Welke draagzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dennenboom, 28 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dennenboom

Dennenboom Actief lid

2 jan 2016
    159
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben op zoek naar een draagzak en zie door de bomen het bos niet meer.

Hij is voor incidenteel gebruik dus max 50 euro

Babyboy is nu 5 maand en 8 kilo

Voorkeur draagzak ivm incidenteel gebruik buiten de deur en Om nou in de auto te knopen met een doek lijkt me niks

Een ergonomische ..

Wie heeft tips/sites oid.. Zoek me al suf op Mp maar veel babybjorn spul en dat is niet ergonomisch of t is duur

2. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    Kijk eens op Facebook bij Draagdoekenmarkt of tweedehands draagdoekenmarkt of met liefde dragen en delen. Hier kan je tweedehands ergonomische draagzakken kopen.

Op Ooiebeest.nl en dragenenzo.nl vonvavoom.nl kan je ze nieuw kopen.

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.296
    25.760
    113
    Draagzakken zijn vaak wel iets duurder, dan draagdoeken.

Ik heb een bondolino. Geweldig ding, vind ik. Hij kostte wel €99,-, maar op marktplaats kan je hem goedkoper krijgen.
    Het fijne vind ik dat hij makkelijk en snel in gebruik is.
    Er gaat een stevige band met klittenband om je buik. En de rest knoop je. (Terug te vinden op youtube). Hij is ergonomisch, heeft geen extra inzet nodig voor een newborn, kan tot je kindje ca. 3 jr is, gebruikt worden (was ik overigens niet van plan ;)) en kan ook als rugdrager worden gebruikt.

Ik heb hem overigens ook voor incidenteel gebruik. Hij is tot nu toe heel fijn geweest bij de onrustige dagjes, zoals groeisprongetje. Of om ergens te kunnen komen waar een kinderwagen minder handig is.

4. Robin20

Robin20 Actief lid

8 aug 2015
    150
    0
    0
    Ik heb via bol.com de tricot slen gekocht. Zit een dvd bij hoe je moet knopen. Vind het ideaal! Als mijn ukkie hangerig is (wat is nu is ivm sprongetje 😂) is zo'n draagzak heel fijn. Knopen valt best mee hoor even oefenen en gaan.

5. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Omdat mijn man en ik nogal van maat verschillen kozen wij een boba, die is makkelijk te verstellen. Nu deze in gebruik is vind ik een van de grote voordelen dat hij erg makkelijk aan te doen is...klik...klik. Ook zitten er handige zakjes in voor gsm of pasjes. Een boodschapje is op die manier handig gedaan.
    Ons meisje vind het overigens geweldig leuk, ze kan alles vanaf een andere kant zien en zit bovendien veilig en gezellig dicht bij mama (of papa). Daarom gebruiken wij hem vaker, puur voor de leuk en dan is ie het geld wel waard, 109 dacht ik?

6. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.916
    388
    83
    Een bondolino is heel makkelijk en fijn!
    Ik heb nu een hoptye voor mijn pasgeborene. Ook heel prettig! Alleen geen idee hoe die is voor grotere babys.

7. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    gebruik hier een mucibi, was nieuw 45 euro geloof ik. geweldig ding, ergonimisch. ja is niet de állermooiste, maar het valt mee. heb de zandkleurige, manlief vind hem ook erg fijn

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.478
    10.395
    113
    Wij hebben de manduca is nieuw 100 weet niet hoeveel ze tweedehands kosten. Je kan hem tot 22 kilo gebruiken.dat was ik weer niet van plan haha.

Zou wel echt een goede aanschaffen. Je ziet zoveel babys als lappenpop hangen.

9. crealoon

crealoon Actief lid

12 mei 2015
    207
    0
    16
    Ik vind zelf de bondolino en stornwiege heel fijn!
    Je kunt kijken voor een draagconsulent om te passen wat je fijn vind.
    Ik weet niet of je bij mij in de buurt woont maar je mag ook bij mij komen passen (woon in Zutphen)

10. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Het gewicht is niet zo van belang. De kleding maat is veel belangrijker namelijk. Dus daar zul je naar moeten kijken. Een drager kan geschikt zijn tot 20 kg maar als je kind te groot is en geen knie tot knie ondersteuning meer heeft is er weinig ergonomisch aan ( en andersom dis ook. Een drager kan dan veel te groot zijn)

11. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier een tula. Erg makkelijk in gebruik.

12. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Manduca is goed verkrijgbaar op mp, met een beetje geluk voor 50 euro (wij hadden geluk :D)
    We zijn er nog steeds erg blij mee! Met buikdragen kan je de banden kruisen op je rug, zit prettiger vind ik. En je kan hem ook op je heup en rug gebruiken. Wij gebruiken hem nu alleen nog maar op de rug, lopen er zo dagje dierentuin mee. Makkelijk verstelbaar tussen ml en mij. En door rits in het rugpand kan je deze hoger of lager maken, waardoor zl er met armen bovenuit kan of erin met slapen.
    Volgens mij gaat ie vanaf broekmaat 92 ongeveer minder ergonomisch zitten, maar zl wil al steeds meer lopen en evt kopen/maken we er verbreders bij.

13. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Hier gebruik ik de Storchenwiege drager waar ik heel blij mee ben. Deze hebben we gekozen omdat mijn man deze ook kan gebruiken omdat deze door mensen met verschillende maten gebruikt kan worden.
    Deze drager kost zo'n 99 euro maar tweedehands rond de 70 euro.

14. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Ik heb een manduca(te koop 40 euro inclusief verzending wel enkele vlekken op maar zo overgekocht van iemand) een boba en een tula.

Heb je eventueel al aan een ringsling gedacht? Is ook snel en makkelijk.

15. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Marsupi. Suuuuperfijn en makkelijk. Niet duur. Ik kocht hem tweedehands voor 45 euro. Beste koop ever :)

Deel Deze Pagina