beetje bang

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door desangel, 16 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. desangel

desangel Actief lid

14 dec 2007
    113
    0
    0
    zeist
    hoi hoi
    sinds dinsdag heb ik hele erge krampen in me buik nu hebben ze me vrijdag getest op van alles en nog wat omdat ze het niet konden vinden nu waren de uitslagen allemaal helemaal goed ze zijn er alleen 8ter gekomen dat ik zwanger ben.... niej echt gepland maar wel heel erg welkom en we zijn al aan het idee gewend nu ben ik gister weer naar het ziekenhuis gegaan omdat ik weer niet kon lopen van de buikkrampen ( onderin ) nu d88 ze in het ziekenhuis aan een eventuele buitenbaarmoederlijke zwangerschap. heb een echo ( aan de binnenkant) gehad en ik ben zelfs zo kort nog zwanger dat ze het nog niej kunnen zien zowel binnen als buiten mn baarmoeder.
    ik ben gewoon heel bang ik ben nu zo aan het idee gewend . wilde weten of iemand dit nog meer mee had gemaakt of gehoord en me gerust kan stellen :D
    groetjes melissa

2. Niet meer actief

Je kan niet meer doen dan afwachten en dan opnieuw voor een echo gaan. Als het een buitenbaarmoederlijke is, ben je er dan in elk geval op tijd bij. Hoe sneller ze dat opereren hoe meer kans dat ze je eierstok kunnen redden. Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is nooit een gezond kindje.

MAAR het is heel normaal dat ze in het begin nog niks kunnen zien. Bij mij zagen ze op 4weken 5dagen ook enkel dat ik zwanger was maar hoe of wat nog niet. Nu ben ik 15 weken zwanger en het kindje doet het erg goed.

Gewoon afwachten, niet teveel piekeren als het goed zit dan komt heus wel alles goed, en anders kan je er toch niks aan veranderen. Buikkrampen zijn overigens ook normaal. De baarmoeder begint uit te zetten en heel je lichaam moet aanpassen. Ben je vroeger eens geopereerd in je buik dan kan dat er ook mee te maken hebben, als er iets verkleefd zit in je buik dan trekt het allemaal wat tegen.

Neem een ontspannend badje.

3. desangel

desangel Actief lid

14 dec 2007
    113
    0
    0
    zeist
    wanneer krijg ik (officieel ) me eerst echo dan?
    sorry hoor ben helemaal niej bekend met zwanger zijn hahah
    x

4. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    Eerste bezoek aan de verloskundige, huisarts of gynaecoloog.

Bij uw eerste bezoek (rond de 12e week van uw zwangerschap) krijgt u doorgaans een aantal vragen, bijvoorbeeld over uw zwangerschap, uw gezondheid, de gezondheid van uw partner en familieleden en over uw levenswijze. Meestal wordt u bij dit eerste bezoek ook kort onderzocht: uw bloeddruk wordt gemeten, urine zal worden onderzocht en de grootte van de baarmoeder wordt beoordeeld. Aan de hand hiervan zal er een vermoedelijke bevallingsdatum worden bepaald. Soms gaat dit met behulp van een termijnecho. Vaak zal de verloskundige, huisarts of gynaecoloog proberen u het hartje van uw kind te laten horen. Tot slot wordt wat bloed afgenomen voor onderzoek. Natuurlijk kunt u zelf ook vragen stellen en informatie geven over uw eigen situatie. Het is verstandig uw vragen en opmerkingen van tevoren op te schrijven, zodat u ze tijdens het bezoek niet vergeet. Uw partner is uiteraard van harte welkom bij elke zwangerschapscontrole.

5. Niet meer actief

Wanneer je wél even moet bellen of naar het ziekenhuis gaan: als je steeds heviger wordende (opeenvolgende) buikkrampen krijgt en bloedverlies (meestal veel en met donkere klonters erin) Het kan zijn dat je dan toch nog vroeger een echo krijgt zodat men kan zien of het goed zit of fout.

Maar in een normale situatie krijg je tegenwoordig pas een echo rond 12 weken. Leuk hoor, dan zie je al een heel poppetje bewegen :)

Geniet ervan!

6. Niet meer actief

Wij kregen met 6 weken al een echo, omdat ik bloedverlies had gehad, en ze wisten niet hoever ik al was.

Suc6 verder, en veel sterkte! :)

Liefs, Xena

7. desangel

desangel Actief lid

14 dec 2007
    113
    0
    0
    zeist
    hoiii
    vandaag de bloeduitgeslag gehad ... mn zwangerschapshormonen zijn iets te hoog nu moet ik morgen voor weer een echo ... begrijp niej helemaal wat dat met mn buikkrampen te maken heeft?
    wel heb ik problemen met mn ontlasting ik hoop dat dat het is ... even doorgeven morgen dus...

8. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Te hoog zwangerschapshormoon?

Kan dat dan? :rolleyes:

9. desangel

desangel Actief lid

14 dec 2007
    113
    0
    0
    zeist
    tjah blijkbaar ik weet wel dat ik me morgen niej weglaat sturen voordat ik weet waar me buikpijn vandaan komt....

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bij een te hoog hormoon is het vaak buitenbaarmoederlijk of...het zijn er meer dan 1.
    Heel veel succes meid, erg spannend zeg!

11. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Wat een stress zeg, heel veel sterkte in ieder geval.

12. Niet meer actief

Sterkte en laat ons weten wat het was, zo leren wij ook bij

13. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Kan het niet zijn dat je al langer zwanger bent dan gedacht? Dan kun je ook een hoger hcg-gehalte hebben dan 'normaal'.
    Sterkte ermee en laat het idd weten!

14. desangel

desangel Actief lid

14 dec 2007
    113
    0
    0
    zeist
    nou kom net terug van het ziekenhuis ....
    het is dus inderdaad buitenbaarmoederlijk :(
    dus dat was ff een harde klap in me gezicht.
    net weer bloed moet prikken ... als ze zwangerschapshormonen verhoogd zijn gaan ze een kijk operatie doen en zo niet vloeit het vanzelf weg :(
    heel erg *** allemaal....
    het was niej erg gepland maar me vriend en ik hebben besloten vanaf nu er echt voor te gaan we waren al zo aan het idee gewend.
    x

15. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    jeetje, wat kl*** voor jullie :(
    sterkte, ik hoop dat je gauw weer zwanger bent en dat alles goed mag gaan...

16. desangel

desangel Actief lid

14 dec 2007
    113
    0
    0
    zeist
    me zwangerschapshormonen waren van 300 in 1 x naar 1100 gestegen word morgen meteen geopereerd:(
    bedankt voor alle lieve woorden ....

17. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Heel veel sterkte!

Groeten,
    Aleida

18. desangel

desangel Actief lid

14 dec 2007
    113
    0
    0
    zeist
    nou kom net bij het ziekenhuis vandaag weer een echo gehad met een andere gyno... en die zegt dat er wel iets in me baarmoeder zit wat op een zwangerschap lijkt! en hij ziet helemaal niets daarbuiten!
    nu gaat ie maandag weer kijken en ikmoet ook weer bloedprikken. misschien komt het allemaal toch goed .... maar wat een ei is die vent van gister dan zeg om te zeggen dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is! hij durfde me net niej op of aan te kijken ....

:):):)

19. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Ow hoop voor je dat het allemaal goed zit :D

20. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    ik hoop ook dat alles goed is! Weet je al meer ondertussen?

Deel Deze Pagina