Mijn man zijn collega gaat met pensioen. Ze doen en gezamenlijk kado ergens tussen de 200 en 250 mag het kosten. Een heleboel geld maar wat ervan kopen?? Iemand een leuk idee? Het is een alleenstaande man met hobby's waar je niks voor nodig hebt...
Een bon voor een weekendje weg? Of een jaarabonnement op een tijdschrift? Of mijn schoonvader kampeerde graag en heeft een nieuwe tent gekregen bij zijn pensionering.
Het is misschien niet heel spontaan, maar als het om zulke bedragen gaat, zou ik aan die persoon zelf vragen wat hij wil hebben.. Als je bij mij aan zou komen met een beeld of een spiegel bijvoorbeeld, zou ik dat echt eeuwig zonde van het geld vinden, hoe goed het ook is bedoeld.. Het zou ergens op de rommelkamer belanden (of op marktplaats ) en ik zou er nooit meer naar omkijken.. Dat lijkt mij ontzettend jammer, dus ik zou dan liever vooraf overleggen
Eerlijk? Hier zou zo'n beeld of spiegel toch ook op zolder belanden. Als ik dat al zou willen in mijn interieur, zal ik dat zelf wel kiezen. Niet dat ze op voorhand moeten overleggen, maar ik zou dan veel liever een weekendje weg hebben dan iets voor mijn interieur. Bovendien ... Op mijn 60 à 65 ligt mijn interieur wel vast .
Das ook weer iets persoonlijks natuurlijk. Want een weekendje weg zou ik verschrikkelijk vinden. Zo heeft ieder z'n voorkeur.
Toen onze collega op pensioen ging hebben we een grote fiets getekend en daar met muntjes en opgerolde briefjes de fiets opgevuld. De collega was wel aan het sparen voor een nieuwe fiets vandaar... Misschien iets in verband met de hobby tekenen en dan vol muntjes etc plakken?
Koop een mooie plant/boompje ( Bonsai) En maak een geldboompje voor hem. Zo heeft hij een mooi aandenken door de plant/boompje...maar kan hij zelf voor 200 euro iets uitzoeken wat hij zelf echt kan gebruiken of leuk vindt. Bekijk bijlage 429407
Hij kijkt veel tv en wandelen met zijn honden.. dat was het eigenlijk. Het was een workaholic dus weinig tijd voor andere dingen.. En hij slaapt veel omdat hij herstellende is van kanker wat hij gelukkig overwonnen heeft. Een beeld of een spiegel is niks en ook een beetje kort dag.. een weekendje weg hadden wij ook bedacht maarja hij is alleen ..
Ik ook. Lijkt me veel fijner voor hem om zo'n bedrag zelf te kunnen besteden, want dat beeld zou ook hier op zolder belanden. Zoiets is heel persoonlijk.