Enorme snotneus

Discussion in 'Zwangerschap' started by Femmes, Jan 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Femmes

Femmes Actief lid

Jun 19, 2007
    348
    0
    0
    Hallo moederkes,

ik heb sinds een paar weken een enorme snotneus, geen verkoudheid maar gewoon opgezette 'snotklieren' :( . Nu lees ik in de bijsluiter van Otrivin dat dat wordt afgeraden tijdens de zwangerschap.

Heeft iemand hier ervanring mee, of tips hoe ik dit kan verzachten? Als dit nog 24 weken doorgaat, word ik gillend gek vrees ik.... :rolleyes:

Bedankt alvast!

2. mirjan40

mirjan40 Lid

Jan 7, 2008
    7
    0
    0
    Goedemorgen,

Ook ik heb last van een giga snotterneus, zelf heb ik de neusdruppels van het kruidvat, neusspray, 10 ml, deze mogen wel in de zwangerschap (niet langer dan 1 week).

Mirjan

3. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

Jun 6, 2006
    1,304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Ik kreeg van huisarts en verloskundige te horen dat ik dan wel otrivin mocht gebruiken! Advies was wel om de kindervariant te nemen dus 2 tot 6 jaar! Zit de helft minder in maar helpt wel!
    Niet langer dan een week!

Dat van een week heeft trouwens meer te maken dat je neus anders te veel went aan het middel en zelf niet veel meer doet!

groet Nina

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    stomen werkt ook prima!

5. Niet meer actief

Idd, stomen helpt ook.
    Alleen heb hier de griep te pakken.

Maar stoom ook wel een paar keer per dag.

6. Femmes

Femmes Actief lid

Jun 19, 2007
    348
    0
    0
    bedankt voor de tips. Stomen kan ik alleen 's-avonds omdat ik fulltime werk, dus da's niet echt een optie. Ik moet denk ik toch aan de neusspray...

7. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Griep heerst wel een beetje, misschien ben je er snel weer vanaf.
    Heb hier bijna een week met een dichte neus gelopen, schrale neus en lip van het sneuten..
    Vind neusspray ergens toch eng, dus heb niks genomen. voelde me al rot omdat ik 2 paracetamol in 1 week had genomen :oops:

8. Mystic Sun

Mystic Sun Bekend lid

Dec 3, 2007
    884
    0
    0
    Hier nog eentje met een snotneus, mijn dochter trouwens ook.
    Wij gebruiken Toco Tholin een oud huismiddeltje en ik kan in ieder geval weer een beetje door de neus ademen nu. ;)

9. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    baby zoutoplossing van Daro ! werkt perfect en je hebt binnen paar minuten weer lucht ;)

10. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,685
    0
    0
    beetje water koken met zout erin, af laten koelen en opsnuiven (vanuit je hand)

11. misspiggle

misspiggle Bekend lid

Sep 29, 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Hoi Femmes,

Ik heb op het moment ook een ontzettende snotneus en daarnaast de rest ook allemaal dichtzitten, maar in de bijsluiter van Otrivin Menthol staat dat je het wel gewoon mag gebruiken tijdens de zwangerschap. En inderdaad aan de voorschriften houden en niet langer dan een week.

Groetjes misspiggle

12. nessie79

nessie79 Lid

Sep 2, 2007
    97
    0
    0
    Heusden
    Hier ook iemand die geveld is door de griep. :( :(
    Ook ik gebruik als ik het echt niet meer uithoud neusspray want anders trek ik het gewoon niet meer. Zoutoplossing werkt niet en stomen werkt maar eventjes. Vooral voor de nacht zodat ik toch een beetje kan slapen..........
    Hopelijk is het snel over voel me zo lamlendig!
    :( :(

Share This Page