Beetje bezorgd

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Lynn77, Aug 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hoi, dankjulliewel ten eerste voor het altijd zo vriendelijk beantwoorden van mijn vragen, erg fijn dat jullie hier zijn!

Ik had net een bbq bij vrienden, maar voel me toch een beetje ongerust:
    1. er werd lampenolie op de kolen gegooid om het beter te laten branden, maar we zaten buiten, ik zat zo'n 3-4 meter van de bbq af, en rook die lampenolie-lucht echt heel sterk, is dat schadelijk als ik dat ingeademd heb?
    2. er waren voorgegaarde kippenpootjes, die ik gegeten had, maar 2 stukjes waren eigenlijk nog koud, ze hebben wel zo'n 5 minuten op de bbq gelegen en het vlees was ook wit, omdat het dus was voorgegaard, maar kunnen er evt. nog bacterieen zijn achtergebleven? Die voorgegaarde kip is in de winkel verpakt in een bak, en heeft dus in de koelkast gestaan. In hoeverre kunnen er bacterieen hebben ontwikkeld in de bak waar de kip in zat? Kan het kwaad dat ik dat gegeten heb (koude kip)?
    3. er werd door best veel mensen gerookt tijdens die bbq. Ik ben er ong. 1,5 uur geweest. Is het echt niet schadelijk om bij die rokende mensen in de tuin te hebben gezeten?

Nou goed ik voelde me er dus helemaal niet fijn bij, dus ben eigenlijk sneller weggegaan dan de planning was, maar nu achteraf voel ik me erg rot dat ik uberhaupt ben gegaan...

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

de lampenolielucht kan geen kwaad. Ook het roken is niet erg als het eens een keertje voorkomt en het was ook de buitenlucht. Als de kip is voorgegaard lijkt het me geen probleem, de kan sdat het besmet is is dan erg klein.

Mirjam

Share This Page