paar vraagjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mootjen, 22 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    Hallo

Ik heb een aantal vraagjes:
    Ik heb vanaf dat ik weet dat ik zwanger ben vervelende ontlasting, nml dat ik vooral smorgens wakker wordt met darmkrampen en dan ook aan de diarree ben, niet echt dun maar ook niet hard (sorry is niet echt smakelijk :( ) Nu heb ik volgens zowiezo rare darmen want heb ook een periode gehad dat ik na wat pittigs te hebben gegeten meteen daarna naar de wc moest rennen. Heeft u een aantal tips hoe ik weer wat normalere ontlasting kan gaan krijgen? is dit uberhaupt wel een zwangerschapskwaal? en iets van activia yoghurt of zo, mag dat?

vraag 2,
    Ik had al voordat ik wist dat ik zwanger was vage buikpijn, denk dat het in het begin innesteling is geweest. maar nu heb ik nog steeds af en toe menstruatiekrampen. Is dit het uitrekken van de baarmoeder? lijkt mij wel logisch maar vraag het toch ff voor mijn geruststelling. Ik heb geen bloedverlies, wel gewone afscheiding maar daar is niets raars aan lees ik hier.

vraag 3,
    ben ik erg nieuwsgierig na, kan er zowat niet op wachten tot het begint maar vanaf wanneer gaat je buik wat groeien?

ik ben op dit moment 6,5 week zwanger.

Alvast bedankt,
    Monique :D

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi monique,

1) Door de zwangerschap gaan je darmen inderdaad anders werken, ze gaan een steeds andere ligging in je buikholte krijgen door de groei van de baarmoeder en ze kunnen luier worden. Je kan er weinig meer aan doen dan goed op je voeding letten en veel drinken,activia yoghurt mag gerust is goed voor je darmflora!

2) Je beantwoord je vraag heel goed!

3) Je zal het vanaf ongeveer 15-16 weken gaan merken aan je kleding maar het echt buikje komt vaak pas na 20 weken. DIt is echter bij iedereen anders! iedereen draagt haar kindje anders dus het is even afwachten hoe het bij jou zal gaan.

Imke

3. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    Hallo Imke
    Heel erg bedankt voor je antwoord! zo ben je dus in je vrije tijd ook nog bezig met je werk als ik het zo goed zie.
    maar toch bedankt! ik ga maar eens iets van activia gebruiken, kijken of het helpt. En anders is het ff niet anders natuurlijk.
    Groetjes Monique

Deel Deze Pagina