Wie wordt er ook behandeld met Clomid

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Melanie013, 21 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Hey Hey Meiden,

Morgen moet ik naar de fertiliteit arts toe en gaan we mijn behandelplan opstellen.

Na 3 jaar proberen zwanger te worden en zelfs te worden weg gestuurd bij een ander ziekenhuis (zie een ander topic) hebben we weer hoop.

Het zal waarschijnlijk zo zijn dat mijn ongi word opgewekt en ik dan van 3 tot 7 aan de 50mg clomid zal moeten. Dat heb ik vorige keer ook gehad. 3 rondes lang. Maar geen succes gehad.

Nu zoek ik meiden die ook het medicijn gebruiken/gebruikte en wellicht kunnen we elkaar bijstaan.

groetjes Melanie

2. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Ik ben er ook net aan begonnen. Ik krijg maandag over een week de uitslag van mij eerste bloedtest; of 50mg wel of niet is aangeslagen.

3. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    geen echo's tussendoor gehad dan?
    toen ik mijn eerste keer aan de clomid zat moest ik vanaf dag 10 t/m 24 om de dag terug komen voor een inwendige echo.

gr Melanie

4. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Nee die heb ik dus totaal niet gekregen, enkel bloed prikken op dag 25. Vond ik ook el apart hoor. Omdat je toch ook risico op overstimulatie schijnt te hebben. Ik krijg telefonisch de uitslag of er een eisprong is geweest. Zo ja; dan een half jaar zelfstandig 50mg slikken, zo nee; verhoging van de dosis. Ik heb met ovulatietesten wel een verkleuring gehad op dag 18, maar met pcos is nog maar de vraag of er daadwerkelijk een ei is gesprongen. Best spannend.

5. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Apart idd. En er is zeker kans op overstimulatie. Ik kreeg zelfs een vrij verbod omdat er te veel rijpe eitjes zaten.

6. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Met 50 mg?

7. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Ik zit ook aan de clomid.
    1e keer 50 mg
    2e keer 100 mg
    en binnenkort tijdens mijn opgewekte ongi ga ik aan de 150 mg

8. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    ja zeker. Ik kreeg van dag 3 t/m 7 één tablet per dag van 50 mg. Kreeg een super mooie eisprong daardoor en de 3e ronde dus dat vrij verbod want er rijpte 3 eitjes die alle 3 konden springen dus kans op meerling.
    En dat mocht bij mij sowieso niet. Dus vandaar het vrij verbod.

liefs Melanie

9. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hier ook aan de clomid. Eerst menstruatie opgewekt indd begin deze maand. Op de 9 12 15 en vandaag (19) een echo. Ook een keer bloedgeprikt ivm een cyste (leek een eitje). Helaas vrijdag ineens rotzooi/ongesteldachtig iets dus verwacht er niets meer van vandaag.

10. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    lastig is dat idd.. Als je van alles voelt en dan toch weer niet. Hoe lang zijn jullie al bezig?

11. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hier nog niet zo heel lang. Dit is de eerste ronde meteen. IN verband met mijn verleden (pcos en 3 jaar over 1e) worden we heel snel geholpen nu gelukkig. Had geen menstruatie dus dat werd zo opgewekt. Helaas gaat er iets niet goed want ben nu de 2e keer deze maand ongesteld (op cd 19 begonnen) dus gister is er bloed geprikt. Krijg vandaag de uitslag. Clomid heeft niet aangeslagen en word volgende keer meteen verhoogd.

Hoe was je afspraak bij de fertiliteitsarts?

12. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Hey Beertje,

Ja mijn afspraak ging eigenlijk wel goed. Ik heb zoveel vertrouwen in deze arts. Heb echt het gevoel dat heel het ondergewicht geen rol meer speelt.

Ik krijg nu provera. 12 dagen lang 1 tablet slikken. Dan wachten op ongi, en dan clomid 50mg. Tot mijn verbazing gaat hij niet controleren met echo's maar alleen bloed prikken op dag 22.

Hij heeft goede verwachtingen omdat mijn waardes tijdens de vorige kuur clomid echt super goed waren. Hij geeft ons 70% kans om binnen 6 tot 9 maanden zwanger te raken. Spannend dus.

2x in 1 maand ongi lijkt me toch niet goed. Krijg je nu de 100mg Clomid?

liefs mel

13. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Wow dat zijn nog eens goede gesprekken inderdaad! Wat fijn dat je eindelijk iemand hebt gevonden die je verder kan helpen. Hopelijk ben je dan inderdaad heel snel zwanger. Raar dat je geen echo's krijgt? Ik heb er een paar voor gehad , en op dag 9 12 15 en 19. Ook 2x bloedprikken intussen.
    Ik word vanmiddag gebeld , maar ze had het gister zowieso al over een hogere dosis. Deze cyclus moet worden afgesloten , maar ik weet dus niet of deze menstruatie nu alweer geld als nieuwe cyclus of niet. Dan zal ik w.s moeten wachten op de menstruatie erna (als die al komt , ben normaal juist vaker niet ongi dan wel dus dit is heel vreemd.)

14. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    ik zelf geen ervaring maar goeie vriendin van mij heeft voor 6 maanden clomid meegekregen, ik dacht 50 mg.
    Zij slikt het nu voor de 5e maand op rij en heeft nu een afspraak staan bij de gyn voor IUI.
    Clomid wil bij haar niet echt iets opleveren, haar cyclus is iets korter maar that's it, nog niet zwanger dus.
    Omdat zij per maand meer bijverschijnselen krijgt, zag zij het niet zitten om het nog een maand te slikken en gaat ze dus iets eerder met IUI beginnen.
    Sterkte met zwanger worden!

15. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @beertje,

lastig is het als de ongi niet door wil zetten. Kunnen ze je dan geen ongi opwekker geven? zodat je gewoon kan gaan starten met de verhoogde dosis?

@zaterdag: Het klopt idd dat clomid een aantal bijwerkingen heeft. Die zijn niet allemaal even prettig. Maar van de 50mg ineens door naar de iui? Das vrij snel. Normaal wordt de dosis dan nog eerst opgehoogd. Maar ik denk dat je bedoeld te zeggen dat clomid geen wondermiddel is dat iedereen zwanger maakt. Nja dat klopt ook gewoon natuurlijk. Voor de een werkt het wel en voor de ander niet. Net als bij iui en ivf bijvoorbeeld. Mja hoop houden is nooit slecht lijkt me haha.

liefs Mel

16. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Er is nu bloed getrokken en onderzocht en ze zegt dat volgens deze waardes de menstruatie nog niet klaar is om te komen. Nu moet ik donderdag wéér voor een echo komen. Snap t niet , want gister was er vrijwel niets te zien.. En waar dit dan vandaan komt? T blijft een mystery hihi.

17. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @Beertje: Raar idd dat het zo kan veranderen. Het is voor jou dus echt afwachten en op en neer lopen voor echo's.. Succes meid!

Deel Deze Pagina