Dochter van 1,5 jaar koorstlip

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sugarblossom, 9 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Eergisteren heb ik een koortslip ontdekt bij mijn dochtertje van 1,5 jaar. Ik heb vrijdag met de huisarts gebeld het kon niet zo veel kwaad omdat ze over 4 maanden 2 jaar wordt zeiden ze, maar wel bellen als ze koorts krijgt.

Nu is ze hangerig bij me en al 2 dagen heel erg aan het huilen. Ik vind het maar niks want ze kreeg vanmiddag ook koorts. Ze drinkt en eet wel gelukkig. Ik heb de huisartsenpost gebeld (n.a.v de huisarts vrijdag) en die nam het niet serieus ben daar geweest. Vroeg me af of ze wel een arts was. Nu ben ik me alleen steeds maar drukker aan het maken, kan ik niks vinden op internet over een koortslip bij dreumes.

Wat te doen nu? Terug bellen of maandag mijn eigen huisarts bellen? Wie heeft hier ervaring mee? Ze heeft nog steeds koorts. Maak me zorgen.

Alvast bedankt!

2. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Vo lg ens mij is dat het herpes virus en kunnen ze heel ziek van worden

Zou toch nog een keer bellen vooral omdat ze koorts hebben.

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Je dochter is gelukkig al wat ouder.
    Als je dokter heeft gezegd: bellen bij koorts, dan zou ik centrale doktersdienst bellen, dat vertellen en zeggen dat je uitleg wilt hebben omdat je ongerust bent. Ze moeten je in elk geval uitleggen op welke symptomen je moet letten.

Ik mis sowieso wat dingen in je verhaal, die ik zelf graag zou willen weten. Hebben ze:
    -advies gegeven over medicatie? (koortslipcreme om herstel te versnellen, pijnstillers om pijn/jeuk tegen te gaan)
    -advies gegeven over verspreiding? (goed afdekken met koortslippleistertje, kindje mag er nl. niet aankomen, zeker niet in ogen wrijven, snachts ook niet aan krabben (evt. krabwantjes gebruiken)
    -alles goed schoonhouden? (bekertjes, speelgoed, extra vaak handjes wassen etc)

Succes met de dokter, en beterschap voor je kleintje!

4. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    je moet kijken waar de koorts vandaan komt; dus is ze bijv. ook verkouden en hangen er meters snot aan haar neus, tja dan is het niet gek dat ze koorts krijgt.

Daarbij komt hoe hoog is de koorts?

Heb jij zelf koortslip gehad voor je bevalling en nog beter heb je tijdens de zwangerschap koortslip gehad?

5. MissSter

MissSter Bekend lid

3 feb 2015
    687
    0
    0
    Volgens mij is het vooral bij hele kleintjes gevaarlijk.
    Jou dochtertje is gelukkig al wat ouder.
    Ik heb ook al zo lang ik me kan herinneren last van koortslippen. Van jongs af aan al.
    Dit kreeg ik ook altijd bij lage weerstand, slaaptekort, vitamine gebrek niem maar op.
    Kan dus zijn dat je dochtertje een virusje heeft opgepikt wat zich oa uit met een koortslip.
    Ik zou het inderdaad wel in de gaten houden voor zekerheid.
    En inderdaad alles goed reinigen qua bekers etc.
    Succes en beterschap voor je kleine meid!

6. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    Hoe is het nu afgelopen met je dochtertje?

Deel Deze Pagina