes dus ,trouwens nooit gedaan zit geen smaak aan bbrrrr
    ik kook wel zelf altijd gedaan trouwens
    alleen die fruithappen zijn lekker
    zelfs mama vindt die jammieeeeeeeeeeeeeee :)

    gr debbie
     

Deel Deze Pagina