Cyclus langer dan 40 dagen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door anne1980, 16 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne1980

anne1980 Nieuw lid

7 jan 2008
    3
    0
    0
    Hey hallo!

Ik heb een cyclus van 42 dagen en vind dit erg lang, pfffff! Zijn er meer meiden die ook zo'n lange cyclus hebben?
    Wij zijn van vanf juni 2007 bezig en heb ondertussen een miskraam gehad. Afgelopen weekend weer ongi geworden, grr. Nu weer 6 weken wachten....... :(

2. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Mijn cyclus varieert tussen de 27 en 85 dagen. Dus heel herkenbaar... Als je wel regelmatig bent dan is het lang maar alle tekenen wijzen erop dat je vruchtbaar bent... en dat is het allerbelangrijkste!

3. muurbloem

muurbloem Actief lid

18 dec 2007
    119
    0
    0
    mijn cyclus duurt gemiddelt 47 dagen

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hier ook een lange cyclus. Langste was 50 dagen, gelukkig nu weer langzaam terug aan het gaan. De laatste was 38 dagen.

5. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Mijn cyclus varieerde tussen de 28 en de 54 dagen..na onderzoek bleek dat ik PCO heb. Hoewel we verder zouden gaan met onderzoeken zijn we toch redelijk snel spontaan zwanger geworden.

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    zit nu in ronde 2. eerste cyclus was 40, zit nu op dag 42 en nog niet ongi.... vind het ook vervelend hoor zo lang!

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb net ronde 2 van 50 dagen achter de rug...nog steeds ontpillen vermoed ik. Ik hoop dat het deze keer sneller gaat!

8. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    eventjes een hart onder de riem steken!ik had ook een cyclus van 50dagen en kijk,na 8maand hadden we ook prijs!
    veel succes allemaal

9. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Dat was bij ons ook Tearke, we gaan nu voor nr. twee. Er is dus hoop!
    Krisstel, wat is dat PCO precies? Ik begreep iets van hormonale onbalans? En kan je dan niet zwanger raken? Hoe ontdekken ze dat? En wat is er aan te doen?

10. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Het is bij mij een verstoring in de hormoonhuishouding. Op dag 11 van mijn cyclus had ik al meer dan 20 eitjes (was te zien met een inwendige echo), terwijl dit er normaal 1 of 2 moeten zijn. Doordat je zoveel (kleine) eitjes hebt denkt het lichaam dat er al 1 grote ligt te wachten om bevrucht te worden en zal dus stoppen met de hormoontoevoer. Daardor groeien de eitjes niet meer en blijven ze klein en kunnen dus niet of minder goed bevrcht worden. Je hebt door de onregelmatige en lange cyclussen minder kans op zwanger te raken, maar ook doordat je niet altijd een eisprong hoeft te hebben.
    Doordat ik temperatuurde kon ik zien dat ik wel elke een cyclus een eisprong had, alleen de ene keer op dag 20 en de andere keer op dag 30.
    Het blijft dan moeilijk te bepalen wanneer je vruchtbare dagen zijn.
    Ze kunnen de eisprong opwekken (en er dus voor zorgen dat je cyclus korter wordt) door het medicijn Clomid. (dit hoeft niet altijd aan te slaan).
    Je kan op internet ook veel informatie vinden..gewoon googlen :D

11. ajuintje

ajuintje Lid

15 jan 2008
    38
    0
    0
    onthaalmoeder
    aalst
    hey

wij zitten in ronde 1 en ben ook al 8 dagen overtijd, dus zit nu aan een cyclus van 35 dagen. In oktober gestopt met de pil, in november geen regels gehad, 17 december terug ongesteld geworden en nu nog niks. Afwachten zeker? Kan je zwanger worden als je niet ongesteld word? Heb je dan een eisprong?

12. farfan

farfan Actief lid

5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    He Anne,

Ik heb ook een cyclus van 42 dagen. Eerst altijd een cyclus van 29 en 32 dagen nu ineens 42 dagen. Erg vervelend he!

Liefs farfan

13. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Hallo,
    Hier ook lange cyclus, zit nu op 41 dagen, maar nog niet ongesteld, en ook niet zwanger :(
    Heb op internet gelezen dat als je een cyclus van 6 weken of langer hebt dat de kans hebt dat je ook geen eisprong hebt, klopt dit?
    En wanneer ga je hiermee dan naar een arts, en kunnen ze er iets mee?

14. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hier ook een lange cylus. Heb laatst mijn eerste afspraak bij de fert.arts gehad en ook PCO vastgesteld.

@ L83: Ik ben naar de huisarts geweest. Ik mocht echter pas na een jaar zelf proberen door naar het ziekenhuis. Heb daar net mijn eerste afspraak gehad. (zie onderschrift). Als je net gestopt bent met de pil kan het altijd even watlanger duren voor je ongi word en kun je het nog niet echt een cyclus noemen. Succes meid.

15. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    ik had ook verschillende syclessen is echt rot!
    28 35 en toen 45 en de laatste ronde 7: bleek ineens maar weer 28 dagen te zijn en zie nu!

succes!

grtjes

16. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hier sinds 4 dagen een nieuw persoonlijk record: ik zit nu op dag 85 :rolleyes:
    Word ik ook niet bepaald vrolijk van..

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.219
    113
    Brabant
    zie onderschrift:( maja, heb ook PCO

succes ermee! en anders gewoon een keer naar de HA!

18. muurbloem

muurbloem Actief lid

18 dec 2007
    119
    0
    0
    Hoi, ik heb ook cyclussen van gemiddelt 50 dagen, moet nu dus ook gaan tempen van huisarts.

veel sucses met die lange cyclussen erg vervelend weet precies wat je bedoelt

19. Linnepinn

Linnepinn Bekend lid

11 okt 2007
    552
    4
    18
    Ik heb ook een lange cyclus, eerste keer zonder pil was 77 dagen, toen 47 en nu weer afwachten, zit ondertussen alweer op dag 39...
    En wacht maar weer af.

20. Chris81

Chris81 Actief lid

29 okt 2007
    252
    0
    0
    hallo, kom hier maar ff meekletsen.. ik zit op 54 dgn.. vandaag pff... en nog totaal geen teken van ongesteldheid.. balen er wel van hoor vorige cyclus waren 30 en 35 dagen.. maar goed rustig afwachten maar he, meer kunnen we er niet aan doen...
    sterkte allemaal

Deel Deze Pagina